Futurez  Kulkukoira

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752764 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #345 : 20.07.2012, 23:21:54 »
Laitoin vanhat asetukset takas ni toimii taas  :D tyhmä minä. Sit toi megatune ei löydä megaa  :idiot2: tunerstudio pelaa kyllä.
pitiköhän megatunella laittaa itte portti asetuksista, studio taas itte etsii kaikki portit läpi.  Studiolla paljon helpompi säätää jos vaan koneessa riittää puhti  :)

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #346 : 23.07.2012, 21:18:31 »
Tyhmät kysymykset jatkuu: tarkotus ois e85 polttoaineeseen siirtyä piakkoin ja omistan tommosen laajakaista lambdan ja innovaten lc-1 säätimen, niin ku sillähän pystyy säätämään esim lambda 1 = 9,87 eli e85 seossuhde, niin pitäiskö sen sit toimii ilman muuta säätämistä?
« Viimeksi muokattu: 23.07.2012, 21:20:54 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #347 : 23.07.2012, 22:13:10 »
Tyhmät kysymykset jatkuu: tarkotus ois e85 polttoaineeseen siirtyä piakkoin ja omistan tommosen laajakaista lambdan ja innovaten lc-1 säätimen, niin ku sillähän pystyy säätämään esim lambda 1 = 9,87 eli e85 seossuhde, niin pitäiskö sen sit toimii ilman muuta säätämistä?
lambda 1 on aina lambda 1.
toki sen voi ohjelmallisesti vääristää mutta siinä ei ole mitään järkeä.

eli kun tankkaat autoon normaalisti bensaa, laajakaista näyttää 14.7 afr eli lambda 1
kun  tankkaat viinaa vastaavaan autoon jossa etanolikitti, näyttää sama mittari 14.7 eli lambda 1.  Mutta todellisuudessa nykyinen afr on se 9,87

AFR on siis lasekettu arvo lamba arvon ja käytetyn polttoaineen perusteella
ja lambda arvo 1  aina se optimaalinen palamisen kannalta

viinalla vaan paras teho ja taloudellisuus tulee vähän eri lambda arvolla vs bensa

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #348 : 24.07.2012, 11:29:35 »
Tyhmät kysymykset jatkuu: tarkotus ois e85 polttoaineeseen siirtyä piakkoin ja omistan tommosen laajakaista lambdan ja innovaten lc-1 säätimen, niin ku sillähän pystyy säätämään esim lambda 1 = 9,87 eli e85 seossuhde, niin pitäiskö sen sit toimii ilman muuta säätämistä?

Olen ari E kanssa samoilla linjoilla että pitäisi tajuta itsekseen mitä koneessa käytetään, mutta jos tietysti haluaa niin ohjelmointi/loggaus portin kautta voi muutta innovaten asetuksia niin että näyttää esim etanoli infoa mittarilla, jos sinulla sellainen on..
850 2.0 T5

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #349 : 24.07.2012, 12:35:01 »
Pilkku vaatii taas viilausta.

98E5= 14,5
95E10= 14,1

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #350 : 25.07.2012, 15:19:00 »
Osaakos joku jelppiä 850 volvon perusasetuksissa et sais koslan käyntiin.. Virranjakajalla hoituu sytytys ja alkuperäinen vr-anturi vauhtipyörällä. Ja tunerstudiota käytän ku en saa megatunea sitten millään toimimaan. Ei löydä megaa. Ja ms2 v3..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #351 : 25.07.2012, 18:53:02 »
ohjaat alkuperäistä sytkäpääteastetta vai megan omilla sytkäkivillä suoraan puolaa ??? vauhtipyörä 60-2 triggerikehällä?
lyös kaikki maholliset tiedot

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #352 : 25.07.2012, 19:05:45 »
Megan sytkäkivellä suoraan alkuperäistä puolaa. Vauhtis on 60-2, alkuperäisellä vr-anturilla. TPS, CLS, tyhjäkäyntisäädin alkuperäisiä. Map 4bar, imuilman lämpö cossu sierrasta. Öö.. innovaten lc-1 laajakaista.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #353 : 25.07.2012, 23:34:42 »
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2-Extra_Miss_Tooth.htm
siitä triggeröinti ja sytkä kohdilleen

 eli
  Typical Vauxhall/Peugeot (and other Bosch) setup
       60-2 setup is 6deg between teeth (360deg / 60 teeth = 6 deg)
      Tooth number 20 lines up with sensor at TDC, so tooth 20 to 1 = 19 teeth
      Therefore 19 teeth x 6deg = 114deg (Tooth #1 Angle)




ja näin
If using VB921's to directly fire the coils set the Spark Output to Going High (Inverted)




sitten vaan reg fuel kohdan täyttö moottorin ja suuttimen tiedoilla, 2 megan säätölehdet vielä itteltä näkemättä


nyt ei muuta tule nopeesti mieleen

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #354 : 26.07.2012, 21:58:37 »
Sit olis vielä hyvä saada varmistus et mitenköhän päin tossa alkuperäisessä vr-anturissa noi johdot menee? Että kumpi on signaali ja kumpi maa?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #355 : 26.07.2012, 22:25:41 »
Olenko nyt ihan väärässä, mutta eikö toinen ole syöttö ja toinen signaali? Itse ainakin kokeilin vain kumminpäin toimii. Jos laittaa väärin päin, ei vr piirin säätö riitä saamaan signaalia.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #356 : 27.07.2012, 00:18:13 »
Olenko nyt ihan väärässä, mutta eikö toinen ole syöttö ja toinen signaali? Itse ainakin kokeilin vain kumminpäin toimii. Jos laittaa väärin päin, ei vr piirin säätö riitä saamaan signaalia.
vr anturissa maa ja singaali ja mahdollisesti kolmaskin johto, joka vaan häiriönpoistoa varten
hall anturissa siten 5-12v jännite

kokeile tätä perinteistä



Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #357 : 27.07.2012, 21:28:52 »
Rupesin ihmettelemään, kun huomasin ettei toi suuttimien ledi syty olleskaan megassa kun starttailee  :idiot2: Tosin kyl tulpat kastuu ja bensa haisee.. Stimulla yritin kattoo, niin kun yrittää nostaa kierroksia, niin 0-300 nousee ja sit tippuu nollaan tai jos pitää n. 300 niin katkeaa hetken päästä. Sit aloin muistelee, että kun starttaili ni ei toi kiekkamittari koneella kyllä mihinkään liikkunu  :idiot2:
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #358 : 27.07.2012, 21:34:50 »
Olis tietenkin ihan suotavaa ennen kunnon starttausyrityksiä pyörittää konetta startilla ilman tulppia ja varmistaa että megalle tulee hyvin rpm tieto.
Ajotuksen tarkistaminen siinä samalla vois olla kans ihan hyvä juttu.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #359 : 27.07.2012, 21:43:53 »
Olis tietenkin ihan suotavaa ennen kunnon starttausyrityksiä pyörittää konetta startilla ilman tulppia ja varmistaa että megalle tulee hyvin rpm tieto.
Ajotuksen tarkistaminen siinä samalla vois olla kans ihan hyvä juttu.

Pitää kokeilla huomenissa ilman tulppia pyöritellä konetta täydellä akulla..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

Proturbo  Autodiagnoosi