Kulkukoira  Proturbo

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752676 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #570 : 31.10.2012, 21:15:56 »
joo mega 2 versio 3.0. en ole tietoinen tästä asiasta? mistä pystyn nämä katsomaan/tarkistamaan mitkä ovat uusimmat suositellut komponentit.
D24 oli ennen 1N4001 ja nykyään suositellaan 1N4148
U7 ollut LM2904NFS-ND ja nykyään tilalle kannattaa laittaa MC33072PGOS-ND  tai 296-7112-5-ND

Lähteet:
http://www.msextra.com/doc/general/v3parts.html
http://www.megamanual.com/ms2/V3assemble.htm

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #571 : 31.10.2012, 21:25:04 »
D24 oli ennen 1N4001 ja nykyään suositellaan 1N4148
U7 ollut LM2904NFS-ND ja nykyään tilalle kannattaa laittaa MC33072PGOS-ND  tai 296-7112-5-ND

Lähteet:
http://www.msextra.com/doc/general/v3parts.html
http://www.megamanual.com/ms2/V3assemble.htm

Nämä numerosarjat lukevat siis komponenteissa? täytyypä tarkastaa.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #572 : 31.10.2012, 21:27:32 »
Nämä numerosarjat lukevat siis komponenteissa? täytyypä tarkastaa.
Kyllä ja kummastakin linkitstä löydät osasijoittelukuvan.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #573 : 01.11.2012, 17:40:16 »
D24 oli ennen 1N4001 ja nykyään suositellaan 1N4148
U7 ollut LM2904NFS-ND ja nykyään tilalle kannattaa laittaa MC33072PGOS-ND  tai 296-7112-5-ND

Lähteet:
http://www.msextra.com/doc/general/v3parts.html
http://www.megamanual.com/ms2/V3assemble.htm

D24 taitaa lukea 4148 mitä siitä nyt nään.
ja U7 lukee Fea31 LM 2904N
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #574 : 01.11.2012, 17:57:32 »
D24 taitaa lukea 4148 mitä siitä nyt nään.
ja U7 lukee Fea31 LM 2904N

Ton LM2904N vaihdoin tohon MC33072PG, niin ainakin itellä loppus kierroluvun pätkiminen  ;) Partcolta ainakin saa..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #575 : 01.11.2012, 18:31:17 »
Ton LM2904N vaihdoin tohon MC33072PG, niin ainakin itellä loppus kierroluvun pätkiminen  ;) Partcolta ainakin saa..

mitenkä sulla teki sitten ennen tuon vaihtamista? saitko signaalin säädettyä kuin hyvin esim tulpat koneessa tai tulpat irti koneesta? tai muuttuiko se signaali tuollatavoin niinkuin mulla?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #576 : 01.11.2012, 19:06:58 »
mitenkä sulla teki sitten ennen tuon vaihtamista? saitko signaalin säädettyä kuin hyvin esim tulpat koneessa tai tulpat irti koneesta? tai muuttuiko se signaali tuollatavoin niinkuin mulla?

Muistaakseni mullakin oli tuollaista ongelmaa aluksi, että ilman tulppia ja tulppien kanssa tuli erilaista käppyrää, mutta sain sen kohilleen ja oli pitkään ajossakin. Teki vain ajoittaista pätkimistä eli signaaliin tuli "häiriötä" ja kierrosluku kävi nollilla.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #577 : 01.11.2012, 19:20:56 »
Muistaakseni mullakin oli tuollaista ongelmaa aluksi, että ilman tulppia ja tulppien kanssa tuli erilaista käppyrää, mutta sain sen kohilleen ja oli pitkään ajossakin. Teki vain ajoittaista pätkimistä eli signaaliin tuli "häiriötä" ja kierrosluku kävi nollilla.

itsekin sain sen jotenkin säädettyä ilman tulppia.. käynnistäessä tosin pari kertaa kierrosluku kävi nollassa mutta lähti käyntiin ja muutaman lenkinkin kävin ajamassa max3vaihteella tosin eikä nopeutta ollut paljon mutta ei siinä pätkinyt tai mitään, oli vaan siinä startatessa. megassa vain alkusäädöt niin ei ole voinut kierrättää hirveesti jne..
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa peet70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #578 : 03.11.2012, 21:13:53 »
  Penkittäessä autoa rupes tuo jakaja  sytkä hiemän sekoilemaan/pätkimään pidemmissä vedoissa hepojen ollessa yli 400.  Eli tarkoitus olis muuttaa jakaja hässäkkä edis 4 sytkäksi.Muut palikat löytyy, mutta nuo osat oikealla alhaalla liitännät(123 ja 24uf)puuttuu meikäläiseltä.Kuinka oleellisia nuo on ja voiko ne korvata jotenkin, vai täytyykö ettiä palikat foordista?.Itellä olis kyllä msd sytkävahvistin mutta en tiedä korjaantuisiko nuo ongelmat sillä?.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #579 : 07.11.2012, 15:02:47 »
Onko kellään kokemusta, kun androidille on ainakin saatavilla megan säätöohjelma bluetoothin kautta. Ja olisko toi käypä: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=20898

Tarkoitus olis välillä vähän säädellä esim. esim kylmäkäynnistysrikastuksia ja siitähän on hyvä seurailla arvoja ja olis sitten aina mukana, kun emäntä ei läppäriä aina lainaa.  ::)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #580 : 07.11.2012, 15:30:45 »
Onko kellään kokemusta, kun androidille on ainakin saatavilla megan säätöohjelma bluetoothin kautta. Ja olisko toi käypä: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=20898

Tarkoitus olis välillä vähän säädellä esim. esim kylmäkäynnistysrikastuksia ja siitähän on hyvä seurailla arvoja ja olis sitten aina mukana, kun emäntä ei läppäriä aina lainaa.  ::)
toiminta ei välttämättä muuten varmaa kun käyttöjännite vaan 5v eli ei oikean com portin luokkaa.
sama kuin noilla usb adaptereilla eli suattaa toimia tai sitten ei kunnolla

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #581 : 07.11.2012, 18:20:24 »
Kysästään nyt vielä toisesta probleemasta eli kylmäkäynnistyksestä. E85 mennään ja joku +5 tuolla lämpöö niin töiden jälkeen on kova sahaaminen, että saa käymään. Hörähtelee kyllä aina lupailevasti, mutta käyntiin saamiseen menee aikaa ja akku meinaa loppua kesken. Rikastuksia koittanut vähän jokasuuntaan laittaa ja tuota pwm crank dutyäkin.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #582 : 07.11.2012, 22:07:24 »
Tuo kylmäkäynnistys on tuolla RE85 vähän semmonen oma juttunsa. Jos sulla on jo nyt bensalle käynnistys PW:t jo kohdillaan niin siitä on sitten hyvä aloittaa. Jos ei ole niin sitten laskeskelemaan manuaalin ohjeen mukaan. Itsellä ei lämpimän koneen kanssa ole paljoa eroa bensan PW:hin, mutta kylmänä saa olla pikkusen rikkaampi. Mutta se mikä itsellä on toiminut parhaiten on tuo Priming Pulse. Lämpimänä sitä on n. 3 ms ja kylmänä sitten 6-10 ms. Pari kertaa "primettää" ennen kuin koittaa startata ja sitten vain lyhyt startti. Jos ei muutaman sekunnin sisään käynnisty niin ei kannata antaa sahata, se ei siitä parane.

Rikastuksien kanssa bensa asetuksilla pitäisi jo saada käyntii mutta pientä rikastusta kauttaaltaan ei ainakaan pahaa tee.

Poissa peet70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #583 : 22.11.2012, 17:18:33 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)  Penkittäessä autoa rupes tuo jakaja  sytkä hiemän sekoilemaan/pätkimään pidemmissä vedoissa hepojen ollessa yli 400.  Eli tarkoitus olis muuttaa jakaja hässäkkä edis 4 sytkäksi.Muut palikat löytyy, mutta nuo osat oikealla alhaalla liitännät(123 ja 24uf)puuttuu meikäläiseltä.Kuinka oleellisia nuo on ja voiko ne korvata jotenkin, vai täytyykö ettiä palikat foordista?.Itellä olis kyllä msd sytkävahvistin mutta en tiedä korjaantuisiko nuo ongelmat sillä?.

Eikö kukaan tiedä moista asiaa

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #584 : 22.11.2012, 18:35:50 »
Taitaa täälläkin väki siirtynyt noista EDIS hommista jo pois. Laittaa vaan yksi sytkäkivi tai ylösvetovastus ja laittaa sitten hukkakipinäpuolan niin pääsee helpoimmalla.

 

Ateho  Elekma