Proturbo  Autodiagnoosi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 753031 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #300 : 25.06.2012, 17:19:33 »
Minkälaiset liitimet käy noihin volvo suuttimiin? ja minkälaiset vastus olis hyvät niille?

http://www.autotune.fi/tuote/436/liitinrunko-jr-power-timer-sarja-naaraskoskettimille-2nap

Tuollaiset liittimet käy suoraan. Mistä vastuksista tässä nyt puhutaan? Suuttimien vastusarvoista vai etuvastuksista? Jos sulla Mega on niin et tarvitse, asetukset vain kohdilleen niin voi suoraan kytkeä. Vai puhutaanko tässä LH:sta ???

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #301 : 25.06.2012, 17:30:46 »
jees.. suuttimien vastuksista :) eikös noi vihreät suuttimet ole matala ohmiset? ja mega on

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #302 : 25.06.2012, 23:22:05 »
No vähän riippuu megasta, mutta kaikki MS2 ylöspäin osaa ohjata matala tai korkeaohmista suutin suoraan. Asetuksissa vaan valitaan millainen suutin siellä on ja mega hoitaa loput. Eli toisin sanoen sillä levyllä on piirit molempien ohjaukseen.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #303 : 27.06.2012, 06:33:18 »
Pystyykös tuota VR anturia testaan että toimiiko? Ei volvoon tiu kierroslukutietoa... Mistä anturin asia nopeeta hommattua uuden? Myydäänkö motonetis? Pitää vien elä tarkistaa meneekö liitin/boxi kohdas johdot oikein
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #304 : 27.06.2012, 08:41:44 »
Tunerstudiossa on ainakin se loggeri jolla voi tarkastaa tuleeko millaista signaalia anturilta. Voihan sitä kait koittaa myös heilutella jonkun metallin edessä ja samalla koittaa mittailla tuleeko sieltä navoista mitään ulos.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #305 : 28.06.2012, 22:11:35 »
Startatessa pitäisi tulla voltin verran ac-sähköä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #306 : 29.06.2012, 06:25:39 »
Miten olette yleensä tehneet trikkeröinnin näihin vinokoneisiin? Onko miten vaikea tehdä hall-anturi jakajasta, kun ois b200e jakaja ja jos sen lukittais kiinteeks, niin siitäkin vois kuulemma sen rakennella? Vai kannattaako suosiolla yrittää sorvailla kampuran hihnapyörälle trikkeri paikoilleen ja anturille tehdä teline lohkoon?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #307 : 29.06.2012, 09:33:40 »
Onnistuu todella helposti jakajan kanssa. Keskipako ennakon hitsaa jumiin ja alipaine letkua ei kiinnitä. Itse suosittelisin kumminkin joko lukemaan vauhtipyörältä volvon orkkis anturilta, tai tekemään hihnapyörälle triggerin. Jakajalta jos luet sen pyörimistiedon et voi käyttää hukkakipinää.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #308 : 29.06.2012, 12:13:18 »
Okei, eli taidan tehdä kampuranpyörältä sen trikkeröinnin, kun hukkakipuna ois tarkootus laittaa. Miten olisi järkevin toteuttaa tuo trikkeri tuonne hihnapyörälle? Yksi vaihtoehtohan olisi laittaa pyörä, jossa on trikkerikehä koneistettuna, mutta hintaa tälläselle pyörälle tulee 150e+postit. Kyseinen pyörä ois toki myös 1,66kg kevyempi kuin alkuperäinen, liene vaikutusta kierrosherkkyyteen? ::)
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #309 : 29.06.2012, 18:05:15 »
Kellään tietoa mistä voisi johtua että tunerstudio katkaisee yhteyden tai "jäätyy" kun auto on käynyt pari minuuttia?
Yrittäny selvitellä voisiko se johtua tuosta uudesta päivityksestä ja asensin takaisin 1.006 ja ei muutosta...
Toinen muutos minkä tein niin kytkin lambdan kiinni, voisiko se johtua siitä?

Ketuttaa kun ei pysty säätämään autoa katsastusta varten...  :-\

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #310 : 29.06.2012, 19:20:17 »
Kellään tietoa mistä voisi johtua että tunerstudio katkaisee yhteyden tai "jäätyy" kun auto on käynyt pari minuuttia?
Yrittäny selvitellä voisiko se johtua tuosta uudesta päivityksestä ja asensin takaisin 1.006 ja ei muutosta...
Toinen muutos minkä tein niin kytkin lambdan kiinni, voisiko se johtua siitä?

Ketuttaa kun ei pysty säätämään autoa katsastusta varten...  :-\
liian hidas läppäri ja muisti loppuu tai muuten vaan häikkee kovossa tai juuri muistissa ???
ookko kokeillu asentaa kokonaan toiselle asemalle

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #311 : 29.06.2012, 19:38:57 »
liian hidas läppäri ja muisti loppuu tai muuten vaan häikkee kovossa tai juuri muistissa ???
ookko kokeillu asentaa kokonaan toiselle asemalle

Läppäri on kyll vanha, mutta ei huono.

Erikoistahan tässä on se että kun auto ei käy niin yhteys toimii, kun auton käynnistää tai käynnissä ollessaan yrittää ottaa yhteyttä niin tunerstudio väittää ettei laitetta löydy. Auto käy todella nätisti siis, vaikka boksiin ei saa yhteyttä.

Olisiko mahdollista että usb-johto ottaisi jostain häiriötä yms?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #312 : 29.06.2012, 20:36:15 »
Läppäri on kyll vanha, mutta ei huono.

Erikoistahan tässä on se että kun auto ei käy niin yhteys toimii, kun auton käynnistää tai käynnissä ollessaan yrittää ottaa yhteyttä niin tunerstudio väittää ettei laitetta löydy. Auto käy todella nätisti siis, vaikka boksiin ei saa yhteyttä.

Olisiko mahdollista että usb-johto ottaisi jostain häiriötä yms?
sinulla on epäsopiva usb>com adapteri, miksi sinä ei heti sanoa.
ei tule kyllä muuta nyt mieleen

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #313 : 29.06.2012, 22:26:50 »
Ittellä muuten samaa ongelmaa kuin samupyh:llä, tosin megatunen kanssa mutta kuitenkin  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #314 : 29.06.2012, 22:42:26 »
sinulla on epäsopiva usb>com adapteri, miksi sinä ei heti sanoa.
ei tule kyllä muuta nyt mieleen

En oikein usko että vika voisi olla johdossa varsinaisesti, miten se voi toimia kun auto ei käy ja käynnistäessä poikkasta totaalisesti?  ???

Ittellä muuten samaa ongelmaa kuin samupyh:llä, tosin megatunen kanssa mutta kuitenkin  ???

Hyvä tietää, ensin epäilin tuota tunerstudion päivitystä mutta eipä taida sitten olla siitä kiinni.
Tutkin noita jenkkien foorumeita ja samantapaisia tapauksia löyty muttei mitään pätevää ratkaisua.

Huomasin sellaisen että mitä tyhjempi akku sitä vähemmän aikaa menee ennenkuin yhteys katkeaa, saattaisi viitata siihen että jännite kyykkää jostain syystä mutta miksi vasta starttauksen jälkeen...  :idiot2:

 

Autoracing  KL-varaosat