RallyBaron  Samppasport

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752934 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #555 : 27.10.2012, 14:34:34 »
Eli auto käy, mutta sytkäennakko pomppii? Onko jakajasta tehty kiinteä?
Oletko lukenut tämän http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Ignition_Hardware_Manual.htm kohta "Setup - Hall sensor"


Toimiiko jos lyöt kiinteän 10 asteen ennakon vai hakeeko silloinkin?

jakaja on hitsattu kiinteäksi.  eikä ennakko muutu muuten kun kierroksien kanssa. pitää vielä kokeilla nuitten ohjeitten mukaan.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #556 : 27.10.2012, 18:40:40 »
jakaja on hitsattu kiinteäksi.  eikä ennakko muutu muuten kun kierroksien kanssa. pitää vielä kokeilla nuitten ohjeitten mukaan.

onko jakoremmi tiukalla. tahtoo olla nuo missä on kierroslukutieto ja asento tiedot nokalta tai jakajalta jota remmi pyörittää ni vaellusta ennakossa muttei paljoo. itelläkin loppu vajellus ku laitto triggeröinin kampuralta.

Poissa Mooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #557 : 27.10.2012, 21:59:16 »
onko jakoremmi tiukalla. tahtoo olla nuo missä on kierroslukutieto ja asento tiedot nokalta tai jakajalta jota remmi pyörittää ni vaellusta ennakossa muttei paljoo. itelläkin loppu vajellus ku laitto triggeröinin kampuralta.

asia hoitui tuolla toisella ohjeella. nyt vaan metästämään paikkaa että saa säätöihin leimaa varten

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #558 : 28.10.2012, 20:23:00 »
mikähän voisi olla vikana kun ennen toimi rajoitimelle asti ja sit kun vaihdoin suuttimet niin ei kierrä kuin 5000rpm  :(

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #559 : 28.10.2012, 21:31:35 »
mikähän voisi olla vikana kun ennen toimi rajoitimelle asti ja sit kun vaihdoin suuttimet niin ei kierrä kuin 5000rpm  :(
Päivitit kuitenkin pensakartan?

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #560 : 29.10.2012, 01:52:48 »
Päivitit kuitenkin pensakartan?

pensakartta on päivitettt.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #561 : 29.10.2012, 08:31:20 »
Eihän vain ole jostain syystä rajoitinasetukset muuttuneet? Miten suutinten Duty %, eihän mene vaan 100%? Tämä tuskin on kuitenkaan ongelma koska oletan että vaihdoit isommat suuttimet. Miten se ilmenee se ongelma? Miten on seokset ennen kuin tämä ongelma ilmenee?

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #562 : 29.10.2012, 08:37:52 »
Eihän vain ole jostain syystä rajoitinasetukset muuttuneet? Miten suutinten Duty %, eihän mene vaan 100%? Tämä tuskin on kuitenkaan ongelma koska oletan että vaihdoit isommat suuttimet. Miten se ilmenee se ongelma? Miten on seokset ennen kuin tämä ongelma ilmenee?
.
pitää tänään katsoa tota rajotinasetuksia. suuttimet vaihtui isompiin deka 840cc ja entiset oli 330cc. seokset pysyyjossain 12-13. vähän samanlailla kuin olis rajotin päällä

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #563 : 29.10.2012, 10:59:00 »
Miten noitten suutinasetusten kanssa? Oliko vanhat korkea/matala ohmiset ja mitenkä uudet sitten?

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #564 : 29.10.2012, 11:12:13 »
kummatkin on korkea ohmiset. pitää tänään katsoa sitä rajotinasetuksia.

Poissa Mooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #565 : 30.10.2012, 05:42:20 »
lisää tuli ongelmia tuon megan kanssa.
auto käynnistyy hyvin kylmänä mutta kuumana ei lupaa ollenkaan.
mitenkä dwell asetukset kuuluu olla?  1 sytkäkivi on boksin sisällä ja vakio puolaa ohjaa.
tällä hetkellä asetukset: fixed duty , 50%duty cycle
ennakoa on 12

pakokaasumittauksessa oli co arvo vaikea saada pysymään rajoissa. (hyppi laidasta laitaan)

ei kehtaa leimalle viedä jos se ei käynnisty siellä :P

ongelma poistu kun laitoin dwell asetukset toisenlailla. lähtee kerta laakista käyntiin
« Viimeksi muokattu: 30.10.2012, 17:33:21 kirjoittanut Mooni »

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #566 : 30.10.2012, 08:28:23 »
Itsellä on kanssa ollut ongelmia tuon käynnistymisen kanssa kun kone on lämmin. Syötettävän polttoaineenmäärän täytyy olla just eikä melkein. Suosittelen laskemaan sen megamanuaalin mukaan niin saat arvon joka on jo erittäin lähellä ellei jopa jo oikea. Tuohon sytkähommaan itsellä on cranking dwell 6 ms ja ennakkoa 12 astetta.

Jos sinulla on tuo polttoaineenmäärä jo oikea niin sitten prime pulse voi auttaa sitä käynnistyvyyttä. Kun kone on lämmin niin tahtoo se kalvo siitä imusarjasta lähteä pois melko nopeasti, jolloin lyhyt prime pulse (1-3 ms) voi auttaa kummasti.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #567 : 31.10.2012, 20:26:37 »
kävin tänään taas säätämässä tuota vr anturin signaalia mutta en ota selvää sen sielun elämästä.

tulpat pois koneesta ja konetta pyörittämään niin tulee tälläistä signaalia
http://i418.photobucket.com/albums/pp268/Lapland_/asd1.png

sitten tulpat koneeseen ja pyörittämään tulee tälläistä signaalia
http://i418.photobucket.com/albums/pp268/Lapland_/asd.png

mikä tuossa tekee tuon muutoksen kun pelkästään tulpat pois ja takas? kun säätää ilman tulppia signaalin suhthyvin ja sitten tulpat koneeseen ja käynnistämään niin kierroslukupomppii pari kerta nollaan sitten lähtee käyntiin. ja signaali muuttuu tuollaiseksi aaltoilevaksi?? en saanut säädettyä tuota signaalia yhtään hyvin kun tulpat ovat koneessa  :idiot2:
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #568 : 31.10.2012, 21:05:12 »
kävin tänään taas säätämässä tuota vr anturin signaalia mutta en ota selvää sen sielun elämästä.

tulpat pois koneesta ja konetta pyörittämään niin tulee tälläistä signaalia
http://i418.photobucket.com/albums/pp268/Lapland_/asd1.png

sitten tulpat koneeseen ja pyörittämään tulee tälläistä signaalia
http://i418.photobucket.com/albums/pp268/Lapland_/asd.png

mikä tuossa tekee tuon muutoksen kun pelkästään tulpat pois ja takas? kun säätää ilman tulppia signaalin suhthyvin ja sitten tulpat koneeseen ja käynnistämään niin kierroslukupomppii pari kerta nollaan sitten lähtee käyntiin. ja signaali muuttuu tuollaiseksi aaltoilevaksi?? en saanut säädettyä tuota signaalia yhtään hyvin kun tulpat ovat koneessa  :idiot2:
Jos mega versio 3.0 niin ootko päivittäny tai kattonu, että on uusimmat suositellut komponentit vr puolella kiinni?

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #569 : 31.10.2012, 21:10:18 »
Jos mega versio 3.0 niin ootko päivittäny tai kattonu, että on uusimmat suositellut komponentit vr puolella kiinni?

joo mega 2 versio 3.0. en ole tietoinen tästä asiasta? mistä pystyn nämä katsomaan/tarkistamaan mitkä ovat uusimmat suositellut komponentit.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

Samppasport  Futurez