KL-varaosat  Race.fi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752893 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #660 : 13.06.2013, 21:41:11 »
Missä asennossa trikkeripyörän pitää olla ykk kohdalla se lovi vai 90astetta ennen ja mihin kohti antura laitetaan

Minulla missing teeth on 90 astetta EYKK.

Ai mikä antura?

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #661 : 13.06.2013, 22:05:10 »
Minulla missing teeth on 90 astetta EYKK.

Ai mikä antura?

Jos VR anturi on vinokonneessa sen vakiopaikalla ja 1.pytty YKK niin tuon "missing teethin" täytyy olla starttireijän keskellä eli 90astetta jälkeen VR anturin LH2.4 ruiskussa. Täytyykö vauhtipyörää kääntää 180astetta megaa varten jolloin "missing teeth" on 90astetta ennen VR anturia 1.pytyn ollessa YKK.
Nimimerkillä vauhtipyörää asentelemassa.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2013, 22:07:21 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #662 : 13.06.2013, 22:11:58 »
Jos VR anturi on vinokonneessa sen vakiopaikalla ja 1.pytty YKK niin tuon "missing teethin" täytyy olla starttireijän keskellä eli 90astetta jälkeen VR anturin. Eli täytyykö vauhtipyörää kääntää 180astetta megaa varten jolloin "missing teeth" on 90astetta ennen VR anturia 1.pytyn ollessa YKK.
Nimimerkillä vauhtipyörää asentelemassa.

Itellä oli myös joskus LH 2.4 vauhtipyörässä vakio anturilla ja vauhtipyörä oli ihan siinä kohdassa, mihin se oli tehtaallla laitettu.
Megan asetuksiin laitat vain sen kulman missä siinä on se missing teeth.
En enää muista paljonko se kulma oli, mutta se on mainittu tässä topikissa jossain kohtaa.(vai oliko se joku toinen topikki?)

_vatzku_

  • Vieras
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #663 : 13.06.2013, 22:33:18 »
Eli missing tooth 90 astetta eykk ja hall anturi lohkossa olevan ajotusmerkin kohdalle lukemaan trikkeripyörää?

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #664 : 14.06.2013, 09:08:34 »
Eli missing tooth 90 astetta eykk ja hall anturi lohkossa olevan ajotusmerkin kohdalle lukemaan trikkeripyörää?

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?f=11&t=2167
Tuolla aika hyvin asia selitetty..
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

_vatzku_

  • Vieras
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #665 : 14.06.2013, 10:59:33 »
Joo vähän sekavaa ko jokku puhhuu että puuttuvan hampaan kohta ykk kohdalle ja antura siihen kohti

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #666 : 14.06.2013, 11:45:04 »
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?f=11&t=2167
Tuolla aika hyvin asia selitetty..

eihän tässä oo mitää epäselvää?

käännä kampura esim 60 astetta eykk. sitte katot minne saa anturin hyvin kiinitettyä/sopimaa ja sen jälkeen asenat trikkerin että eka hammas on anturin kohalla nii ku kuvassa on.
lopuksi triggeranglella hienosäätö.

_vatzku_

  • Vieras
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #667 : 14.06.2013, 15:40:05 »
Mutta mutta mullahan on trikkeripyörä 36-1 että onko ohje sama sille vai hommaanko suorilta 12-1 ja mistä? Tyhmiä kysymyksiä mutta kiitos etukäteen  :)
« Viimeksi muokattu: 14.06.2013, 20:07:51 kirjoittanut _vatzku_ »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #668 : 14.06.2013, 23:52:59 »
Mutta mutta mullahan on trikkeripyörä 36-1 että onko ohje sama sille vai hommaanko suorilta 12-1 ja mistä? Tyhmiä kysymyksiä mutta kiitos etukäteen  :)

sama ohje käy mutta muuta hammaslukemat oikeiksi.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #669 : 18.06.2013, 03:44:52 »
Mitenkäs kun mulla on kampiakselilla 36-1 pyörä ja tyhjä kohta 90 astetta EYKK. Second trigger on modattu vanhasta lohkojakajasta siten että siitä nelisakaraisesta triggeristä on kolme hammasta poistettu. Manuaalissa sanottiin että paras paikka sille yhdelle hampaalle on 120 astetta EYKK. Laitoin sen niin että kun kone on tuon 120 astetta EYKK niin hammas on keskellä anturia. Siitä kun lähtee konetta sitten pyörittämään niin kampiakselin pyörän tyhjä kohta osuu aikalailla samalle kohdalle missä tuo second triggerin yksi hammas menee anturin ohi. Hirveän hankalasti selitetty, mutta onko tuossa nyt sitten olemassa se vaara että ne triggeripulssit menee päällekkäin?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #670 : 18.06.2013, 12:51:48 »
Mitenkäs kun mulla on kampiakselilla 36-1 pyörä ja tyhjä kohta 90 astetta EYKK. Second trigger on modattu vanhasta lohkojakajasta siten että siitä nelisakaraisesta triggeristä on kolme hammasta poistettu. Manuaalissa sanottiin että paras paikka sille yhdelle hampaalle on 120 astetta EYKK. Laitoin sen niin että kun kone on tuon 120 astetta EYKK niin hammas on keskellä anturia. Siitä kun lähtee konetta sitten pyörittämään niin kampiakselin pyörän tyhjä kohta osuu aikalailla samalle kohdalle missä tuo second triggerin yksi hammas menee anturin ohi. Hirveän hankalasti selitetty, mutta onko tuossa nyt sitten olemassa se vaara että ne triggeripulssit menee päällekkäin?

Muistaakseni tosiaan vaarana että signaalit menee päällekkäin eikä sillä toisen triggerin ajotuksella ollut muuta väliä kunhan ei osuisi päällekkäin. Jonkun tommosen ohjeen näin joskus
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #671 : 18.06.2013, 14:01:02 »
Muistaakseni tosiaan vaarana että signaalit menee päällekkäin eikä sillä toisen triggerin ajotuksella ollut muuta väliä kunhan ei osuisi päällekkäin. Jonkun tommosen ohjeen näin joskus
Lienee kuitenkin joku "sync" arvo noiden välillä johon pitäisi suurin piirtein saada kääntämällä tuota 2. triggeriä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #672 : 18.06.2013, 14:13:32 »
Tämän mukaan laitoin ainakin itse: http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2-Extra_Dual.htm
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #673 : 18.06.2013, 17:37:40 »
Kiitoksia, pitää jotain siis vielä tehdä tuolle ennen kun pääsee avaimesta kääntämään.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

_vatzku_

  • Vieras
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #674 : 18.06.2013, 23:12:57 »
Miten tuommosessa ms1 v2.2 megassa rakennetaan tuo tyhjäkäynti b200et koneeseen kun siinä onse  tyhjäkäyntiventtiili että miten ne megan kaksi johtoa pitää kytkeä toinenhan tulee releeltä ja toinen sieltä liittimestä ja tuossa venttiilissä on kolme johdon paikkaa???

 

Futurez  Kulkukoira