Autoracing  KL-varaosat

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752682 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1470 : 12.11.2016, 14:58:20 »
Tulpanjohdot voi tehdä tuota kovilla latausajoilla, että laskee häiriötä läpi. Myöskin triggerin johto jos on väärin suojattu tai menee väärästä paikasta. Ottaa sytkähäiriötä kun latausaika nousee ja häiriötä tulee enemmän.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1471 : 12.11.2016, 16:54:47 »
LH:n vakio puola ja syttypääte käytössä?
asetuksista: Spark inverted yes/no?

Juu lankun vakio puola ja -124 moduuli. Spark inverted yes

Tulpanjohdot voi tehdä tuota kovilla latausajoilla, että laskee häiriötä läpi. Myöskin triggerin johto jos on väärin suojattu tai menee väärästä paikasta. Ottaa sytkähäiriötä kun latausaika nousee ja häiriötä tulee enemmän.

Tulpanjohdoiksi vaihtu juuri bougicordit eikä tuoneet muutosta. Tarttee seuraavaks alkaa tutkia tota triggerin johtoa
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1472 : 12.11.2016, 19:08:02 »
Kyllä mulla auto ainakin toimi ihan "hyvin" vr-anturin johdot ristissä. Lampulla katottaessa sytkäennakko vaelsi kierroksia muutettaessa. Huomaa myös Tunerstudion tooth loggerista tjsp. että on yhden pitkän palkin sijaan kaksi pitkää vierekkäin.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1473 : 12.11.2016, 19:59:58 »
Kyllä mulla auto ainakin toimi ihan "hyvin" vr-anturin johdot ristissä. Lampulla katottaessa sytkäennakko vaelsi kierroksia muutettaessa. Huomaa myös Tunerstudion tooth loggerista tjsp. että on yhden pitkän palkin sijaan kaksi pitkää vierekkäin.
Mulla ms2 36-1 fordin vr ja johdot ristissä näki kanssa 2 puuttuuvaa hammasta ja täten ei tietty rpm tietoo tullu..
« Viimeksi muokattu: 12.11.2016, 20:03:11 kirjoittanut Juzi »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1474 : 13.11.2016, 13:18:37 »
En ole kyllä ikinä saanut edes autoa käymään vr väärinpäin..

mä oon saanut. ei käynnissä mitää eroa muuta ku sytkäennakko menee väärään suuntaan ku strobolla tarkisti.

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1475 : 13.11.2016, 13:44:26 »
Omaan tilanteeseeni mitä aikasemmin puitu on hiukan jatkoa.

Kaikki transistorit vaihdettu piirilevylle mutta kipinä kateissa. Nyt oli paikalla oskilloskooppimies joka mittasi hallin ja sytytyslähdöt.

Halli näytti oikeaa ilman minkäänlaista häiriötä mutta sytkälähdöistä ei tullut mitään, eli signaali puuroutui heti megan piirilevyltä mitattuna.

Täytyy koota aikaisemman viestit yhteen kun vika löytyy. Siitä voi olla apua jollekkin muulle myöhemmässä vaiheessa. Vielä vian etsintä jatkuu.. ::)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7594
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1476 : 13.11.2016, 14:11:54 »
Juu lankun vakio puola ja -124 moduuli. Spark inverted yes
Silloin kun käytössä on megan vakiot trankut sytkälähdöissä, olen aina käyttänyt orkkis sytkäpäätteiden kanssa Spark output inverted - No.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1477 : 13.11.2016, 17:21:19 »
mä oon saanut. ei käynnissä mitää eroa muuta ku sytkäennakko menee väärään suuntaan ku strobolla tarkisti.

Lampulla katottiin niin sytkäennakko meni oikeaan suuntaan, joten mulla kai johdot sitten oikein?

Silloin kun käytössä on megan vakiot trankut sytkälähdöissä, olen aina käyttänyt orkkis sytkäpäätteiden kanssa Spark output inverted - No.

Mitä tarkoitat sytkälähtöjen vakio trankuilla? Mulla käytössä ms1v2.2 ja sytkälähtö toteutettu ylösvetovastuksella moduulille..?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7594
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1478 : 13.11.2016, 18:02:02 »
Mitä tarkoitat sytkälähtöjen vakio trankuilla? Mulla käytössä ms1v2.2 ja sytkälähtö toteutettu ylösvetovastuksella moduulille..?
Niitä jotka levylle vakiona laitetaan, 2N2222A tjsp.. Jos niitä ei ole kasauksen yhteydessä vaihdetty toisenlaisiin, pitää spark output inverted olla No. Muuten palaa puola ja saattaa sytkäpäätekin kärsiä. 3-3,5ms dwell on ollut aivan sopiva vakioila sytkäosilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1479 : 13.11.2016, 20:03:10 »
Niitä jotka levylle vakiona laitetaan, 2N2222A tjsp.. Jos niitä ei ole kasauksen yhteydessä vaihdetty toisenlaisiin, pitää spark output inverted olla No. Muuten palaa puola ja saattaa sytkäpäätekin kärsiä. 3-3,5ms dwell on ollut aivan sopiva vakioila sytkäosilla.

Vakiona ei välttämättä ole ensimmäistäkään sytkätransistoria levyllä. Ilmeisesti vain ledien kannoilta, tai vaihtoehtoisesta paikasta otettu ylösvetovastuksen kautta ohjaus jollekkin ulkoiselle sytkäpäätteelle. Juu kyllä se 3ms luokassa pitäisi tosiaan pelata. Itselläni tuli hukkakipinällä vasta kovilla ahdoilla ongelmaksi nuo latausaikojen rupailut.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7594
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1480 : 13.11.2016, 20:24:20 »
Juurikin ledien lähtöjähän käytetään ylösvedoilla sytkää varten ja silloin niiden trankut toimivat sytkän ohjauksessa. Niitä olen käyttänyt poikkeuksena VAG-coppien kytkentä 16v koneessa hukkakipinänä ja pari muuta ohjausta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1481 : 14.11.2016, 13:59:52 »
Vaihdoin spark inverted yes --> no. Niin sammu auto siihen. Nostin runnig dwellin 1,3 --> 3,5ms niin lähti taas käyntiin. Ennakkoa joutu lisäämään reilusti jotta käynnistä sai hyvän? Ei ollu lamppua hollilla niin en päässy ajotusta tarkistamaan...

Joka tapauksessa moduuli eikä varsinkaan puola lämmennyt enää lainkaan, noin paikallaan käydessä ainakaan
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7594
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1482 : 14.11.2016, 14:18:09 »
Ei ihmekään jos sammuu spark output invertediä muuttaessa. Se on yksi asetuksista jota muuttaessa moottori sammuksiin ja boksi olisi hyvä käynnistää uusiksi. Lampun kanssa tarkastat trigger anglen uudestaan ja sen jälkeen muutat ennakkoa vasta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1483 : 14.11.2016, 14:22:32 »
Juurikin ledien lähtöjähän käytetään ylösvedoilla sytkää varten ja silloin niiden trankut toimivat sytkän ohjauksessa. Niitä olen käyttänyt poikkeuksena VAG-coppien kytkentä 16v koneessa hukkakipinänä ja pari muuta ohjausta.

Tarkoitin, että noilla ledien trankuilla ei mitään puolaa ohjata jos puolassa ei ole sytkäkiviä itsessään. Nuista ei virtaa läpi paljon pystytä ajamaan, joten toimivat ohjaamaan ulkoista sytytysyksikköä muttei suoraan puolaa tai savu nousee varmasti. Sytkäkivet noiden jatkoksi sitten toki voi laittaa milloin voidaan näillä syttykivillä ohjata suoraan puolaa / puolia. Itse olen kolvannut levylle syttykivet, joten mitää erillistä yksikköä tai puolan sisäistä ohjauspiiriä ei tarvita. 2N2222A ei kykene puolaa ohjaamaan. Sensijaan esim  ISL9V5036P3 Ignition Coil Driver IGBT voidaan ohjata puolaa. Täsmensin ihan vain siitä syystä, ettei kukaan erehdy puolaa ohjaamaan tuolla ledeille tarkoitetulla trankulla. Jatkakaa...

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7594
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1484 : 14.11.2016, 17:28:46 »
Täsmensin ihan vain siitä syystä, ettei kukaan erehdy puolaa ohjaamaan tuolla ledeille tarkoitetulla trankulla.
Ihan hyvä, en edes ajatellut, että noilla kukaan yrittäisi ohjata puolaa suoraan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Kulkukoira  Proturbo