Carcom Oy  Ateho

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752933 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #105 : 15.08.2011, 11:09:31 »
No nyt kun aina kysellään sitä helpointa tapaa saada se megasquirt siihen autoon, niin minua kiinnostaisi mikä ois kaikista paras tapa(lue helpoin ja varmin) saada se rokkaamaan vinomoottorissa. Eli moottorihan on surullisen kuuluisa b200et vahvimilla kangilla kylläkin tosin ja motronicin ohjauksella  :(

Niin mietin että oisko paras vaan parsia ko motronicin moottorin ohjauksen piuhat poies ja ostaa jostain lhjetronicin johtosarja ja tehdä siitä se megasquirtin johtosarja?

Vai mitenkä se olis fiksuin ja varmin tapa tehdä? Tarkoitus on kumminkin saada hieman taloudellisemmaksi ja paremmaksi tuota moottorin ohjausta.

Niin ja tarkoitus olis että mega ohjais niin sytkää kuin bensapuoltakin. Luultavasti megasquirt 1 2.2v Ehkä?

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #106 : 15.08.2011, 11:20:22 »
Itse kyllä neuvoisin tekemään sen johtosarjan ihan tyhjästä kokonaan tai sitten ostaa valmis setti. Valmiit johtosarjat kun ei maksa kuin 50€. Ei kannata alkaa räpeltään LH/Motronickin johtosarjoista. Se vaan ketuttaa myöhemmin kun se on hirveä sekamelska.

Ja ihan suosiolla vaan Megasquirt 2 v3.0. Itse en näe oikein mitään ideaa enään ostaa sitä ykkös versiota ja vanhempaa levyä. Säästäähän siinä toki muutaman kympin mutta tuossa uudemmassa levyssä asiat ovat jo ottaneet aika paljon askelia eteenpäin.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #107 : 15.08.2011, 11:50:01 »
Mua kiinnostais todella paljon tuo mega, mutta kun luen näitä juttuja niin tuntuu että en tajua mitään niin taidan jättää väliin siksi aikaa että saa vähän opiskeltua sitä..
Enkä tiedä mikä mega sopii mihinkin moottoriin (itellä b21f turbo)

Kyllä tavallinen sähköruisku on minulle tuttu juttu mutta megassa taitaa olla niin paljon muutakin :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Sherlock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #108 : 15.08.2011, 15:14:05 »
Mua kiinnostais todella paljon tuo mega, mutta kun luen näitä juttuja niin tuntuu että en tajua mitään niin taidan jättää väliin siksi aikaa että saa vähän opiskeltua sitä..
Enkä tiedä mikä mega sopii mihinkin moottoriin (itellä b21f turbo)

Kyllä tavallinen sähköruisku on minulle tuttu juttu mutta megassa taitaa olla niin paljon muutakin :)
"Tavallinen" sähköruiskuhan se on, mutta halutessaan siihen saa rakennettua vaikka mitä herkkuja. Jos on vähääkään perillä elektroniikasta ja moottorinohjauksista, niin aika helpolla pääsee jyvälle kun vaan malttaa opiskella. Lue megamanuaali huolella läpi, pitäis hahmottua homma aika paljon. Sitten lisäherkkuja varten löytyy vielä extramanuaalit.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #109 : 15.08.2011, 15:24:50 »
"Tavallinen" sähköruiskuhan se on, mutta halutessaan siihen saa rakennettua vaikka mitä herkkuja. Jos on vähääkään perillä elektroniikasta ja moottorinohjauksista, niin aika helpolla pääsee jyvälle kun vaan malttaa opiskella. Lue megamanuaali huolella läpi, pitäis hahmottua homma aika paljon. Sitten lisäherkkuja varten löytyy vielä extramanuaalit.

Juu oon tässä puoli aamua lukea megasta :)

Noita lisä osia koitan opiskella ja kattella samalla hinta/laatusuhteita eri paikoista.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #110 : 16.08.2011, 10:48:49 »
Juu oon tässä puoli aamua lukea megasta :)

Noita lisä osia koitan opiskella ja kattella samalla hinta/laatusuhteita eri paikoista.
Ei riitä, puoli vuotta niin alkaa hahmottumaan  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #111 : 16.08.2011, 13:28:18 »
Ei riitä, puoli vuotta niin alkaa hahmottumaan  :)

Joo oon huomannu :D

Muuten on asia osittain selkiintyny mulle, mutta pitäis vielä opetella että mikä osa tekee mitä.. on kaiken maailman hukkakipinää, vr-muunnospiiriä jne jne.

Ajattelin vasta ensikesäksi hankkia ja asentaa megan :)
Tässä on vielä hyvä tovi opiskella.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #112 : 16.08.2011, 15:23:15 »
Joo oon huomannu :D

Muuten on asia osittain selkiintyny mulle, mutta pitäis vielä opetella että mikä osa tekee mitä.. on kaiken maailman hukkakipinää, vr-muunnospiiriä jne jne.

Ajattelin vasta ensikesäksi hankkia ja asentaa megan :)
Tässä on vielä hyvä tovi opiskella.

vr voit heti unohtaa ja laitat esim hall anturin 12-1 tai 6-1 triggerin ja hukkakipinäpuolan kahdella sytkäkivellä. Tuon lisäksi tps anturi, vedenlämpöanturi, cossu sierran imuilma - anturi ja olet valmis :)

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #113 : 16.08.2011, 15:39:04 »
vr voit heti unohtaa ja laitat esim hall anturin 12-1 tai 6-1 triggerin ja hukkakipinäpuolan kahdella sytkäkivellä. Tuon lisäksi tps anturi, vedenlämpöanturi, cossu sierran imuilma - anturi ja olet valmis :)

Juu noin mäkin oon sen ymmärtäny :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Sherlock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #114 : 16.08.2011, 23:04:59 »
Tai jos haluaa päästä oikein helpolla, niin volvon oma hall- jakaja -139 loppuisella sytkäkivellä. Erittäin helppo tehdä. Mutta toisaalta kannattaa panostaa suoraan siihen hukkakipinään, ettei tarvitse tehdä kahta kertaa, niinkuin allekirjoittanut teki ::) Tosin itsellä vaihtui sytkän lisäksi myös kansi, ahdin ja käytännössä koko kokoonpano samalla. Se homma karkaa kumminkin, niin laittaa kerralla ranttaliksi ;)

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #115 : 17.08.2011, 17:14:34 »
http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_14&products_id=45

Onko kellään kokemusta tästä? jos laittais vinokoneeseen ja tässä kun on valmiina vr muunnospiiri niin vois käyttää renixin omaa vr anturia vauhtipyörän kehällä. Ja tässä on ilmeisesti valmiina sytytyksen ohjaus hukkakipinälle niin ei tarvisi etsiä mitään erillistä sytytys piiriä.

Onko kukaan koskaan tilaillu tavaraa tuolta proto partsista?

Mitäs kaikkea tähän vielä pitäis ostaa, releboksi ainakin..
MSNS

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #116 : 17.08.2011, 21:55:17 »
http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_14&products_id=45

Onko kellään kokemusta tästä? jos laittais vinokoneeseen ja tässä kun on valmiina vr muunnospiiri niin vois käyttää renixin omaa vr anturia vauhtipyörän kehällä. Ja tässä on ilmeisesti valmiina sytytyksen ohjaus hukkakipinälle niin ei tarvisi etsiä mitään erillistä sytytys piiriä.

Onko kukaan koskaan tilaillu tavaraa tuolta proto partsista?

Mitäs kaikkea tähän vielä pitäis ostaa, releboksi ainakin..

Jossain just luki, että protopartsi tekee jotain omia juttuja noihin ja kukaan ei ota selvää miten mikäkin toimii..

Ite tilasin map anturin tuolta ja tuli nopeasti. Ja oli suomen halvin.

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #117 : 19.08.2011, 10:25:32 »
mitähän siinä voi olla erilailla.. Ei siis kannattava ostos kun kukaan ei osaa neuvoa miten säätää? harmi. tuosta sais mukavasti koko paketin eikä tarvis ostaa pelkkää poksia ja ettiä sitten erillisenä kaikkia sopivia palikoita
MSNS

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #118 : 19.08.2011, 10:30:19 »
diyautotunelta vaan tilaus pystyyn. Sieltä saa kaikki palikat mitä voi ikinä tarvia ostettua kerralla ja sitten vain kasaileen levyä. Ja ei ole mitään omia virityksiä mistä pitäis olla huolissaan ;)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #119 : 19.08.2011, 11:05:24 »
Mihinkähän tämä protopartsin homma perustuu että muka tekevät omia juttuja? kukaan ei osaa sanoa mitä mutta joku ruvennut levittään sellaista? onko ollut vaan sattumalta yhellä henkilöllä jokin rikki tai pielessä niin sitten kaikissa sama vai? faktoja kehiin eikä mitään paska puheita.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

Ateho  Elekma