Samppasport  Futurez

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752818 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #420 : 06.08.2012, 14:15:17 »
Ei vaikutusta käyntiin
Ne on varmaan säädetty ton mun pistämän ohjeen mukaan?
Starttausjännitteet näyttää aika alhasilta, mut tuskin on siinä
Oothan calibroinu tps:n?
Ei jää käyntiin vaikka vähän kaasua raottas?

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #421 : 06.08.2012, 18:46:47 »
Ne on varmaan säädetty ton mun pistämän ohjeen mukaan?
Starttausjännitteet näyttää aika alhasilta, mut tuskin on siinä
Oothan calibroinu tps:n?
Ei jää käyntiin vaikka vähän kaasua raottas?
On säädetty ohjeen mukaan. Tps on calibroitu. Ei auta kaasun polkeminenkaan.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #422 : 06.08.2012, 23:21:51 »
Latasin megaan koodin uudestaan ja vanhat asetukset sisään. Sain volvon käymään kun polki samalla kaasua. Tosi heikosti kävi taas. Ampus putkeen eikä käynyt tyhjää, joutus kaasun kanssa tasapainottelee et pysys jotenkin käynnissä. Eli onko se nyt sit tosi rikkaalla? Ve kartassa on 30 ja rikastukset on pienemmällä kun manuaalissa suositeltu. Logia:

http://www31.zippyshare.com/v/57285603/file.html

http://www31.zippyshare.com/v/5432300/file.html

http://www31.zippyshare.com/v/54348117/file.html

Kävin äsken vielä volvoo ihmettelee ja säätelin ve-karttaa neljänkympin läheisyyteen ja nyt kesti tasakaasulla käynnissä, mutta paukkuu kovin vielä.

http://www14.zippyshare.com/v/55537725/file.html
« Viimeksi muokattu: 07.08.2012, 10:10:16 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #423 : 07.08.2012, 15:02:30 »
Latasin megaan koodin uudestaan ja vanhat asetukset sisään. Sain volvon käymään kun polki samalla kaasua. Tosi heikosti kävi taas. Ampus putkeen eikä käynyt tyhjää, joutus kaasun kanssa tasapainottelee et pysys jotenkin käynnissä. Eli onko se nyt sit tosi rikkaalla? Ve kartassa on 30 ja rikastukset on pienemmällä kun manuaalissa suositeltu. Logia:

http://www31.zippyshare.com/v/57285603/file.html

http://www31.zippyshare.com/v/5432300/file.html

http://www31.zippyshare.com/v/54348117/file.html

Kävin äsken vielä volvoo ihmettelee ja säätelin ve-karttaa neljänkympin läheisyyteen ja nyt kesti tasakaasulla käynnissä, mutta paukkuu kovin vielä.

http://www14.zippyshare.com/v/55537725/file.html
lisää soppaa vaan, käytät koneen lämpimäksi ja säädät kartan kuntoon  8)

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #424 : 07.08.2012, 18:46:38 »
Ja noihin rikastuksiin ei kannata koskea ennen kuin se VE kartta on valmis. Kuluu vaan turhaa aikaa ja tekee itselle sen erittäin hankalaksi.

Paikalla jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #425 : 07.08.2012, 23:16:19 »
opening time/deadtime/latenssi millä sitä nyt halutaan kutsua säädetään oikeeksi ennen ku aletaan mitää säätelee. muuten joutuu säätelee sitä mukaan ku lämpötilat muuttuu.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2012, 23:21:22 kirjoittanut jake74 »

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #426 : 08.08.2012, 11:02:03 »
Ongelmia taas.. Volvo ei käy kaikilla ja tunerstudiossa afr näyttää kokoajan 12.1. Viidennen sylinterin tulppa on selvästi mustempi kuin muut ja mustuu uudestaan kun putsaa. Kokeilin toisiakin tulppia, mutta sama homma. Kipinän kyl näytti antavan kun otti tulpan ylös. Lambda ohjaimena on innovativen lc-1 ja lambdana bosch.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #427 : 08.08.2012, 12:46:01 »
Onko kyseisen sylinterin suutin jatkuvasti auki?

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #428 : 08.08.2012, 14:33:43 »
Näistä mitään tietämättömänä pitää varmistaa että vaatiiko tuo mega hirmu kikkailut että pelaa 5-sylinterisessä? Onko täällä kukaan muu tehnyt vastaavaa 5-koneelle?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #429 : 08.08.2012, 15:06:27 »
mites tässä jaettu nuo suuttimet eri suutinpankkeihin vai onko kaikki samasta?
ja oliko aikaisemmin toimivat suuttimet, ettei yksi vaan vuoda  tai johto jostain maissa

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #430 : 08.08.2012, 16:34:43 »
Onko kyseisen sylinterin suutin jatkuvasti auki?
Pitää tarkistaa.

Näistä mitään tietämättömänä pitää varmistaa että vaatiiko tuo mega hirmu kikkailut että pelaa 5-sylinterisessä? Onko täällä kukaan muu tehnyt vastaavaa 5-koneelle?
Noh, mulla on mega tinakoneessa ja ei oo paha homma. Vielä kun sais toimimaan kunnolla.  :2funny:

mites tässä jaettu nuo suuttimet eri suutinpankkeihin vai onko kaikki samasta?
ja oliko aikaisemmin toimivat suuttimet, ettei yksi vaan vuoda  tai johto jostain maissa
Kaikki on samassa pankissa. Ja suuttimet on ihan toimivat, n. 2vk sit ollu auto ajossa. Eikä pitäis johto mennä maihin mistään.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #431 : 08.08.2012, 17:03:13 »
Lambda ohjaimena on innovativen lc-1 ja lambdana bosch.
Jotai hämärää tossa sun lambdassa kyllä on.
1) varmista että tunerstudion project properties valikossa settings välilehdessä on WideBand valittuna
2) kato että tools valikossa calibrate afr table jutussa on EGO Sensor  Innovate / PLX 0.0-5.0 valittuna

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #432 : 08.08.2012, 17:15:57 »
onko sitten tulpanjohto huono, tai tulppa saanu tarpeekseen bensaa ja kastunu kunnolla.
jos sulla on kaikki samassa pankissa, tulee kaikista suuttimista täsmälleen samanverran bensaa ja yhtäaikaa. ja laajakaista ei kyllä pidä samaa arvoaan edes puolta sekunttia säätövaiheessa

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #433 : 08.08.2012, 20:49:40 »
http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=34766  Tommosen jutun löysin, kun aloin epäillä, että mun asetukset tai kokoonpano kusee. Pitääkö toi vika postaus paikkaansa? Jos pitää, niin copit tulee...
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #434 : 08.08.2012, 21:55:11 »
pistetääs tännekki eli tunerstudio prkl kaatu ja nyt vetää erroria.. Kun käynnistää ohjelman ja projectin niin sanoo "project corrupt, no configuration options found" jeeep :D sittrn kun painaa vaan ok niin kysyy "would you like to update your controller econfiguration file" :D ei anna aukasta kyl projectia nyt...
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

RallyBaron  Samppasport