Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 753037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #585 : 22.11.2012, 18:59:03 »
Kannatan ideaa! Näin itsekkin tein.
Turha sinne on lisää mahdollisia vikakohteita lisätä!

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #586 : 23.11.2012, 18:14:49 »
Mega tietäjille ois kysymys:
Mitä tarvitsee megaan (Ms1 v3.0) modata, kun haluan käyttää volvon omaa alkuperäisen jakaja sytytyksen osia, mutta ohjata sytkää megalla. (sytkä osat lh2.4). Mega on protopartsin kasaama mega 4 sytytyslähdöllä. Trikkerinä volvon oma Vr.
Vai voinko kytkeä puolan suoraan vain yhteen noista sytytys lähdöistä?  :idiot2:
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #587 : 24.11.2012, 12:18:27 »
Jos sulla on siellä 4 sytkäkiveä niin silloin kytket sen puolan suoraan vain yhteen noista lähdöistä, mieluiten siihen mikä on Spark A ja se onkin siinä. Jos taas sulla on vain ylösvetovastukset niin sitten se ei onnistu mutta epäilen että sinulla olisi vain ne.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #588 : 24.11.2012, 14:28:41 »
Jos sulla on siellä 4 sytkäkiveä niin silloin kytket sen puolan suoraan vain yhteen noista lähdöistä, mieluiten siihen mikä on Spark A ja se onkin siinä. Jos taas sulla on vain ylösvetovastukset niin sitten se ei onnistu mutta epäilen että sinulla olisi vain ne.
pelkillä ylösvetovastuksilla toimii vakio sytkän pääteasteella. noin käytännössä helpoin ;)
etenkin jos käyttää lh:n vakio johtosarjaa

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Ignition_Hardware_Manual.htm#bosch
« Viimeksi muokattu: 24.11.2012, 14:31:38 kirjoittanut Ari E »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #589 : 24.11.2012, 20:21:09 »
D24 taitaa lukea 4148 mitä siitä nyt nään.
ja U7 lukee Fea31 LM 2904N

Turbobrickseillä oli juttua vr-antureista ja kukaan ei oiken tykkää volvon lh-anturista.  Bemarin M50B25 (?) nokka-anturi kuulemma käy suoraan ja on tiheämmin käämitty ja näin antaa vaffemman signaalin
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #590 : 24.11.2012, 21:07:23 »
Turbobrickseillä oli juttua vr-antureista ja kukaan ei oiken tykkää volvon lh-anturista.  Bemarin M50B25 (?) nokka-anturi kuulemma käy suoraan ja on tiheämmin käämitty ja näin antaa vaffemman signaalin

Volvon lh-anturi? Protopartsilta ostettu vr-anturi
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Megasquirt 5 cyl??
« Vastaus #591 : 25.11.2012, 21:34:24 »
Elikkäs kysyisin että onko kellään kokemusta 850 t5 megasquirt asennuksesta? Hankala/mahdoton toteuttaa? kolvi pysyy kädessä ja megaa säädetty muutaman kerran ettei pitäisi olla ongelma?? :D

Suora lainaus audi foorumilta:

No nyt on tullut tehtyä mega 5-mukiseen turbokoneeseen, tarkemmin AAN-moottorikoodilla varustettuun S4:ään. Kampiakselin päähän tuli 60-2 triggeri jota lukee bemarin hall-anturi, nokkatriggeriä ei tarvitse. Syttynä on erillispuolat hukkakipinänä ohjattuna (en tunne näiden tyyppiä tarkasti mutta ilmeisesti "TFSI"-puolat). Suuttimina siemensin 630cc dekat. Auto toimii oikein nätisti. Ainut mikä hieman jäi eilen illalla kysymysmerkiksi on starttaus-suihkutusarvot (crankin settings). Tahtoo kastella aika herkästi startissa.

Tässä ei nyt lue mikä mega on kyseessä, mutta ymmärsin että MS2V3.0 saa pelittämään 5 koneessa sytkän ja bensan pelkällä 60-2 trikkerillä mikä volvossa on vakiona vauhtipyörässä ilman mitään ihmeellisyyksiä?
citikka

Poissa Mutanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #592 : 08.01.2013, 17:08:08 »
Sieltä täältä lueskelin tän aiheen läpi ja ei tärpänny, eli oisko kellään laittaa ahdetun vinokoneen bensakarttaa mistä sais vähän suuntaa kartan tekoon?  ::)
Volvo 242 -79
Volvo 240 -86 b19, ms1, turbo
Volvo V40 -97 2.0

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #593 : 08.01.2013, 17:19:44 »
Sieltä täältä lueskelin tän aiheen läpi ja ei tärpänny, eli oisko kellään laittaa ahdetun vinokoneen bensakarttaa mistä sais vähän suuntaa kartan tekoon?  ::)

Kaikkein helpoin on kun alat vain tyhjältä pöydältä tekeen tuota VE karttaa. Jokainen kone on erilainen niin se karttakin tulee erilaiseksi.
Kun laitat ne alkuasetukset kuntoon niin Tunerstudio tekee sinulle default-kartan. Lähe siitä. Kone vaan käyntiin ja pietät sitä kaasulla jossain 2000 kohdilla ja säädät sen kohan kohilleen. Siitä sitten vaikka vähän ylöspäin kierroksia ja uudestaan sama homma. Siten saat vähän jo osviittaa miten se koneen VE kehittyy. Viimeisenä sitten käyt sen joutokäynnin kimppuun. Se on kaikkein hankalin saada kohdilleen.

Sytkäkartan voit kysellä joltain valmiiksi, niin onpahan jokin joka on lähempänä totta. Itsellä on vaparin kartta saatavilla jos haluat.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #594 : 08.01.2013, 17:40:12 »
Tunerstudiossa on lisäksi live analyze mikä toimi ainakin itselläni ihan kiitettävästi. Sikäli mikäli jos sinulla on laajakaista kytkettynä megaan niin tuo säätää seokset itsestään. Asetetaan vain haluttu afr tai lambda arvo karttaan kullekkiin kierrosluku/map arvolle.

Tämä siis ainoastaan jos maksaa sen pienen muodollisen summan kokoversiosta.

Sen enempää sytkäkartan kun bensakartankaan kopioimista keltään en suosittele yhtään. Sinun koneesi voi vaikka nakuttaakkin jo toisen koneen kartalla.

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #595 : 12.01.2013, 12:19:16 »
ja saman verran siinä menee kun aloittaa nollasta tai "valmiista" kartasta joka ei käy kuitenkaan
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #596 : 16.01.2013, 20:18:31 »
Olis vähän kytkentä pulmia. Bensapuolen liittimen pinnit 7 8 9 10 11 15 ovat maapiuhoja, mutta mulla on relekortti johon on hommattu relekortin piuha. Ihmetyttää nyt vain, että mihin nuo kaikki maat katoaa, kun ei tossa relekortissakaan ole mittän pää maadoituspiuhaa?
Ja mistä tämä koko komeus saa käyttövirtansa?
 :idiot2: :idiot2: :idiot2:

Itse itselleni vastaten. Oikealla yläkulmassa olevat 3 reikää on vastaus. Ylimpään maa, keskimmäiseen heräte ja alimpaan 12V. Piuhat ilmeisesti vaan kolvataan kylmästi paikoilleen.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2013, 12:00:38 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #597 : 11.02.2013, 21:38:32 »
http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=16&products_id=61
Osaako joku sanoa onko tuo hall tyypiltään hi to low vai low to hi? Ja toinen hölmö kysymys: mistä otan anturille +5v syöttöjännitteen? Ms1 v2.2 kyseessä.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #598 : 11.02.2013, 22:10:59 »
http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=16&products_id=61
Osaako joku sanoa onko tuo hall tyypiltään hi to low vai low to hi? Ja toinen hölmö kysymys: mistä otan anturille +5v syöttöjännitteen? Ms1 v2.2 kyseessä.

Otat 5V linjasta joka tulee kaasuläppäanturille.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #599 : 11.02.2013, 23:21:07 »
Onkos kellään kokemuksia noista protoparts:n valmiista ms:stä? Kun joskus kuullut puhuttavan että niissä olisi jotain hämärää.
Kokoavatkohan he nuo itse ja kuinka laadukkaasti on tehty? Itellä ei riitä taito eikä kiinnostus ruveta kolvailemaan alusta asti.
Olisi tarkoitus ostaa tuommoinen ms3 v3.0 + ms3x paketti. Mitäs eroa vr- ja hall-anturilla käytännössä on, kunmpi on parempi?
Vr-anturi vissiin toimii paremmin äärilämpötiloissa, mutta siitä ei autokäytössä varmaan ole merkitystä.
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

 

Proturbo  Autodiagnoosi