Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752945 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1215 : 18.05.2015, 09:20:38 »
olisko kellään jyväskylän tai kuopion nurkilla stimulaattoria jolla viitsisi testata tuon minun megan?pitäisi samalla suunnitella johdotus siihen.


Myyjän mukaan ihan toimiva. tehty alunperin ralliautoon jonka takia se on nyt fiat tipon boksissa sisällä.
eli ms1 v2.2 levyllä, jossa lukee jani koskinen

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1216 : 18.05.2015, 09:31:48 »
Vika löyty,läppäriin piti asentaa oikeat usp ajurit!

Valaisetko tästä. Mulla tekee ihan samaa MS2 V3.0. Megassa boksilla  on +12v, mutta kone sanoo "ei onnistu"
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1217 : 18.05.2015, 11:12:03 »
USB-RS232 Serial Converter Driver Download,tuommoisen ajurin asensin niin alkoi toimiin!

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1218 : 19.05.2015, 20:52:52 »
Jjooooh.. Brobleem.. Eli tää on tää ms2 v3.0.. Mulla on siis boksin +12v syöttö vipukatkasijalla ja bensapumput vipukatkasijalla. Ei relettä ei mitään, koska halusin on/off vipukatkasijat.

Noh megalle kun napsauttaa 12v tupaan niin 3 lediä välähtää. Jännite on kuitenkin boksilla. Maadotukset kunnossa.. Tietokone ei löydä boksia ja nyt on vanha kone ja d-linkkikaapelikin. Se USB viritys sai poistuu tieltä..
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1219 : 20.05.2015, 07:14:20 »
Minkälainen homma vaihtaa v2.2 laudalla ms1->ms2? koitin googletella ja jollain foorumilla luki jotain että riippuen modeista joutuu tekemään muutoksia?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1220 : 20.05.2015, 11:08:03 »
Yksinkertaisimmillaan yhden hyppyjohdon laitto ms2 prossun tarvitsemalle jännitteelle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 368
  • Jee jee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1221 : 20.05.2015, 15:52:15 »
Jjooooh.. Brobleem.. Eli tää on tää ms2 v3.0.. Mulla on siis boksin +12v syöttö vipukatkasijalla ja bensapumput vipukatkasijalla. Ei relettä ei mitään, koska halusin on/off vipukatkasijat.
Siis tuuttaako sulla se megan purkki suoraan virrat bensapumpu(ille) ilman mitään releitä missään?
!

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1222 : 20.05.2015, 17:22:20 »
Siis tuuttaako sulla se megan purkki suoraan virrat bensapumpu(ille) ilman mitään releitä missään?

Eikös tuosta nyt käynyt ilmi, että hänellä on katkaisijalla bensapumppu. Eli mega ei ohjaa bensapumppua vaan omat näppöset.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1223 : 20.05.2015, 19:05:53 »
Siis joo. Bensapumpuille oma katkasija ja boxille oma eikai sillä väliä oo kiertääkö linjoissa bensaa kokoajan kun boksi antaa suuttimille tiedon millon aukeaa ? Paluulinjaa pitkin ne ylimääräset kiertää tankkiin?

Kaverin läppärillä kaiken maailman kikkailujen jälkeen saatiin yhteys.. No mut se ei oikeen uskaltanu alkaa tekee uusia karttoja ja menee kuulemma aikaa. Olisko kellään lähettää vaik spostilla joku peruskartta mistä voi ruveta muovaamaan..? Tunerstudio miemuusti. Megatunekin on.. jännä toi yhteysjuttu kyllä.. Sais ny ton auton ees käymään..
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1224 : 20.05.2015, 20:16:16 »
Siis joo. Bensapumpuille oma katkasija ja boxille oma eikai sillä väliä oo kiertääkö linjoissa bensaa kokoajan kun boksi antaa suuttimille tiedon millon aukeaa ? Paluulinjaa pitkin ne ylimääräset kiertää tankkiin?

Kaverin läppärillä kaiken maailman kikkailujen jälkeen saatiin yhteys.. No mut se ei oikeen uskaltanu alkaa tekee uusia karttoja ja menee kuulemma aikaa. Olisko kellään lähettää vaik spostilla joku peruskartta mistä voi ruveta muovaamaan..? Tunerstudio miemuusti. Megatunekin on.. jännä toi yhteysjuttu kyllä.. Sais ny ton auton ees käymään..

Oma mielipide, että tyhjästä on yhtä helppo/helpompi aloittaa kun toisen tekemästä kartasta. Ei ne yksiin mene kumminkaan.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1225 : 20.05.2015, 20:24:15 »
Siellä megassa on varmaan vähän tärkeämpiä asetuksia näin alkuun..

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1226 : 21.05.2015, 01:04:39 »
Oma mielipide, että tyhjästä on yhtä helppo/helpompi aloittaa kun toisen tekemästä kartasta. Ei ne yksiin mene kumminkaan.

näin on. vuosi sitte säädin yhen jokkisauton jossa oli sitikan 2.0 vts moottori vakiona, nyt tuli rullille citroen xsara jossa sama vts moottori. no eipä ne kartat sopineet tälle moottorille. ei lähtenyt edes käyntii noilla aikasemilla file tiedostolla. piti alottaa alusta ja eikä oo eka kerta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1227 : 23.05.2015, 19:25:21 »
Nooh. Tässä oottelen että joku kokenu kettu tulee mun kanssa hakkaamaan karttoja sisään. :)

Mites kun mulla on pään kokonen rundipuntari aka kiekkamittari ja sen pitää jostain kierroslukutieto saada. Miten se tällä MS2 v 3.0 setillä toteutetaan ?

Ja triggeristä sen verran että mulla on 12 hammasta tasasin välein ja yks pitää ottaa pois. Onko se silleen että moottori ykk:ssa ja hall-anturia lähin hammas pois vai miten ?

Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1228 : 23.05.2015, 20:38:07 »
Nooh. Tässä oottelen että joku kokenu kettu tulee mun kanssa hakkaamaan karttoja sisään. :)

Mites kun mulla on pään kokonen rundipuntari aka kiekkamittari ja sen pitää jostain kierroslukutieto saada. Miten se tällä MS2 v 3.0 setillä toteutetaan ?

Ja triggeristä sen verran että mulla on 12 hammasta tasasin välein ja yks pitää ottaa pois. Onko se silleen että moottori ykk:ssa ja hall-anturia lähin hammas pois vai miten ?
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=2167
onko apua?
« Viimeksi muokattu: 23.05.2015, 20:40:09 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1229 : 07.06.2015, 12:08:42 »
Osaisiko joku sanoa perusasetukset sytkän ohjaukseen?
Tunerstudio ohjelma,36/1 Trigger,hall anturi,bossin hukkakipinä puola ja -200 kipinän vahvistin!
Oon koittanut ite laittaa arvoja kohdalleen mutta eipä ole alkanut toimiin, 3 kipinän vahvistinta vaan kärähtänyt :(

 

Elekma  Autoracing