KL-varaosat  Race.fi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752629 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1170 : 13.03.2015, 09:42:04 »
Kyllä mulla on ollut Tunerstudion lisenssiversio jo useamman vuoden ja olen käyttänyt automaattisäätöä. Se on niin kauan hyvä kun ve-kartta on edes lähelle oikeaa. Jos arvot on paljonkin pielessä niin automaattisäätö alkaa ylireagoimaan. Lähelle käypäinen pohjakartta ja käsin säätö on parempi ratkaisu. Automaattisäädöllä voi sitten hieroa sen AFR-kartan perusteella sitä viimeistä puolen litran polttoainesäästöä. Edellyttää että se AFR-kartta on järkevä.

Ja englanninkielisistä manuaaleista löytyy kaikki tieto mitä megan kanssa tarvitsee jos niitä vaan osaa lukea.

Kuullostaa ei tutulle... Itse olen kahteen aika korkeaviritteiseen turbovinokoneeseen ajanut bensakartat lähestulkoon kokonaan tuon livetunen avulla. Oletko kokeillut muuttaa advanced settings valikon alta "cell change resistance" ja "maximum cell value change" kohtia? Entä mikä lambda sinulla?

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1171 : 13.03.2015, 16:02:16 »
Kuullostaa ei tutulle... Itse olen kahteen aika korkeaviritteiseen turbovinokoneeseen ajanut bensakartat lähestulkoon kokonaan tuon livetunen avulla. Oletko kokeillut muuttaa advanced settings valikon alta "cell change resistance" ja "maximum cell value change" kohtia? Entä mikä lambda sinulla?

No autoja on tullut säädettyä laidasta laitaan. Kilpa-autoja ja siviiliautoja, turbolla ja ilman. Useampi kymmenen. Lambdana on ollut laajakaistainen melkein poikkeuksetta ja ohjaimena PLX:ää, Innovaten eri versioita, VEMSiä, AEMia, JAWia. Omassa käytössä on tällä hetkellä 14point7:n SLC free malli B LSU 4.9-anturilla. En tosin ole vielä saanut sitä kiinni mihinkään joten siitä ei vielä ole kokemusta. Olen kokeillut automaattisäädön eri asetuksia mutta todennut että säädän nopeammin kartan "alueelle" käsin. Sitten ne viimeiset hieromiset voi jättää koneelle. Niin ja TunerStudiota olen käyttänyt windowsilla ja Linux/ubuntulla. Mainittavaa eroa en ole huomannut käyttiksen suhteen.

Poissa eero240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1172 : 21.03.2015, 18:46:38 »
oisko täällä antaa vinkkiä kun mega 1  hävittää välillä startasessa kierrosluku tiedon ja vilahtaa kun lopettaa starttauksen.mutta kun saa käymään niin toimii normaalisti .
« Viimeksi muokattu: 21.03.2015, 20:18:57 kirjoittanut eero240 »

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1173 : 21.03.2015, 22:04:12 »
Siirrä kampiasennon tunnistin lähemmäksi kehää.

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1174 : 22.03.2015, 16:20:58 »
Tietääkös kukaan dynopaikkoja megaa ajatellen?
Pitäis löytyy osaava säätäjä ja virallisia penkityslappuja.
Sytytysennakkoja, viimeisiä säätöjä ja katsastuspenkkilappuja ajatellen.
Etelä-Pohjanmaalla ite sijaitsen, mut äkkiäkös sitä kauemmaskin ajelee.
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa eero240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1175 : 23.03.2015, 07:46:41 »
Siirrä kampiasennon tunnistin lähemmäksi kehää.
  pitääpä kokeilla kun taas tallille pääsee

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1176 : 24.03.2015, 13:54:06 »
Moro,aloitteleva megan käyttäjä haluais vähän neuvoja kytkennästä :)
Elikkäs mitenkäs tuo maadoittaminen,jotku sanoo että maadoitus lähelle akun miinusta ja jotku sanoo sitten että maadoitus suoraan moottoriin :/
Mikä ois hyväksi havaittu systeemi?
Millaista trikkeröintiä ootte käyttänyt nokka akselilla, jos tulee joskus laitettua tuo ohjaus sekventaaliseksi niin eikös siihen tartte tiedot nokalta!
Purkki on ms3 v3.57+ms3x ja piuhasarjat on myös autotunelta ostettu ja auto johon tämä tulee on 142 b230ft koneella!

Oisko muuten Nivalan tai lähikunnissa ketään joka pystyisi vähän jelppiin ohjelmoinnissa, kytkennät kyllä saan tehtyä mutta pienen koulutuksen tarttisin itse säätämiseen :/

TeemuJ
« Viimeksi muokattu: 24.03.2015, 16:40:30 kirjoittanut Mata76 »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1177 : 24.03.2015, 14:51:52 »
Mää olen maadoittanut Suutinkiskon pulttien alle kun siihen on vinokoneen vakio ruiskutkin maadoitettu.
Eli moottoriin maadoitus.
Nokka-akselin triggeröinnissä on käytetty vakio Hall anturillista päätyjakajaa (löytyy esim. 740 volvosta b200e koneesta)  josta poistettu ylimääräiset hampaat.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1178 : 24.03.2015, 17:41:31 »
Elikkäs mitenkäs tuo maadoittaminen,jotku sanoo että maadoitus lähelle akun miinusta ja jotku sanoo sitten että maadoitus suoraan moottoriin :/


Megasquirtin maadoituksesta on MS extran manuaalissa aika seikkaperäinen ohje mutta laitetaan havainnollistava kuva:



Tuo on siis megasquirtin tekijöiden mukaan oikea tapa maadoittaa se. Kannattaa uskoa.

Paikalla jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1179 : 24.03.2015, 19:12:16 »
antureiten maadotukset meganlevylle koska sillon ei tuu nii paljoo häviötä joka vääristää anturitiedot, sytytysosat moottoriin madoitus ja mega korin ja max 50cm pitkällä maadotusjohdolla. tämmöset ohjeet mä oon saanut ja käyttänyt, koskaan ei oo mitää ongelmaa ollut.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1180 : 24.03.2015, 20:06:34 »
Mulla samalla lailla, kun jake74:llä, mutta megan maadotuspisteestä korista lähtee paksu maakaapeli kanteen. Toiminut hyvin ainakin tähän asti.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Laze79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1181 : 27.03.2015, 14:37:32 »
Morientes!

Tietääks joku onko applelle jo olemassa toimivaa tunerstudioo?
(itellä ms3 ja macbook pro)
Volvo 240 2.3 Turbo
8V E85
417hp  537nm
1.4 bar

Poissa napo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • b21et 240
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1182 : 27.03.2015, 15:33:03 »
Morientes!

Tietääks joku onko applelle jo olemassa toimivaa tunerstudioo?
(itellä ms3 ja macbook pro)
http://tunerstudio.com/index.php/downloads

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1183 : 29.03.2015, 12:39:51 »
Morjes ! Anteeksi laiskuuteni (valvonu täs hallil koko yön jne) mutta nyt tarvis MS2 v 3.0 johdotuskaavio (olis loistavaa jos protopartsin johtosarjalle löytyis. Hyvin on siis merkattu suuttimien ym liittimet mutta muutamia erinnäisiä piuhoja on merkkaamatta. Luulen että ne liittyy esim launch controlliin ym. Olis kiva saada toimimaan nuo kaikki mitä tuossa boksissa on. :) samalla nyt sit parhaat maholliset ohjelmat yms windowsille tohon säätämiseen ?
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1184 : 29.03.2015, 15:19:00 »
Valitettavasti kukaan ei voi boksia näkemättä (paitsi tekijä) kertoa mihin pinniin esim launch control ja muut modit on johdotettu kun niitä vapaita pinnejä noita modeja varten on monta.
Säätösoftaksi suosittelen tunerstudiota.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Autoracing  KL-varaosat