Autoracing  KL-varaosat

940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?

  • 102 Vastauksia
  • 27822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« : 17.06.2015, 11:52:08 »
On pistänyt silmään miksi myyjät pyytävät lähes puoli miljoonaa ajetuista 940 turboista mielettömiä hintoja?
Nytkin nettiautossa on muutama paljon ajettu automaatti 1-2 tuhannen hintaan ja loput on jotain aivan hirmuhintoja.
Lähinnä ne kovat pyynnöt tulevat -95 eteenpäin jos on M90 laatikko.

Ensimmäinen manuaali on tämä http://www.nettiauto.com/volvo/940/7299035
Onko nämä pyynnit nyt ihan kohdillaan kun ajatellaan ettei tuollaisella lähes puoli miljoonaa ajetulla ainakaan mitään viritysvirkaa ole, muuta kuin aihioksi?

Käyttöautona voi mennä jonkun vuoden jos ei paljoa aja.
Toki tajuan että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan..

En aio itse ostaa mutta olen joskus noita omistanut ja vuosia sitten halvemmalla myynyt että saa kaupaksikin.

Tuolla hinnalla saa uudempia etuvetoisia turboja vähemmillä maileilla. Mikä tässä se juju on? :)

Eikä sitten mitään taka-etuvetovertailua kiitos.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #1 : 17.06.2015, 11:55:53 »
Sitä kutsutaan kysynnän ja tarjonnan laiksi. ;)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #2 : 17.06.2015, 11:58:34 »
Niin, eihän noita paljoa enää liiku, niinkuin ei nappisilmäladoja eikä -72 corollojakaan.
Ehkä kuitenkin tarjonta on vielä liian kovaa kun ei tahdo noilla hinnoilla mennä kaupaksi.

Paikalla jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #3 : 17.06.2015, 11:59:15 »
Kyllä sitä joutu tuosta omasta classicistakin vajaa 3vuotta sitten köyhtymään 2100e vaikka olikin ajettu 438tkm  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #4 : 17.06.2015, 12:00:13 »
Se oli kolme vuotta sitten... Pakottiko joku ? ;)

Paikalla jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #5 : 17.06.2015, 12:04:32 »
Se oli kolme vuotta sitten... Pakottiko joku ? ;)
Ei.... Täytti vaatimukset  :pomo: Ja en oo katunu  S*

Ei ollu muuten edes kallein :D  Saati halvin yksilö
« Viimeksi muokattu: 17.06.2015, 12:06:33 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #6 : 17.06.2015, 12:11:00 »
Ja mikäs vika siinä puolmiljoonaa ajetussa on?

Oma oli jtn 450tkm ja maksoin 2k€ 2,5v sitten. Tosin täysi historia tiedossa ja 4 omistaja.. + autoa oli ennen minulle siirtymistä huollettu aika reippaasti.
Ainoa vika mikä tais tulla kilometreistä taitaa olla kansipahvin pettäminen..
Siitä se lähti, nyt takana vajaa 30tkm e85 ja 19T ahtimella, enkä voi haukkua.

Kaiken saa rikki jos haluaa

E: tosin omasta tarjottiin 4k€ viime syksynä.. Taidan olla sairas kun en myynyt ;D enpä halua myydä, varsinkin autoon kun laittanut aikaa ja vaivaa niin vaikea korvata. Toisilla se tuntuu kyllä kuuluvan auton arvoon paljon tunteja mennyt..
« Viimeksi muokattu: 17.06.2015, 12:15:20 kirjoittanut Chall »

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #7 : 17.06.2015, 12:11:27 »
Ei.... Täytti vaatimukset  :pomo: Ja en oo katunu  S*
Kyllähän ne hyviä autoja on kunhan vain löytää hyvin pidetyn, sitä en toki kiellä mutta tuo hinnoittelu vähän ihmetyttää.
Kolme vuotta sitten -95 mallin m90 laatikolla ja 300-400tkm ajettuna sai n 1700€ ja siinä oli jo paljon uutta osaa+ lastua ja cooleria+ 2x alut.
Nyt pyydetään ilman viriosia ja peltivalsseilla 2300€ enemmän ajetusta, viritykset saa mukaan lisähintaan...

Harva näin tuore automalli vuosittain nostaa arvoaan 15% vaikka kilometrit lisääntyy.

Ei pidä nyt kenenkään loukkaantua tästä jutusta, kysymys on vain hinnoittelusta, siis miksi arvo muka nousee parissa vuodessa kilometrien lisääntyessä.
Korostan että itsekin olen noita kolme omistanut ja olivat hyviä autoja. Parissa petti tosin perä noin 390tkm paikkeilla(G80) ja yhdessä laatikko antautui(M90).
Autot eivät tosin olleet aivan vakioita.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2015, 12:16:19 kirjoittanut rocktie »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #8 : 17.06.2015, 16:03:20 »
Eipä näitä laatikoita lisää enää tule :/
a car you can believe in

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #9 : 17.06.2015, 16:22:25 »
Kysyntää on lisännyt se, että takavetovolvot ovat parin viime vuoden aikana nostaneet suosiotaan autoilevan nuorison parissa. :)

Jotenkin vielä ymmärrän viimeisten 940 turbojen olevan hinnoissaan, mutta sama ilmiö on näkynyt 240 karvalakkien  hinnoissa.

Toki osin on kyse tästä nettiautoon pesiytyneestä hinnoittelutavasta, jossa aina pistetään reippaasti extraa pyyntiin ja sitten aloitetaan huutokauppa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2002
  • Näpräilijä
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #10 : 17.06.2015, 16:51:49 »
Kysyntää on lisännyt se, että takavetovolvot ovat parin viime vuoden aikana nostaneet suosiotaan autoilevan nuorison parissa. :)

Jotenkin vielä ymmärrän viimeisten 940 turbojen olevan hinnoissaan, mutta sama ilmiö on näkynyt 240 karvalakkien  hinnoissa.
 

...esimerkkinä oma 240 josta maksoin 800€, nyt tarjottiin 2500€  :idiot2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #11 : 17.06.2015, 17:02:08 »
Kyllä sitä joutu tuosta omasta classicistakin vajaa 3vuotta sitten köyhtymään 2100e vaikka olikin ajettu 438tkm  ::)
Ja halvalla olet päässyt... ::)

Itekkään en ole euroakaan katunut. Tärkeämpää on saada näitä hyväkuntoisia talteen ennenkuin luontainen poistuma korjaa tai nuoriso rällää kaikki paskaksi. ;)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #12 : 17.06.2015, 17:10:56 »
Samaa on ihmetelty täälläkin. Pari vuotta sitten ostettiin kaverille 945 1996 ilmastoinnilla ja manuaalilootalla. Ei ollut rävelletty juuri nimeksi ja hintapyyntönä 1200e orkkisvanteilla. Ajokilometrejä jotain 220tkm ja kuittia niin maan pirusti. Napattiin siihen lippavanteet mukaan, niin hinta sitten nousi muutamalla satasella.

Yhdestä Saksantuonti classicista ns. kaikilla herkuilla ja pienillä kilsoilla tarjosin samoihin aikoihin 4000e ja kaupat sovittiinkin jo alustavasti. Tuli sitten seuraavana päivän ilmoitus ettei myy kun on niin hyvä auto. Omistaja aikoo sen ajaa loppuun ja hyvin siihen on kilometrejä kertynytkin.

Tällä hetkellä chättiautossa ei ole yhtään mun kriteerejä täyttävää ysikantikasta. Muutenkin jos sellainen tulisi ostetua, niin katselisin mielummin Ruotsin suuntaan. Suomen hinnoittelulla ostaa paljon mielenkiintoisempiakin laitteita tai rakentaa itselle mieleisen. Karvalakki 240 hinnoittelussa en kyllä huomaa muutosta? Ei noilla tunnu arvoa olevan vieläkään.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #13 : 17.06.2015, 17:28:05 »
Äkkiä nettiautoa selailemalla sieltä tuntuu löytyvän useampikin 240 perusvarustein, 300-500 tkm ajettu, 80-luvulta ja pyynnit 1500-2000€...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #14 : 17.06.2015, 17:30:19 »
Ennustan ja tunnustan, että vielä se lankuillekkin hinta löytyy.

Esimerkkinä, kun nyt Latukat mainittiin, yhtenä maailmanaikana niitä sai hakea isänniltä ladon takaa kossupullolla. Nyt jos jostain löytää saa maksaa itsensä kipeäksi. Tuonkin pakollisen harha-askeleen ottaneena en maksaisi euroakaan, mutta ymmärrän niitä joille se on se juttu.

Tai Pappa-Tunturit, raadostakin saa kohta maksaa toista tonttua. Uusia kun ei mistään synny.

Uskon kyllä, että markkinat sen hinnan ajan oloon määrittää. Jos romut ei ala lähteä nurkista, pitää hintaa tarkistaa alaspäin, jos oikeasti haluaa saada kaupaksi.

Ja aina parempi pari tonnia ylihintaa Volvosta, kuin kymmeniä tuhansia uusista kiuluista. :2funny: ;)

Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

RallyBaron  Samppasport