Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752699 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #90 : 31.05.2011, 08:44:39 »
Joo ja nyt karkas kipinä kesäisille laitumille 2 &3 sylintereiltä. Toinen lohko pimeenä, joko puola tai boksi vika.
Oman taidon ja mittauksien mukaan olisi boksin päässä vika. Onko jollakin johtojen arvoon heittää kommenttia, mitä on on mitattu puolalle tulevan liittimen päästä.
Eikös niiden sparkkien pitäisi näyttää samaa arvoa?

spark A = 0.17 ?
spark B = -0.045 ?
pin 3 = 12v OK
pin 4 = 12v OK

Eli nuiden mukaan boksia epäilen ja mitä sieltä olis voinu mennä? Sytkäkivi mahdollisesti?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #91 : 31.05.2011, 11:44:16 »
Joo ja nyt karkas kipinä kesäisille laitumille 2 &3 sylintereiltä. Toinen lohko pimeenä, joko puola tai boksi vika.
Oman taidon ja mittauksien mukaan olisi boksin päässä vika. Onko jollakin johtojen arvoon heittää kommenttia, mitä on on mitattu puolalle tulevan liittimen päästä.
Eikös niiden sparkkien pitäisi näyttää samaa arvoa?

spark A = 0.17 ?
spark B = -0.045 ?
pin 3 = 12v OK
pin 4 = 12v OK

Eli nuiden mukaan boksia epäilen ja mitä sieltä olis voinu mennä? Sytkäkivi mahdollisesti?
Startatessako nuo tulee? Laita vaikka ledi (ja vastus) siihen puolan johtoon + ja - välille ja starttaa, jos vilkkuu niin ok  :) Vilkkuuko sytkäledit boksissa startatessa?

Tarpeeks kauan kun jaksaa tuhertaa niin kyllä se voiton puolelle kääntyy ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #92 : 31.05.2011, 11:54:32 »
Joo ja nyt karkas kipinä kesäisille laitumille 2 &3 sylintereiltä. Toinen lohko pimeenä, joko puola tai boksi vika.
Oman taidon ja mittauksien mukaan olisi boksin päässä vika. Onko jollakin johtojen arvoon heittää kommenttia, mitä on on mitattu puolalle tulevan liittimen päästä.
Eikös niiden sparkkien pitäisi näyttää samaa arvoa?

spark A = 0.17 ?
spark B = -0.045 ?
pin 3 = 12v OK
pin 4 = 12v OK

Eli nuiden mukaan boksia epäilen ja mitä sieltä olis voinu mennä? Sytkäkivi mahdollisesti?

mikä sulla on kivenä? mä poltin aika monta unipointin kiviä ja ostin aidon bochin ja alko kestää.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #93 : 31.05.2011, 11:59:29 »
juuh startatessa antaa. Boksissa vilkkaa puolan 17 ja 19 ledit.

Ei ole kiven tyypistä tietoa, kun en ole itse sitä tilannut, boksin sisällä se on enkä ole vielä ehtinyt tutkia paremmin.

Puolan miinus on puolan kautta runkoon. Itse puolalle tulee vaan 2 kpl 12v piuhaa ja sitten spark A & B johdot = 4 kpl.

Pitää kokeilla tuota ledihommaa, kun mulla on ledejä jo valmiina missä vastus on langassa...

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #94 : 31.05.2011, 12:30:58 »
juuh startatessa antaa. Boksissa vilkkaa puolan 17 ja 19 ledit.

Ei ole kiven tyypistä tietoa, kun en ole itse sitä tilannut, boksin sisällä se on enkä ole vielä ehtinyt tutkia paremmin.

Puolan miinus on puolan kautta runkoon. Itse puolalle tulee vaan 2 kpl 12v piuhaa ja sitten spark A & B johdot = 4 kpl.

Pitää kokeilla tuota ledihommaa, kun mulla on ledejä jo valmiina missä vastus on langassa...
Siellä pitäs olla 2kpl sytkäkiviä poksissa VB921 tai vastaavia jos kaksi kanavaa.

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #95 : 01.06.2011, 07:57:04 »
Niin siellä on 2 kpl kiviä erilliseltä piirilevyltä lähteviä. Onko näissä ollu yleensä ulospäin havaittavia vikoja kun ovat menneet rikki...


Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #96 : 01.06.2011, 09:59:06 »
Niin siellä on 2 kpl kiviä erilliseltä piirilevyltä lähteviä. Onko näissä ollu yleensä ulospäin havaittavia vikoja kun ovat menneet rikki...
Jos ledi vilkkuu kun kytket sen siihen puolan johtoihin niin sillon on boksin päässä kaikki ok  :) Jos taas eivät vilku mutta boksissa ledit vilkkuu niin sitten lähtisin etsimään vikaa niistä kivistä tai niiden kytkennöistä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #97 : 03.06.2011, 08:33:52 »
Paljonko pitäisi tulla voltteja nuista ohjaavista sytkän lähdöistä?
Kokeilin ledillä, mikä on tehty 12v kestäväksi mutta ei palanut ollenkaan. Vastus pitäisi olla ilmeisesti pienempi.
Mittailin boksilta sytkäkivien arvoja niin kummassakin on samat arvot.

Mitenkä onnistuu vaihtaa uusi puola vanhan tilalle, missä on sytkäkivet samassa, että boksin kivet jäävät ylimääräiseksi ja pois käytöstä?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #98 : 03.06.2011, 11:08:55 »
Paljonko pitäisi tulla voltteja nuista ohjaavista sytkän lähdöistä?
Kokeilin ledillä, mikä on tehty 12v kestäväksi mutta ei palanut ollenkaan. Vastus pitäisi olla ilmeisesti pienempi.
Mittailin boksilta sytkäkivien arvoja niin kummassakin on samat arvot.

Mitenkä onnistuu vaihtaa uusi puola vanhan tilalle, missä on sytkäkivet samassa, että boksin kivet jäävät ylimääräiseksi ja pois käytöstä?
Boksilta tuleva(eli kivet) maadoitttaa sitä puolaa. Joku 500ohm tai pienempi vastus niin pitäisi vilkkua..

Sun pitää ohittaa ne sytkäkivet ja ottaa ohjaus suoraan prossulta. Onko protopartsin levy kenties?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #99 : 03.06.2011, 13:43:58 »
on rojupartikkeli
« Viimeksi muokattu: 03.06.2011, 13:50:00 kirjoittanut jahveli »

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #100 : 02.08.2011, 18:53:03 »
740 volvosta vaihdettu kone b230et 242:seen ja mietitty peratakko motronic johdot ja vaihtaa vaiko hommata megasquirt ja päädyin megaan. konetta laitettu ihan vähän... lastu,ahdot,putki,sähkö-flekti.. eli ne perus pienet viritykset. mega sen takia että on sitten valmiina kun ruvetaan konetta kunnolla laittamaan :)

protopartsilla olis Ms2V3.0 ja Ms2v2.2 mitä oon kattellu valmiina koottuna. mitäs mieltä porukka on protopartsin osista ja noista megoista.

sitten löysin autotune sivuilta valmiita ms2v3.0 ja joku ms2v3.57.. vähän kalliimpaa sielä mutta onko jollakin kokomusta heidän osistaan? itse en tule megaa kaasaamaan. toinen vaihtoehto että ostan rakennussarjan ja vien tuttavalle koottavaksi jos tulisi vähän halvemmaksi.. megalla olis tarkoitus ohjata myös sytytystä että ahtopainekin. kaikki vinkit ymt on hyvä ja ehdotuksia ymt.

Sitten että mitäs kaikkea nyt pitää hommata muutakun boxi, protopartsilta saisi ostettua valmiin johtosarjan jossa tulisi joitain antureitakin.. 850 kaasuläpänasentotunnistin? mitenkäs kun on mulla toi pystyjakaja jossa on se joku anturi voiko siitä ottaa trikkeröinnin ettei erikseen tarvi tehdä.?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #101 : 02.08.2011, 19:18:57 »
Sitten että mitäs kaikkea nyt pitää hommata muutakun boxi, protopartsilta saisi ostettua valmiin johtosarjan jossa tulisi joitain antureitakin.. 850 kaasuläpänasentotunnistin?
Protopartsin johtosarja on OK, MAT menettelee, laita volvon oma CLT, protopartsin TPS joutaa kaatopaikalle(ei käy ihan helposti volvon kaasuläpälle). Minulla on boschin 0 280 122 001 TPS ja toimii hyvin.

E: Tosin tuon TPS:än kanssa joutuu lyhentämään läppäakselia hitusen.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2011, 20:23:12 kirjoittanut järviin »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #102 : 02.08.2011, 21:08:02 »
Osta se poksi autotunelta ja vie sille kaverille, protopartsilla tekevät vähän omia säätöjään sinne mistä ei ole kukaan perillä, itse kun kasaat niin tiedät mitä tehty.

Vinon sähköruutan kaasuläppään käy 850 anturi (ja kuten järviin sanoi sitä akselia joutuu pari kolme milliä lyhentää)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #103 : 03.08.2011, 09:59:35 »
autotunella noi ms2v3.0 ja ms2v3.57 valmiiksi kootut hinta ero 5e.. eikai niissä mitään suurta eroa ole ? jos hommaisi suoraan kootun. no boxi tulee tuolta autotunelta kunhan on eka rahaa  ::) ja jos sitten hommaisi tuolta protopartsilta sen "täydellisen" johtosarjan. liitin on varmaan sama mikä tulee boxiin kiinni ? toivottavasti tässä tulevan talven aikana saisi jotain hommattua ja tehtyä. vielä siitä trikkerönnistä osaatteko sanoa riittääkö toi vanha jakaja vaan hitsata se juttu sieltä sisältä vai laittaa ihan trikkeripyörä akselille?

e: tarkoitin tuolla johtosarja-boxi liittimellä että jos hommaan autotunelta tuon boxin ja protopartsilta johtosarjan onko se liitin oikea siihen boxiin vai onko niitä erinlaisia? :)
« Viimeksi muokattu: 03.08.2011, 10:06:42 kirjoittanut Fileman »
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #104 : 12.08.2011, 18:45:18 »
Liitin on sama, jos nyt ymmärsin mitä tarkoitat. Itselläni on ollut jakajassa oleva hall-anturi triggerinä ja hyvin on pelannut ainakin minulla. Seuraavaksi tulee kylläkin 36-1 pyörä ja hukkakipinä. Hukkakipinää et voi jakaja triggeröinnillä käyttää.

 

Elekma  Autoracing