KL-varaosat  Race.fi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 753014 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vesanpsn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1290 : 19.08.2015, 19:51:25 »
lambda mittaa happiarvoa. jos moottori käy tosi rikkaalla ni tulee sytystyskatkosia jolloin pakoputkeen menee happea ja tämä vääristää lambdan näyttämän laihaksi.
kokeileppa laihentaa seosta.
pitäs toimia lambda tuolakin etäisyydella koska se toimii myös pakoputken päästä mitattunakin.
koitin laihentaa mutta tuloksetta. Laihensin jopa niin paljon että moottori melkein sammui, näytössä ja läppärillä on edelleen LEAN. Jotain eloa silti näytti olevan kun painelin kaasua niin kun kierrokset putosivat alas niin silloin taisi käydä jossain 15-16 hujakoissa ja meni takaisin laihalle. Tämä siis kaikki ilman moottorin kuormitusta. Kai tuon silti pitäisi jotain järkevää näyttää vaikka tyhjää käykin ?

Poissa vesanpsn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1291 : 20.08.2015, 20:38:28 »
koitin laihentaa mutta tuloksetta. Laihensin jopa niin paljon että moottori melkein sammui, näytössä ja läppärillä on edelleen LEAN. Jotain eloa silti näytti olevan kun painelin kaasua niin kun kierrokset putosivat alas niin silloin taisi käydä jossain 15-16 hujakoissa ja meni takaisin laihalle. Tämä siis kaikki ilman moottorin kuormitusta. Kai tuon silti pitäisi jotain järkevää näyttää vaikka tyhjää käykin ?
Kyllä oli sattunut lambdan asennusvirhe. Laitoin ennen supistetta niin rupesi toimimaan. Nyt kaikki pelaa kivasti, jos vain joku viitsisi antaa käynnistys parametreihin jotain säätövinkkiä niin ne olisi tervetulleita. Auto käy muuten kivasti mutta starttaaminen on kyllä tuskaista  :)

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1292 : 22.08.2015, 11:04:24 »
Kokeile laittaa lisää käynnistysrikastuksia, omassa projektissa ainakin sai nostaa reilusti että sai kylmänä käynnistettyä.

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1293 : 26.08.2015, 20:09:05 »
Mikä mahtaa olla vikana? Kierrostieto katoo pätkittäin startatessa ja logissa lost sync reason 2.
anturina nokalla ja kampuralla cherryn hall. Kampuralla 12-1 kiekko ja nokalla yks hammas
asetukset sytkän puolella:
Spark mode: Toothed wheel
Ingition output: rising edge
spark output:going low
Number of coil. Cop
Main wheel: crank
Second trigger: rising edge
cranking dwell. 6ms
cranking advance. 10
Eikös nuo ole oikein laitettu?
. Ohjaus atdriveboard  (ms3) ,puolat ls2 truck,
oon kokeillu muuttaa ilmaväliä molempiin suuntiin. Auto ei ole vielä kertaakaan ollut käynnissä.
startatessa välillä hörähtää mutta ei jää käymään

Edit. Kierrostieto tulee hyvänä jos suuttimien sulake irti. Eli häiriö tulee jostain palotapahtuman yhteydessä
« Viimeksi muokattu: 26.08.2015, 20:32:45 kirjoittanut 360volvo »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1294 : 26.08.2015, 22:14:37 »
Missä asennossa kampuran triggeripyörä on? Tuo lost sync reason 2 viittaa muistaakseni siihen että mega ei "näe" tuota triggeripyörän puuttuvan hampaan kohtaa mikä saattaisi esim johtua siitä että juuri silloin tulee palotapahtuma jolloin kampuran pyörintänopeus muuttuu nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2015, 22:16:17 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1295 : 26.08.2015, 22:55:23 »
Puuttuva hammas on noin 80-90 ast ennen 1. yläkuolokohtaa anturin kohdalla.
Trigger angle katottu lampulla 62 ast.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1296 : 27.08.2015, 17:30:17 »
Missäs kohti nokan hammas on? Eihän ole samassa kohtaa kampiakselin puuttuvan hampaan kanssa?
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1297 : 27.08.2015, 22:43:49 »
Ei ole nokan hammas samaan aikaan puuttuvan hampaan kanssa.
Ongelma ratkesi kun tutkin boksin sisältöä ja huomasin että olin epähuomiossa unohtanut vaihtaa jumpperit vr:ltä hallille :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Auto lähti käymään kun nuo vaihtoi,ensi savut otettu uudesta koneesta. :)
Nythän se säätöurakka vasta alkaa

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1298 : 02.09.2015, 20:39:38 »
Microsquirtin asentelu alkaa oleen ajankohtainen, tarvis vähän neuvoja kytkentään.
Tohon allekirjoituksen 940 pitäs siis laittaa. Lh purettu pois, moottorin johtosarja bensapoksin puolelta kokonaan ja kuskin puoleltakin eroteltu johtosarja siten että jäi vain laturin,startin ja öljynpaineanturin piuha, tarkotus tehä vähän simppelimpi itse, tähän on jo kaikki tarvikkeet.
Helpoin ois varmasti ollu kun ois omaa johtosarjaa käyttäny, mutta oli aika heikossa hapessa 20 vuoden ja 500tkm jälkeen...

Ekaks, mistä antureille kytkentäohjeet? Microsquirtille löytyy ihan ok kytkentäohjeet, mut lähinnä hakusessa se, mikä johto kuuluu anturin mihinkin pinniin. GM 4bar ulkoinen mappianturi, protopartsilta veden ja ilman lämpöanturit, volvon oma vr anturi ja 850 tps. Suuttimet on helpot kun on + merkki toisella puolella :D

Toiseks, boksin johdotus autoon bensapumpun ohjauksen ja virran osalta. Käsitin että microsquirt ei osaa suoraan ohjata bensapumppua, toimisi vaan maadoittavana. Miten tuo olisi helpoin kytkeä?
Boksin virta jostain virtalukon takaa? Onko siellä piuhaa mihin tulee jatkuva 12v startatessakin vai löytyiskö bokseille menevistä johdoista tähän joku?

LH:n ja ezk:n liittimet siis autossa edelleen vielä paikallaan, lh:n liittimestä pätkitty vaan kaikki moottorin johtosarjan piuhat ja eroteltu auton omasta johtosarjasta.

Neuvokaa tyhmää :D Aika kujalla vielä tohon asenteluun liittyen vaikka vähän jokapaikasta koitettu imeä tietoa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1299 : 03.09.2015, 09:30:27 »
Microsquirtin asentelu alkaa oleen ajankohtainen, tarvis vähän neuvoja kytkentään.
Tohon allekirjoituksen 940 pitäs siis laittaa. Lh purettu pois, moottorin johtosarja bensapoksin puolelta kokonaan ja kuskin puoleltakin eroteltu johtosarja siten että jäi vain laturin,startin ja öljynpaineanturin piuha, tarkotus tehä vähän simppelimpi itse, tähän on jo kaikki tarvikkeet.
Helpoin ois varmasti ollu kun ois omaa johtosarjaa käyttäny, mutta oli aika heikossa hapessa 20 vuoden ja 500tkm jälkeen...

Ekaks, mistä antureille kytkentäohjeet? Microsquirtille löytyy ihan ok kytkentäohjeet, mut lähinnä hakusessa se, mikä johto kuuluu anturin mihinkin pinniin. GM 4bar ulkoinen mappianturi, protopartsilta veden ja ilman lämpöanturit, volvon oma vr anturi ja 850 tps. Suuttimet on helpot kun on + merkki toisella puolella :D

Toiseks, boksin johdotus autoon bensapumpun ohjauksen ja virran osalta. Käsitin että microsquirt ei osaa suoraan ohjata bensapumppua, toimisi vaan maadoittavana. Miten tuo olisi helpoin kytkeä?
Boksin virta jostain virtalukon takaa? Onko siellä piuhaa mihin tulee jatkuva 12v startatessakin vai löytyiskö bokseille menevistä johdoista tähän joku?

LH:n ja ezk:n liittimet siis autossa edelleen vielä paikallaan, lh:n liittimestä pätkitty vaan kaikki moottorin johtosarjan piuhat ja eroteltu auton omasta johtosarjasta.

Neuvokaa tyhmää :D Aika kujalla vielä tohon asenteluun liittyen vaikka vähän jokapaikasta koitettu imeä tietoa.

Bensapumpun ohjaus tapahtuu niin, että laitat megan maadoittamaan vaikka orggis b-pumpun relettä.
Virtalukolta saa megalle virran, tarkista yleismittarilla mihin tulee virta startatessakin.
Käyttäisin volvon omaa clt:tä miksi sitä vaihtamaan. Imuilmanlämpötunnariksi suosittelen jotain muuta, tuo gm tekeme ainakin itselläni ja kaverilla oli jäätävän hidas reagoimaan. Boschilta löytyy ainakin hyviä. Ja megamanuskasta pitäisi kyllä kytkikset löytyä, taikka ihan googlesta. 850kaasuläppätunnari on hyvä.
Btw jos orig turbo 9satku niin käytä alkuperäistä IAT
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015, 09:37:40 kirjoittanut miikel »

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1300 : 03.09.2015, 10:58:10 »
Btw jos orig turbo 9satku niin käytä alkuperäistä IAT
Seiskan ja motronicin hienouksia tuo. Ysisatkuista moinen uupuu kokonaan.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1301 : 03.09.2015, 13:31:48 »
Seiskan ja motronicin hienouksia tuo. Ysisatkuista moinen uupuu kokonaan.

Orig turbot juu aika hepreaa. Kiitos korjauksesta.bosch 0 280 130 085 on esim hyvä anturi

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1302 : 03.09.2015, 15:09:33 »
Joo kiitti vinkeistä, luin eilen megamanuaalia ja kytkentäkaavioita ja alkaa pikkuhiljaa hommat selviään. Täytyykö boksin virta tulla releen kautta? Suuttimetkin tarvii jonkun releen?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1303 : 03.09.2015, 15:51:31 »
Joo kiitti vinkeistä, luin eilen megamanuaalia ja kytkentäkaavioita ja alkaa pikkuhiljaa hommat selviään. Täytyykö boksin virta tulla releen kautta? Suuttimetkin tarvii jonkun releen?

Itselläni ei ole relettä boxsin virralle. Suuttimille on hyvä rele laittaa, ettei aina tule virtaa.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1304 : 03.09.2015, 22:02:17 »
Suuttimille on hyvä rele laittaa, ettei aina tule virtaa.

releen ohjaus bensapumpun ohjauksen kautta. jos ei oo noin ja suuttimille tulee jatkuva virta, megan ku sammuttaa ni fetit vetää maadoitukset päälle ja sillon palaa suuttimet. ainaki ms1 ja v2.2 on tuo ominausuus.

 

Futurez  Kulkukoira