Carcom Oy  Ateho

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752620 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1485 : 16.11.2016, 13:59:57 »
Ei ihmekään jos sammuu spark output invertediä muuttaessa. Se on yksi asetuksista jota muuttaessa moottori sammuksiin ja boksi olisi hyvä käynnistää uusiksi. Lampun kanssa tarkastat trigger anglen uudestaan ja sen jälkeen muutat ennakkoa vasta.

Jaahas tää oli yks niistä asetuksista jokka pitää tehä moottori sammuksissa  :buck2:

Nyt trigger angle haettu kohdalleen ja tuntus muuten toimivan. Ei pätki eikä rötise ja moduuli sekä puola pysyvät viileinä. Spark inverted tosiaan nyt 'no'. Jos nuo lumet vielä sulaa niin pääsee koittaa miten ajossa toimii.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1486 : 22.11.2016, 23:38:28 »
oisko kellään mitään näppärää kikkaa miten saan testattua pöydällä toimiiko mega1v2.2 sytytys ja ruiskutuslähdöt?
saako koneella kikkailtua jotenkin? ottaa yhteyden koneeseen ihan ilman ongelmaa, mutta muutoksien jälkeen pitäisi testata.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2016, 23:41:02 kirjoittanut lakeshead »

Poissa riivio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1487 : 26.11.2016, 13:52:34 »
Mitenkä minä saan tyhjäkäynnin rakennettua (ms2v3), rupeaa koneen lämmetessä nostamaan tyhjäkäyntikierroksia ja kierrokset jää tuohon noin 1300.
Käytössä on 940 tyhjäkäyntimoottori, löytyykö jotain valmiita säätöjä? autossahan on automaattilaatikko joka tekee lisää päänvaivaa siihen ;D

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1488 : 02.12.2016, 18:03:32 »
Turbobricksien sivuilla on kohtuulliset ohjeet 940 ryhjäkäyntimoottorin ja megan naittamisesta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa veeseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1489 : 02.12.2016, 23:13:43 »
Onkos joku ohjaillut megalla tälläsiä volvon puolia? 0221604001 (bosch). Sytkäkivillä vai miten?
Tinavitoseeen megailua MS1 V2.2

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1490 : 02.12.2016, 23:52:06 »
Eikös nuo ihan sisäisellä vahvarilla ole,  eli ledilähdöistä ohjaus.

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1491 : 12.12.2016, 19:15:17 »
Olikos täällä kenelläkään kokemusta tuon "Protoparts" nimisen puljun kanssa? Joskus aikoinaan ollut hieman heikkoa työnlaatua noissa kasatuissa megan boxeissa? Onko asia miten muuttunut näin vuosien saatossa? Tuotteiden laatu parantunut vai pahentunut ? Ei vissiin kauhean palvelualtis, kun ei sähköposteihin ole vastannut. Johtosarjathan oli kyseisessä puljussa ihan kelpo tavaraa?

Mitkäs on suurimmat erot mega2 v2.2 ja mega2 v3.0 välillä? Joskus taulukon löytänyt megan versioista ja mitä sisältävät, mutta en ole löytänyt enää moista...
Volvo 242DL -79

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7594
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1492 : 12.12.2016, 20:20:01 »
Englantilaiseen tuli syksyllä Protopartsin kasaama MS3X V3 levyllä ja hyvin tuo on pelannut. Näytti olevan levytkin tinattu siististi. Sen mitä olen kuullut, on ettei niissä ole aivan tuoreimpia komponenttivaihtoehtoja käytetty.

V2.2 ja V3.0 ovat hyvin erilaisia. V3.0:ssa on enemmän valmiuksia valmiina ja ainakin olevinaan parempi. Perus ruiskun toimintaan sillä ei mun mielestä ole juurikaan vaikutusta, koska prossu on sama.

Tuolla on vertailu:
http://www.msextra.com/feature-xref.html
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1493 : 12.12.2016, 21:09:18 »
Juuri tuo lista ollut hukassa, kiitos!  -H- Pitänee tallentaa välilehtiin talteen.

Joo, kyllä taidan Megasquirt 2 v3.0 puoleen kääntyä. Mitä "Finsquirttiakin" lukenut, niin tuo v2.2 taitaa olla aika herkkä kaikille pikku vioille joita sitten eliminoitu v3.0:ssa. Ja hinnoissakaan ei hirveän suurta eroa ole. Tosiaan tarkotuksena tilata kokonaan kasattu mega boxi ja täydellinen Hall- johtosarja. Tulee triggeri kiekko sitten hihnapyörälle, eikä VR anturia lukemaan pottapyörää, vaikka moinen on, koska ei sitä tiedä milloin vaihtuu blingfactoryn tekeleeseen. Tosiaan johtosarjat ja anturit olleet ihan kelpo tavaraa "Protopartsilla"?

Toivottavasti nyt vastailevat viesteihin, niin pääsee palikoita tilailemaan.
Volvo 242DL -79

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1494 : 13.12.2016, 17:42:24 »
Mielestäni kannattaa myös valita tuo v3.0 levy. Olen kasannut sekä V2.2 että V3.0:n ja vaikutti kyllä vakuuttavammalta toi kolmonen, tiedä sitten. Kuten Lankku sanoi, muutokset ja lisäilyt helpompia.

Protopartsilta tilasin tuon 3.0 ja mukaan ostin adaptiivisen vr-anturin muuntimen, vinokoneen vr- anturi toimii ongelmitta muuntimen kanssa ilman mitään säätelyjä trimmerijumppaa tms.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1495 : 15.12.2016, 19:01:10 »
Sain idean että piirtäisin cadillä MS1 v2.2 piirilevyn, mutta vaihtaisin vain suurimman osan komponenteista pintaliitoskomponenteiksi.  Sanotaanko näin että tuo v2.2 levyn ladonta on vähän harva ;D levyn koko pienenisi huomattavasti.

Ajatuksena olisi että teettäisin levyn koneellisesti juotettuna, niin ei yksi eikä kaksi levyä vielä kannata. Joku kymmenen erä olisi ihan passeli.
Onko ihmisillä kiinnostusta moiseen?

Etunahan tässä on hinta, pintaliitoskoteloidut komponentit on tänäpäivänä niin halpoja, että laskin komponenttikustannuksien olevan luokkaa >20€/levy, sis MS1 prosessori(SMD=pintaliitosmalli). Jäisi enää sitten piirilevyn valmistus ja juotostyö, ja niiden hinta arvio oli jossain 500€-600€/10kpl luokissa. Jos saisin valmiin tuotteen hinnaksi n.100e/levy, niin voisin tuota vetää röyhkesti välistä vielä muutaman kympin :D

Map anturi sitten jäisi ostajan hankittavaksi, sillä se on megan kallein osa, ja ostaja saisi sitten itse päättää ottaako 2,5 vai 4bar mapin.

Mitä mieltä olette tuosta pintaliitos prosessorista? Hommahan on vasta ajatuksen tasolla, joten vielä on mahdollisuudet päättää laitetaanko DIP40 kanta johon voi sitten laittaa MS1 tai MS2 prosessorin vai liitetäänkö suoraan MS1 prosessori (MS1 SMD prosessori 9€ vs MS1 DIP40 20€ vs MS2 prosessori 120€)

Levyyn voisin pienellä työllä laittaa jo suunnitteluvaiheessa sytytyslähdöt ja VR sisääntulon.

kertokaahan ajatuksiaanne, niin otan homman työn alle! :)
« Viimeksi muokattu: 15.12.2016, 19:08:29 kirjoittanut lakeshead »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1496 : 15.12.2016, 19:25:40 »
jänniteen syöttöön suojauksia enemän, suunnitele samalailla ku v3 on tehty. siinä pitäs olla parempi.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7594
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1497 : 15.12.2016, 19:41:11 »
Ei kannata enää miettiä MS1 prossua tuollaiseen projektiin. MS2 tarjoa niin paljon paremman toiminnan. Verrokkina MS2-pohjainen Atecu on noin 300e plus mappi ja siinä on useita valmiuksia ohjauksille sekä kunnolliset liittimet.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1498 : 15.12.2016, 20:21:39 »
Toi kyllä kuulostais aika hyvältä. En olekkaan tuohon V3 levyyn vielä paljoa tutustunutkaan, mutta näyttää olevan täysin Thru hole tyylillä vielä tuokin ::)

 Pitääkin melkein suunnitella tuon V3 levyn pohjalta ja koittaa sulauttaa tuo MS2 prosessori suoraan levyyn ilman tytärkorttia.

Hinta kyllä voi vähän nousta, mutta en usko että tulee siltikään pahan hintainen, verrattuna valmiiksi koottuihin. Tosin tälle ei tule koteloa (lainaa LH/motronic koteloita ;))

Kummallista kyllä tuo hinnoittelu tuolla MS2 prossulla, toista kymmentä vuotta vanha piiri ja vieläkin moiset hinnat :idiot2: tuolla itse prossullahan ei ole hintaa juuri nimeksikään. 10kpl/40€
Ei tuolla kortilla kyllä mitään muutakaan kallista ole, muutama konkka ja IC.

Kyllä tämän on jo pakko tulla melkein puolta halvemmaksi kuin MS2V3.0 rakennus-sarja(290€)!
« Viimeksi muokattu: 15.12.2016, 20:42:52 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1499 : 23.12.2016, 16:48:44 »
Pitääkin melkein suunnitella tuon V3 levyn pohjalta ja koittaa sulauttaa tuo MS2 prosessori suoraan levyyn ilman tytärkorttia.
Tämäkin projekti on nyt ihan pikkusen lähtenyt lapasesta ;D
Tästä tuleekin vähän tämmöinen kaikilla herkuilla tuleva ::)
2x VR/hall-sisääntulo
1x K-type EGT sisääntulo
1x Nakutustunnistuspiiri kahdelle anturille (taajuus ohjelmoitavissa)
5x logiikkatason sytytyslähtö 12x12 kartoilla
4x suutinlähtö (vain korkeaohmisille, Matalaohmiset sitten etuvastuksilla) 16x16 kartoilla
-2 ohjausta tyhjäkäynnille
-Flexfuel
-Switch table
Vain yksi ohjelmoitava lähtö :( loppuu prossusta pinnit kesken.
esim, boost control, bensapumppu, shift light, tuuletin

Can väylä, Tähän sitten voin ohjelmoida vaikka ja mitä ;)

Näitä levyjä teen sitten myyntiin luultavasti ensivuonna,  hinta ei muuten sitten päätä huimaa, Alustava hinta arvio 200-250€/levy, ilman koteloa/johtosarjaa
Tosiaan kunhan saan pari protoa tehtyä ja testailtua että ei ole suurempia ongelmia ::)

Tavalliseen MS2 v3:eenhan tätä ei kannata enää verrata ainakaan hinnan puolesta. Tavallisessa megassa on aika alkeellinen VR sisääntulo, joita on yksi, eikä siinä ole minkäänlaista valmiutta nakutustunnistukselle, eikä EGT:lle (tai no on siellä reijät levyssä jumppereille ;D)

Komponenttien hintoja nostaa tässä kokoonpanossa IC:eiden määrä. Niitä tulee yhdelle levylle 10kpl, jotka muodostavat isoimman osan hinnasta.

MS3 prosessori olisi ollut kyllä jees, (saman sarjan prosessori, 112-pin, ms2 48-pin) mutta se on kolme kertaa kalliimpi kun ms2 prosessori, eikä siitä tytärkortista ole jaettu piirikaavioita-> suunnittelu vaikeaa ja työlästä.

« Viimeksi muokattu: 27.12.2016, 12:25:29 kirjoittanut lakeshead »

 

Kulkukoira  Proturbo