Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 753012 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1545 : 27.03.2017, 20:30:42 »
Olisko raadilla mitään ajatuksia pätkimiselle? Spark inverted oli valittuna väärin. Oikea valinta korjasi tilanteen ja auto toimi pätkimättä vaparina. Nyt ahdettuna kuitenkin taas pätkii. Oon ny koittanu tsekata karttoja enkä niistä mitää kummallista oo löytäny.

Oire pahenee mitä reippaammin kaasua painaa. Kevyehköllä kaasulla vetää ja kiertää puhtaasti. Eli pätkiminen ei tuntus johtuvan rpm tiedosta eikä paineesta?

Puolan latausaikaa nostamalla tilanne parani huomattavasti muttei poistunut.

Onkohan mulla nyt rikastukset varmasti pois päältä? Miten ne kuuluisi ottaa pois oikeaoppisesti?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa ||Nixu||

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1546 : 27.03.2017, 21:41:27 »
Omassa ainaki auttoi tulppien kärkivälin pienentäminen.
Volvo S40 T4 -98

Poissa Jonttu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1547 : 27.03.2017, 21:44:04 »
Miuzon tapausta tuntematta tarkemmin suosittelen tarkastamaan puolien latausajat.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1548 : 27.03.2017, 22:02:44 »
Vahvasti viittais juu siihen että kipinä loppuu kun puolan latausajan kasvattaminen parantaa tilannetta. Mutta miksi kipinä loppuu? Vinokone hx35 ahtimella eikä painetta ole kuin luokkaa 0,7bar, jotenkin kuvittelis että vakiorojut vielä piisais?

Latausaika ollut mulla nyt 3,5ms. 3,3ms huononi tilanne selvästi ja parin pykälän välein nostelin aina 5,1ms kun alkoi jo olemaan aika hyvä vaikkei aikaa suositellakkaan nostettavaksi kauhiasti yli 4ms... Puola eikä moduuli kuitenkaan lämmenneet merkittävästi pitkästä latausajasta.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1549 : 27.03.2017, 22:09:04 »
Vaikuttaisi kipinän loppumiselta, mitkä tulpat? Yksikärkitulpilla 0,5-0,6mm kärkiväliä voi käyttää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1550 : 27.03.2017, 22:22:05 »
Vaikuttaisi kipinän loppumiselta, mitkä tulpat? Yksikärkitulpilla 0,5-0,6mm kärkiväliä voi käyttää.

NGK BPR7ES , noin muistelisin... Paljonko vakioväli on, 0,7?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1551 : 27.03.2017, 22:33:13 »
Itselläni oli sama ongelma ja korjaantui kun vaihtoi kunnolliset tulpanjohdot. Toinen tapaus teki kyllä samaa ongelmaa ja silloin piti vaan nostaa latausaikaa hukkakipinäpuolalla 5ms luokkaan.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1552 : 27.03.2017, 22:42:36 »
Itselläni oli sama ongelma ja korjaantui kun vaihtoi kunnolliset tulpanjohdot. Toinen tapaus teki kyllä samaa ongelmaa ja silloin piti vaan nostaa latausaikaa hukkakipinäpuolalla 5ms luokkaan.

bougicordit tähän syksyllä ostin. Lankku mulle täällä joskus vastaili että on pärjännyt vakio-osilla 3-3,5ms ajoilla.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1553 : 27.03.2017, 22:50:37 »
meillä oli kanssa pätkimisongelmaa eräässä ahtovinossa 0,7bar jälkeen. oli vähän hankala alkuun hahmottaa mistä johtuu mutta konsultaatiokeskustelut ja osien vaihdolla poissuljettavat vaihtoehdot rajasivat kohteeksi puolan, toinen tilalle ja ongelma poistui.

kyseessä oli joku fordin hukkakipinäpuola, sitä on ainakin kahta tai jopa kolmea erinäköistä versiota olemassa. vaihdettiin purkki fyysisesti vähän suurempaan. vanhasta vaan yksinkertaisesti vääntö loppui kesken.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1554 : 28.03.2017, 01:42:10 »
Jos ei ole kauhean tehokas puola, niin toki myös seos vaikuttaa aika paljon kipinän riittävyyteen. Ei välttämättä jaksa liian paksua seosta sytyttää. Ajattelin, että jos auto on vasta säätelyvaiheessa, niin seokset saattavat olla pielessä. Jos rikastukset mietityttää, niin laita sun säätöläppärillä Tunerstudioon ASE ja WUE -merkkivalot, jos ei jo ennestään ole, niin näät helposti, milloin ne menevät pois päältä.
Jos sulla on kaikki vakiorojut vielä käytössä, kuten jakajasytkä, niin tietty siellä jakajassakin voi jotain ongelmaa olla.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1555 : 28.03.2017, 07:17:14 »
jep säätelyvaiheessa... Seos on eittämättä paksulla. afr painuu alle 11 ja varmasti vaikuttaa osaltaan. Mistäs tuommoset merkkivalot löytää?

Vakiorojut juu mutta uusitut puolaa lukuunottamatta. Toisella puolalla kylläkin käytetyllä koitettu myös ilman parannusta. Siis samanlaisella
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1556 : 28.03.2017, 10:34:10 »
Tuossa kuvassa näkyvät ainakin miten ovat lite-versiossa. Täysversiossa saakin sitten muokattua miten haluaa.


Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1557 : 29.03.2017, 11:10:58 »
Pienensin kärkivälit tulpista 0,5-0,6mm väliin ja tiputin latausajan takaisin 3,5ms. Pätkiminen ei poistunut mutta helpotti huomattavasti. Nyt laihensin seosta ylhäältä niin tuntus nyt jaksavan sytyttää :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1558 : 29.03.2017, 14:03:00 »
Mikä on seos nyt? Ei mitään syytä käyttää alle 12 AFR seosta kovemmallakaan paineella. Ja millä ennakolla/paineella nykimistä esiintyy?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1559 : 29.03.2017, 15:33:57 »
On seos vieläkin paksulla. Afr 11 tuntumassa. Ennakko on 20 asteen paikkeella tai vähän alle. Toki nyt ei enää nyi. Nykiminen tapahtu paineella luokkaa 0.7-0.8 ja afr 10 pinnassa...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron