Proturbo  Autodiagnoosi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752626 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #690 : 11.07.2013, 00:02:33 »
Noo 2.2 levyssä ei ole vr juttuja vakiona ja kolmosessakin ne on vähän sutta ja sekundaa.
Varmasti toimivalla vr muuntimella saa pelaamaan..

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #691 : 12.07.2013, 06:38:58 »
Noo 2.2 levyssä ei ole vr juttuja vakiona ja kolmosessakin ne on vähän sutta ja sekundaa.
Varmasti toimivalla vr muuntimella saa pelaamaan..

Kyseiseen boksiin on muunnin kolvattu... tultiin siihen tulokseen että noin vanha (ja köyhä) mega ei tunnista tuota vr-anturia oikein että mega ohjaa tällähetkellä vaan bensaa vakio boksin rinnalla.
850 2.0 T5

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #692 : 12.07.2013, 07:26:20 »
jos siinä muuntimessa on ne trimmerit niin kääntele niitä. Myös ilmaraosta itse anturi osaa olla äärimmäisen tarkka!

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #693 : 12.07.2013, 09:13:58 »
jos siinä muuntimessa on ne trimmerit niin kääntele niitä. Myös ilmaraosta itse anturi osaa olla äärimmäisen tarkka!

protopartsin muunnin missä ei ollu trimmereitä ollenkaan...

EDIT: pitää koittaa kattoo jos jostain löytäs sen muutimen missä on trimmerit :)
850 2.0 T5

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #694 : 12.07.2013, 10:46:43 »
Johdot vr anturissa varmasti oikein päin? Paljonko on ilmarakoa anturin ja triggeri pyörän välillä?
?

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #695 : 12.07.2013, 11:28:17 »
Johdot vr anturissa varmasti oikein päin? Paljonko on ilmarakoa anturin ja triggeri pyörän välillä?
?

Vakio anturi vakio paikalla jos oikein ymmärsin.. Eli sen puolesta pitäis toimii. Tai itselläni ainakin toimii paitsi ms2v3
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #696 : 12.07.2013, 17:03:11 »
Vakio anturi vakio paikalla ms2v3.0 ja ei toiminut ilman kiinnikkeen modausta. On nimittäin tuolla vakio vr telineellä ainakin itselläni helkkarin kaukana anturi! Vinku kauniiseen käteen ja johan alkoi lukemaan.

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #697 : 12.07.2013, 23:25:22 »
Vakio anturi vakio paikassa. Kierroslukutiedon kyllä sai, mutta 60-2 kahta puutuvaa hammasta trigger login mukaan ei mega havainnu käytännössä ollenkaan.. Välillä piikkinä havaitsi, mutta satunnaisesti.
850 2.0 T5

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #698 : 13.07.2013, 02:02:10 »
Mitenkäs nokka-akselilla oleva 2nd triggeri on ajoitettu? meinaan jos tuo 2nd triggeri on juuri tuon kampiakselin 60-2 triggerin puuttuvan hampaan kohdalla tai liian lähellä sitä niin se voisi aiheuttaa kuvaamasi ongelman.

Vakio anturi vakio paikassa. Kierroslukutiedon kyllä sai, mutta 60-2 kahta puutuvaa hammasta trigger login mukaan ei mega havainnu käytännössä ollenkaan.. Välillä piikkinä havaitsi, mutta satunnaisesti.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #699 : 13.07.2013, 17:50:30 »
2nd triggeriä ei ollut käytössä ollenkaan. audimiehetkin saanut ilman toimimaan pelkällä kampparin triggauksella.
850 2.0 T5

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #700 : 13.07.2013, 20:55:22 »
2nd triggeriä ei ollut käytössä ollenkaan. audimiehetkin saanut ilman toimimaan pelkällä kampparin triggauksella.
Eli ajat sytytystä sitten hukkakipinä tyyliin vai? Kun natiivi suorasytytyshän vaatii pakolla tuon nokka-akselin asentotunnistuksen.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #701 : 25.07.2013, 03:45:56 »
Eli ajat sytytystä sitten hukkakipinä tyyliin vai? Kun natiivi suorasytytyshän vaatii pakolla tuon nokka-akselin asentotunnistuksen.

Sori vähä tulee myöhässä, mutta kyllä juurikin näin.. jostain olin lukevinaan että tuolla 2nd triggerillä "korvataan" nuo puuttuvat hampaat puolikuulla.. pitänee tutustua tarkemmin tuohon 2nd triggeröintiin.. voi toki olla että tulee päivitettyä tuo mega ms2 v3.0 jolloin mega tulee olemaan "stand alone" kun ymmärtääkin tuon 5 sylinterin päälle enempi kuin tuo ms1 v2.2 :)
850 2.0 T5

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #702 : 25.07.2013, 23:55:04 »
Mitä tulisi maksamaan B6254+M90 settiin Mega? Mikä versio pitää valita jne.?? Jokin hintahaarukka olisi kiva saada.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Iiaipii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #703 : 26.07.2013, 02:46:11 »
Mitä tulisi maksamaan B6254+M90 settiin Mega? Mikä versio pitää valita jne.?? Jokin hintahaarukka olisi kiva saada.

http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_14&products_id=49
Siinä ois aika perus paketti. Vielä halvemmalla pääsee kun itse kasaa ja käy hakemassa anturat motonetistä, säästää noin 150€
Kaikki versiot toimii yhtälailla, ilmeisesti v3.0 on helpoin modata ja suojattu häiriöiltä..?

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #704 : 26.07.2013, 12:28:08 »
http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_14&products_id=49
Siinä ois aika perus paketti. Vielä halvemmalla pääsee kun itse kasaa ja käy hakemassa anturat motonetistä, säästää noin 150€
Kaikki versiot toimii yhtälailla, ilmeisesti v3.0 on helpoin modata ja suojattu häiriöiltä..?

Niin tai käyttää alkuperäisiä antureita.. ainakin t5 koneessa kaikki alkuperäset sain toimimaan (imuilma tarvii). Suosittelen kyl m2 v3  ::)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

Autoracing  KL-varaosat