RallyBaron  Samppasport

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752913 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #525 : 27.09.2012, 16:30:28 »
Onhan megalla varma virransaanti? Aiheuttaako TPS jostain syystä oikosulun? Ei ole kyllä tullut moista vastaan ennen niin nämä on vain arvailuja. Miten pyörintänopeusanturin maadoitus on tehty? Jos ongelma tulee vain korkeilla kierroksilla niin silloin pyörintänopeusanturikin (vain jos VR-tyyppinen) voi aiheuttaa ongelmia.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #526 : 27.09.2012, 17:10:30 »
niin ja kannattaa panostaa lisämaadoituksiin, etenkin jos megalla maadoitetaan suoraan puolia

Poissa Iipo90

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #527 : 27.09.2012, 18:45:22 »
Myös ärrättömät tulpat aiheuttaa resetointia.
Ainakin mulla aiheutti.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #528 : 27.09.2012, 18:56:56 »
Myös ärrättömät tulpat aiheuttaa resetointia.
Ainakin mulla aiheutti.
ja nämähän on sitten pakolliset, taitaa lukea puolan paketissa vaatimus R-tulpista

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #529 : 27.09.2012, 19:21:22 »
joo elikkä Hall -anturi lukee triggeriä ja siltä osin on kunnossa, NKG:n r-tulpat löytyy ja aikasemmin oli boschin nelikärki tulpat ja niillä sama homma. TPS ei mielestäni ongelmaa aiheuta koska sen testasin ihan paikallaan virrat päällä eikä mega sammunut. samalla testasin MAP anturin samaan tyylin et löin painetta virrat päällä enkä silläkään onnistunut sammuttamaan megaa. maat on kunnossa, noin 30cm boksista ja runkoon, lisäksi lisä maadoitus johto tulee akun maadoitus paikasta. Hall anturin maa on auton rungossa.  :-[  sen huomion kyllä tein että kun lähtee vedättää afr menee kyllä reippaasti rikkaalle (10.0 johon loppuu mittari) jonka jälkeen mega tekee resetin, mutta se ei taas vaikuta siihen kun resetti ilmaantuu myös välillä ihan tyhjäkäynnillä ???

Edit. Megalogvieweriä tutkiessa huomioni kiinnittyi akun jännitteeseen. Viewerin mukaan yhdessä retoinnissa esimerkkinä nousi akun varaus 12.7v-14.8  ???
yleisesti useassa piikissä/ resetoinnissa on ollut myös noin 0.5v nousuja juurikin 0.5-1 sekunnissa :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 27.09.2012, 20:49:19 kirjoittanut Terppa »
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #530 : 27.09.2012, 20:51:20 »
laturin jännitteen säätäjä voi tehdä hme piikkejä

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #531 : 27.09.2012, 21:01:35 »
niinpä pitänee huomenna kokeilla et ottaa laturin käytöstä ja ajaa lenkin ilman sitä. näin eliminoin sen mahdollisuuden et ois siitä tää homma, mut toki se on hyvinkin mahdollista et se antaa jotain häikkää sieltä  :P
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #532 : 28.09.2012, 13:27:49 »
eipä auttanu latauksen poisto käytöstä, joten sekään ei boksiin vaikuta >:( minkäslaista vaihtelua muitten logissa on tuossa akun käppyrässä? ja eihän tuo oo mahollista et mega ärsyyntyy rikkaasta seoksesta ja sen takii heittää resettii ??? lambdaa en kyllä oo vielä kytkeny...
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #533 : 28.09.2012, 14:57:28 »
Itsellä ei tuo akun jännite heitä kuin 0,1/0,2 V ajossa. Joutokäynnillä sitten laskee hieman enemmän.

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #534 : 28.09.2012, 16:16:04 »
okei, suurinpiirtein samoja heitää miullakin. nyt lisäsin tuohon prossun reset pinniin 100nf:n konkan poistamaan häiriötä. Harmikseni sain todeta, ettei sekään ongelmaan auttanut :-\ alkaa vitsit olla vähissä :buck2:
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #535 : 29.09.2012, 09:29:11 »
Lainaus
Osaisko joku sanoo paljon näille puolille pitää laittaa latausajaksi?
Ite en löytäny googlella.
Puolat siis s60 b5204 t5  koneesta.
Joo,
mulla on eri jännitteille omat latausaikansa. 14V latausaika itellä 2.2ms pikkukierroksilla ja siitä nousten rpm:n perässä 2.8ms asti.
Tuota 2.8ms pidemmillä ajoillan en ole havainnut että sytyttäis yhtään paremmin.

Turha ladata yhtään yli, tekee vain lämpöä ja pahimmoillaan käräyttää puolan.
raw d

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #536 : 29.09.2012, 14:45:27 »
ei vaan pelaa toisellakaan prossulla :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 29.09.2012, 14:47:10 kirjoittanut Terppa »
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #537 : 30.09.2012, 20:47:47 »
Kiitoksia noista puolien lataus ajoista :hello:
Sit ois vielä yks kysymys (toistaiseksi) eli:
Tuon saman s60 b5204t5 2002vm nokka-akselin hall anturin johtojen kytkentä kaavan ja millä volteilla tuo pelaa? 5v vai 12v? Anturissa merkintöjä: volvo 8627354 ja denso japan 1090010824.
Yritin kyllä googlella mut en vaan ilmeisesti osaa :-[

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #538 : 01.10.2012, 22:22:22 »
tälläänen tyhmä kysymys tähän väliin.. kun oon nyt tapellut tuon vr signaalin kanssa jokusen kerran.. olen saanut sen säädettyä "parhaimmilleen" niin että kun rupee käynnistämään konetta niin kierroslukusignaali menee pari kertaa ensin nollaan mutta sitten lähtee käyntiin, mutta sitten kun on lähtenyt käyntiin ei ole hyppinyt nollaan vaikka käynyt ajamassa pienen lenkin ja kierrättänyt sen mitä nyt viittii alkusäädöillä kierrättää.. joten kysymys kuuluu että vaikka tekee noin niin voiko/onko hyötyä viedä säädettäväksi vai onko turhaa? tietysti pitääs saada se signaali niinku pittää.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #539 : 01.10.2012, 22:52:31 »
Viikonloppuna megaa (ms1 v3.0) säätäessä tuli pikku ongelma esiin, jostain syystä mega maadoittaa suuttimet heti kun päävirrat on kytketty päälle. Eli suuttimet työntää pensaa imusarjaan kokoajan virtojen ollessa päällä. Mistäköhän moinen vika mahtaisi johtua??
Levyltä ei päällisin puolin huomaa, että mikään komponenteistä olisi palanut. Onkos motenkään mahdollista mitata suutin fettien (Q1 ja Q5) toiminta yleismittarilla?? Vai onko vika jossain aivan muualla?


Niin ja samaan aikaan kun tuo edellinen ilmeni niin huomattiin myös että tunerstudio näytyää akun jännitteen väärin. yleismittarilla akusta mitaten jännite näytti päälle 12 v  kun tunerstudio näyttää 10 volttia.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2012, 22:55:29 kirjoittanut A-T-N »

 

Proturbo  Autodiagnoosi