KL-varaosat  Race.fi

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 144739 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
"S90R" B234FT
« : 16.02.2013, 13:18:28 »
Italiasta vuonna 2003 uitettu alkuperäinen 960 16v turbo vuosimalliltaan -91. Alunperin siis B204FT+M46. Ei ikinä ajettu talvella eikä tulla ajamaan. ;)
Tässä auto siinä kunnossa missä sen ostin, eli kevättalvella 2013:


Ensimmäisiä hommia ennen ajokautta oli jakopääremontti ja samalla vaihtuivat GLT-nokat. Vasemmalla siis turbon vakiot ja oikealla GLT:n versiot.:


Sitten saatiinkin jo säädettävät etutolpat alle ja korkeus kohdalleen, kesältä 2013:



Koitti syksy ja auto laitettiin seisontaan, suunnitelmissa tekniikan suhteen lisää kuutioita ja vähemmän huohotusta sekä öljyvuotoja.... :D Myös laatikkoswappi M46 --> M90 otettiin tehtäväksi talven aikana.
Uusi alakerta irtauduttuaan alkuperäisestä koristaan, joka myös näkyy taustalla. Ollut siis B230FD.


Alakerta purkaantui sujuvasti osiin ja lohko sai pirteän värin päälleen:


Vanha moottori irroitettuna:


M46 vs. M90:


Sitten tulikin myytyä Super DTM:t pois auton alta ja hommattua nykyiset Azevit:


Iskareiden vaihtoa, vasemmalla vanha Bilstein, oikealla uusi säädettävä Spax:


Valmiit tolpat asennusta odottamassa:


Lisämittareille paikka soittimen alle:


Moottori alkaa hahmottua kasaan:


Ja paikalleenhan se sujahti, jakopäähän vaihtui vielä myöhemmin pienempi taittorulla erinäisten ongelmien ja vaiheiden kautta...


Ensimmäisiä ulkoiluja keväällä 2014:


Maski sai uutta väriä:


Vanteisiin keskilätkät paikalleen, tässä vaiheessa oli keulaakin jo tiputettu lisää ensimmäisistä koeajoista:


Näin tultiin sujuvasti nykyhetkeen, alle vielä pikku listaus muutoksista mitä autoon on tehty ja mahdollisesti jotain tulevaisuudenkin suunnitelmia... ;)
Tässä vielä linkki kansioon josta löytyy kaikki autoon liittyvät kuvat: Hoplaa!

Varustelistaa:
-Lasikattoluukku sähköllä
-Sähkölasit x4
-Sähköpeilit
-Plyysipenkit sähkösäädöillä
-Aut. ilmastointi (epäkunnossa edelleen, pitäis laittaa kuntoon kun jaksaa)
-Kauko-ohjattu keskuslukitus (jälkiasenteinen)
-Tilttiratti

Ulkonäkö:
-S90-korimuutos (puskurit, valot, etulokasuojat, ovenkahvat, listat ym.)
-USA-vilkut
-850 R-takaspoileri
-Vanteet Azev A 8,5x18" ja 10x18" 215/40 ja 245/35-rengastuksella
-Sisälle vaihdettu mk2 960:n nahkaratti

Alusta:
-Edessä korkeussäädettävät kynäjousitolpat Spaxin säädettävillä iskareilla
-Takana lyhennetyt farkun kuormajouset ja Bilstein B6-iskarit

Tekniikka:
"B234FT"
-B230FD-moottorin öljyruiskullinen alakerta, lohkoon koneistettu ahtimen öljyntulo ja paluu vakiopaikoille.
-B230FT-männät venttiilikoloilla, puristussuhde ~9:1
-B204-kansi
-GLT-nokat
-Muilta osin B204FT:n vakio-osilla
-Jakopäässä perinteinen Opel/VAG-kombinaatio (hihna, kiristin ja taittorulla)
-Pottapyörä, D24TIC kytkinlevy ja 16v turbon vakio asetelma
-Vaihteisto M90
-G80-lukkoperä

Hifit:
-Ohjelmalähteenä Kenwood KIV-700
-Vahvistimina erillissarjalle 6-kanavainen SPL-Dynamics S-4006 ja subeille S-1200D-monopääte
-Erillissarjana SPL-Dynamics EXT 3-tie täysaktiivina (5,25" midbassot + 4" keskiäänet + diskantit)
-Subeina 2kpl SPL-Dynamics XTR-series 10"
-Autostudion DSP hoitamassa erillissarjan suodot ja viiveet

Tulevaisuuden haaveita:
-Ylimaalaus, mahdollisesti jollain hieman härskimmällä orggisvärillä?
-Nahkapenkit ja myös sisustan facelift S90-osilla
« Viimeksi muokattu: 18.07.2014, 20:13:58 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #1 : 16.02.2013, 13:35:42 »
 P> tätä jo oottelinkin.

Ne penkit on muuten plyyshiä, näin pilkkua viilatakseni ja ehkäpä parempi niin sillä ne "vanhemmat" nahkapenkit on aika karseen näköset.. ainakin mun mielestä.

Tuosta ei kyllä auto paljoo enää parane ja sun käsissäs se saa varmaan kunnon kohtelua jota edellinen omistaja puheittensa mukaan toivoo.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #2 : 16.02.2013, 13:38:08 »
Nähtiinkös tämä kerran Linnan Liisan parkissa? Taisi olla oman ysin vieressä...
a car you can believe in

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #3 : 16.02.2013, 13:39:29 »
Nähtiinkös tämä kerran Linnan Liisan parkissa? Taisi olla oman ysin vieressä...

Kyllähän tämä siellä edellisen omistajan ulkoiluttamana oli, mullahan oli silloin vielä se punainen turboseiska. :hello:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa JoniB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #4 : 16.02.2013, 13:53:42 »
SikOossom :)
Miekin haluun tommosen.
V70 T5 -97 Powered by HEICO

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #5 : 16.02.2013, 14:00:54 »
Ai että mitä herkkua  S*

Määki haluan tuollasen!  *tumppuun->  (Täytyy varmaan itse joskus tuollainen keulamuutos rakentaa)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #6 : 16.02.2013, 16:04:35 »
Stereolaitteiston päivitystä tässä suunniteltu. Autossahan on etukaiuttimina spl-dynamicsin ext 3-tiesarja. Tämä olisi tarkoitus muuttaa täysaktiiviseksi eli 6-kanavainen vahvistin tarvitaan etupäälle. Dynamicsin vanhempia s-sarjan päätteitä tullut lähinnä katseltua, niistä kun on talliporukassa hyviä kokemuksia ja ovat kohtuuhintaisia. Joku sopiva bassokin mahdollisesti eksyy konttiin, mutta ei tästä todellakaan mitään paineautoa olla tekemässä. Joku herkkä 10" elementti ollut mielessä ja sille sopiva pääte, esimerkiksi tuollainen s-sarjan monopääte niin olisi samaa sarjaa molemmat. Soitin on vielä vähän auki, joko tuo punaisessa ysissä oleva alpine tai sitten jotain muuta. 2din näytöllinen soitin toisaalta kiinnostaisi mutta saapa nähdä mitä keksitään.. :)
« Viimeksi muokattu: 30.03.2014, 20:56:11 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #7 : 16.02.2013, 19:13:42 »
2Din hyvillä suotimilla, eikös siihen jää vielä silti tilaa lisämittareille jos oikein muistan?



Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #8 : 16.02.2013, 20:26:09 »
2din menee suoraan 960 kojelautaan, ei tarvi edes kehystä niinkuin 940:ssä. Mittarit joutuis laittamaan sitten johonkin muualle jos edes laittaa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #9 : 16.02.2013, 21:03:14 »
2din menee suoraan 960 kojelautaan, ei tarvi edes kehystä niinkuin 940:ssä. Mittarit joutuis laittamaan sitten johonkin muualle jos edes laittaa.
Niin, mutta eikös siihen tupakinsytyttimen viereen jää silti vielä se lokero?

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #10 : 16.02.2013, 21:09:36 »
Onnittelut tästäkin hankinnasta :) Mielettömän komea.

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #11 : 16.02.2013, 21:15:44 »
Nyt oon kyllä kateellinen.  :-[
Onnittelut erittäin hienosta hankinnasta.   O0

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #12 : 16.02.2013, 22:44:22 »
Niin, mutta eikös siihen tupakinsytyttimen viereen jää silti vielä se lokero?

Ei jää muuta kuin tuhkakuppi jos 2din soittimen laittaa...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #13 : 17.02.2013, 01:20:52 »
Jahas, yks 16v turbo 960 lisää foorumille.  :)

Ja siihen onkin näköjään tehty kaikki, mitä itellä oli suunnitelmissa.
Tekniikan suhteenkin samanlaiset suunnitelmat.

edit: G80 löytyy perästä joo.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2013, 01:23:03 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #14 : 17.02.2013, 19:32:36 »
Vpartsilta näytti olevan saatavilla näppärän näköisiä poikkitukia etutolppien väliin, mutta niinköhän on tarkoitettu kutoskoneiseen? Mitä tuossa katselin niin tuo 16v:n imusarja tulee aika korkealle mikä voi aiheuttaa sopivuusongelmia. Onko kellään kokemusta noista? Taakse kiinnostaisi myös saada mahdollisesti jämäkämpää jousta, on nykyisellään omaan makuun turhan pehmeä. Mitkäs jouset tuonne multilinkkiin oikein passaa?

Ai niin, sen verran sormet syyhysi että piti jo tuo turboseiskasta jäänyt luisin pikkuratti ruuvata paikalleen.. :D
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Samppasport  Futurez