Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752983 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #540 : 01.10.2012, 23:01:53 »
Viikonloppuna megaa (ms1 v3.0) säätäessä tuli pikku ongelma esiin, jostain syystä mega maadoittaa suuttimet heti kun päävirrat on kytketty päälle. Eli suuttimet työntää pensaa imusarjaan kokoajan virtojen ollessa päällä. Mistäköhän moinen vika mahtaisi johtua??
Levyltä ei päällisin puolin huomaa, että mikään komponenteistä olisi palanut. Onkos motenkään mahdollista mitata suutin fettien (Q1 ja Q5) toiminta yleismittarilla?? Vai onko vika jossain aivan muualla?


Niin ja samaan aikaan kun tuo edellinen ilmeni niin huomattiin myös että tunerstudio näytyää akun jännitteen väärin. yleismittarilla akusta mitaten jännite näytti päälle 12 v  kun tunerstudio näyttää 10 volttia.
katohan ettei vikaa johdotuksessa, tuo 10v megalta kielii vähän samaa :o

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #541 : 01.10.2012, 23:06:20 »
Ettei vain olis mennyt suutinten asetukset väärin. Onko korkea vai matalaohmiset suuttimet? Nuo ei FET:it ei pitäis ihan helpolla kuiten palaa mutta onhan se tieten aina mahdollisuus. Voihan niitä kokeilla mitata sieltä suuttimien päästä onko se maissa kokoajan vaikka virrat olis pois.

Fileman: Jos se ei ajossa mitään herjaa niin kyllä sen silloin säätää jo voi mutta tieten oishan se hyvä että kierrosluku signaali tulis puhtaana.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #542 : 02.10.2012, 02:58:28 »
Kiitoksia noista puolien lataus ajoista :hello:
Sit ois vielä yks kysymys (toistaiseksi) eli:
Tuon saman s60 b5204t5 2002vm nokka-akselin hall anturin johtojen kytkentä kaavan ja millä volteilla tuo pelaa? 5v vai 12v? Anturissa merkintöjä: volvo 8627354 ja denso japan 1090010824.
Yritin kyllä googlella mut en vaan ilmeisesti osaa :-[

Kasipätkäs noi johdot menee ainaskin näin:

Puna-kelta 12v
musta-ruskea maa
kelta-sininen signaali
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #543 : 02.10.2012, 08:57:33 »
Mites jos käyn nyt säädättämäs ja sen jälkeen yritän vielä saada säädettyä aivan oikein tuon signaalin ettei enään käynnistäessäkään käy nollassa? eli voiko säädättämisen jälki huoletta säätää signaalia vai muuttaako/vaikuttaako se johki ssäätöihin sit?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #544 : 02.10.2012, 09:21:15 »
okei, suurinpiirtein samoja heitää miullakin. nyt lisäsin tuohon prossun reset pinniin 100nf:n konkan poistamaan häiriötä. Harmikseni sain todeta, ettei sekään ongelmaan auttanut :-\ alkaa vitsit olla vähissä :buck2:

Tee johtosarjan maadoitukset uudestaan, _kaikki_ maat samaan pisteeseen vaikka koneen imusarjaan / lohkoon paksuilla johdoilla.
144-70

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #545 : 02.10.2012, 12:02:03 »
Volvon vakio suuttimet on boschin keltaiset (b230f koneesta). Kyllä se mega maadoittaa nuo suuttimet vaikka ei virrat päällä olekkaan, mutta kun ottaa levyn pois autosta ja laittaa pää virrat päälle niin suuttimet ei aukea, niin eikös tuo viittaa vähän siihen että levyllä se vika olisi?? Johtosarja on tehty alla olevan kuvan mukaan tosin vähän sovellettuna.


jokos tuo kuva nyt suostus näkymää?
« Viimeksi muokattu: 02.10.2012, 13:04:48 kirjoittanut A-T-N »

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #546 : 04.10.2012, 11:20:05 »
Mites jos käyn nyt säädättämäs ja sen jälkeen yritän vielä saada säädettyä aivan oikein tuon signaalin ettei enään käynnistäessäkään käy nollassa? eli voiko säädättämisen jälki huoletta säätää signaalia vai muuttaako/vaikuttaako se johki ssäätöihin sit?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #547 : 12.10.2012, 20:30:34 »
Suutin ongelma ratkes vaihtamalla suutin fetit (Q1 ja Q5) samalla vaihdettiin myös U4, eli vika oli kummassa jommassa nuissa, vähän aikaa volvo pyöri ihan nätisti, mutta sitten sama ongelma uusiutui suuttimet taas hirtti auki. Mikä polttaa nämä komponentit? Säädöissä jotain pielessä vai?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #548 : 12.10.2012, 20:34:50 »
Suutin ongelma ratkes vaihtamalla suutin fetit (Q1 ja Q5) samalla vaihdettiin myös U4, eli vika oli kummassa jommassa nuissa, vähän aikaa volvo pyöri ihan nätisti, mutta sitten sama ongelma uusiutui suuttimet taas hirtti auki. Mikä polttaa nämä komponentit? Säädöissä jotain pielessä vai?
korkea vai matala  ohmiset suuttimet? montako suutinta per suutinpankki? etuvastukset?
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #549 : 12.10.2012, 21:17:49 »
Vakiot b230f moottorin suuttimet, korkeaohmiset. Kaks suutinpankkia
2 suutinta per pankki. Mutta kaikki suuttimet laitettu suihkuttamaan samaan aikaan.
Ja ei ole etuvastuksia.

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #550 : 23.10.2012, 20:29:22 »
minkäslaisia kierrosrajottimen asetuksia ootte käyttäny?  :) hakusessa ois sellanen miehekäs pauke :pomo:
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa Mooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #551 : 27.10.2012, 13:57:10 »
voisko joku vääntää rautalangasta miten saan jakaja sytkän asetettua kohilleen?
auto käynnistyy mutta ennakot huitelee ihan missä sattuu.
tuon mukaan olen yriittännyt asentaa sitä http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Dizzy_Ignition/This_Next_5_setup.htm#sparkset

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #552 : 27.10.2012, 14:01:17 »
voisko joku vääntää rautalangasta miten saan jakaja sytkän asetettua kohilleen?
auto käynnistyy mutta ennakot huitelee ihan missä sattuu.
tuon mukaan olen yriittännyt asentaa sitä http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Dizzy_Ignition/This_Next_5_setup.htm#sparkset

Minkälainen setuppi on kyseessä? Mikä auto/tekniikka, mikä jakaja ja mistä kierroslukusignaali?

Poissa Mooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #553 : 27.10.2012, 14:17:17 »
Minkälainen setuppi on kyseessä? Mikä auto/tekniikka, mikä jakaja ja mistä kierroslukusignaali?

volvo 740 b230 jota ohjaa mega v2.2
jakaja on mallia pysty jossa hall anturi sisällä

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #554 : 27.10.2012, 14:28:44 »
volvo 740 b230 jota ohjaa mega v2.2
jakaja on mallia pysty jossa hall anturi sisällä

Eli auto käy, mutta sytkäennakko pomppii? Onko jakajasta tehty kiinteä?
Oletko lukenut tämän http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Ignition_Hardware_Manual.htm kohta "Setup - Hall sensor"


Toimiiko jos lyöt kiinteän 10 asteen ennakon vai hakeeko silloinkin?


 

Futurez  Kulkukoira