KL-varaosat  Race.fi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752630 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #705 : 02.08.2013, 15:56:21 »
Onkohan kenelläkään kokemusta/tietoa voiko ms2 v3 olevia IAC lähtöjä (1a,1b,2a,2b) käyttää puolan ohjaamiseen? Vw puolan 5v pnp ohjaus kyseessä. En oikein löytäny mistään tietoo  :idiot2:

Diyautotunesin sivulla neuvotaan BIP373 asennuksessa käyttämään noita IAC lähtöjä (itsellähän noita sytkäkiviä ei tule). Jostain olin taas lukevinani muuta..

http://www.diyautotune.com/tech_articles/using_bosch_bip373s_with_megasquirt.htm
« Viimeksi muokattu: 02.08.2013, 16:24:59 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #706 : 05.08.2013, 13:13:13 »
Tietääkö kukaan kuinka helposti tuollainen ms1 prosessori voi hajota?

Tilanne on tälläinen, että boksiin ei saa mitään yhteyttä ja mikään ledi ei pala. Yhteyttä on kokeiltu kolmella läppärillä, kahdella usb muuntimella ja yhdellä sarjaporttikaapelilla.

Prossun jalkoihin tulee jännitteet, samoin kävin max232 jännitteet läpi ja mitään vikaa en löytänyt. Yritin myös ladata prossuun uuden koodin, mutta ei saanut yhteyttä silloinkaan.

Nyt epäilys alkaa kääntyä, että joko prossu, muunnin tai kide on hajalla. Löytyisköhän Tampereen alueelta ketään, jolla olisi irtoprossua tai enemmän tietoa kuin allekirjottaneella tuon yhteyden toiminnasta?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #707 : 05.08.2013, 13:21:20 »
Tietääkö kukaan kuinka helposti tuollainen ms1 prosessori voi hajota?

Tilanne on tälläinen, että boksiin ei saa mitään yhteyttä ja mikään ledi ei pala. Yhteyttä on kokeiltu kolmella läppärillä, kahdella usb muuntimella ja yhdellä sarjaporttikaapelilla.

Prossun jalkoihin tulee jännitteet, samoin kävin max232 jännitteet läpi ja mitään vikaa en löytänyt. Yritin myös ladata prossuun uuden koodin, mutta ei saanut yhteyttä silloinkaan.

Nyt epäilys alkaa kääntyä, että joko prossu, muunnin tai kide on hajalla. Löytyisköhän Tampereen alueelta ketään, jolla olisi irtoprossua tai enemmän tietoa kuin allekirjottaneella tuon yhteyden toiminnasta?
Kyllähän se ihan mahdollista on..
Mulla on yks ms1 mistä voitas kokeilla prossua sulle.

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #708 : 05.08.2013, 14:36:48 »
Tietääkö kukaan kuinka helposti tuollainen ms1 prosessori voi hajota?

Tilanne on tälläinen, että boksiin ei saa mitään yhteyttä ja mikään ledi ei pala. Yhteyttä on kokeiltu kolmella läppärillä, kahdella usb muuntimella ja yhdellä sarjaporttikaapelilla.

Prossun jalkoihin tulee jännitteet, samoin kävin max232 jännitteet läpi ja mitään vikaa en löytänyt. Yritin myös ladata prossuun uuden koodin, mutta ei saanut yhteyttä silloinkaan.

Nyt epäilys alkaa kääntyä, että joko prossu, muunnin tai kide on hajalla. Löytyisköhän Tampereen alueelta ketään, jolla olisi irtoprossua tai enemmän tietoa kuin allekirjottaneella tuon yhteyden toiminnasta?

Saako hyperterminaalilla yhteyden ilman prosessoria? Siis yhdistämällä sieltä prosessorin kannasta pari pinniä jne?




Edit: typo
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #709 : 06.08.2013, 23:23:23 »
Saako hyperterminaalilla yhteyden ilman prosessoria? Siis yhdistämällä sieltä prosessorin kannasta pari pinniä jne?


Edit: typo

Tosiaan prosessori toimii sittenkin, eli ongelmaksi paljastui joko huono tinaus db9:ssä tai sitten max232 on hajalla. Nyt tietää sentään mistä lähteä vikaa etsimään lisää.

Kiitokset Juzi:lle jeesistä!  :)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #710 : 07.08.2013, 10:44:05 »
kun tallennan logia niin se ei oikeen kerkee tallentaa kaikkea joten mistä saa säädettyä sitä tallennus nopeutta?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7594
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #711 : 08.08.2013, 01:25:18 »
kun tallennan logia niin se ei oikeen kerkee tallentaa kaikkea joten mistä saa säädettyä sitä tallennus nopeutta?
Vanhemmissa megoissa se on mikä se on ja sitä ei pysty käsittääkseni muuttamaan. MS3:ssa on jo lähtöjään huomattavasti tarkempi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #712 : 08.08.2013, 09:50:33 »
Vanhemmissa megoissa se on mikä se on ja sitä ei pysty käsittääkseni muuttamaan. MS3:ssa on jo lähtöjään huomattavasti tarkempi.

aijaa.. kun olin penkissä niin megan säätäjä laittoi sen niiin että tallentaa nopeammin että näki paremmin kaikki käyrät ja itsellä on toi mega2v3.0.. laitoin konkan megan plussaan ja puolan plussaan niin jännite silti pomppii min10 ja max yli 15... jos tallentais viel nopeemmin niin menis allemmaksikin niinkuin penkissä meni 6volttiin ja aina kun toi häiriöpiikki tuli niin kone pätkäs mahtavasti... ei saanu säädettyä ku 4500kierrokseen asti ku yläkierroksilla pätki.. ei ymmärrä mikä tuota laitetta vaivaa kun ei mikään auta... boxin tarkistus jäljellä....
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #713 : 16.08.2013, 11:23:25 »
Osaako kukaan neuvoa että missä olis vika kun mulla on B230f kone turbolla ja ms1 v3.0, suuttimet on 284cc B200et,n ja bensanpainesäädin 2,5bar vakio, ja 740.n kjet bensapumppu. ahtoja vain 0,5bar ja seokset jää maksimissaan 14 ja tietty sit nakuttaa. lisää bensaa pitäisi saada mutta...

vaikka lisään fuel tableen lisää bensaa niin yllättäen meneekin huonommaksi, tuntuu kuin kävisi kolmella pytyllä ja seokset pomppaa 18-20 väliin, sitten kun taas kartasta vähentää bensaa niin jossain kohtaa alkaa toimia muuten paremmin mutta alkaa kova nakutus. sytytyksen säätö ei oo vaikuttanut oikein mitään tähän ongelmaan
Loppuuko bensapumppu, bensanpaine, vai suuttimet kesken?

seosmittarina on tämä http://www.autotune.fi/tuote/100/innovate-lc1-sininen-db-mittari
pintakaasulla toimii hyvin siihen saakka kun pitäisi mennä ahtojen puolelle, ja alle 3000rpm.n toimii paremmin kuin sen yli.

Kaikki on muuten kasattu samanlaisilla osilla kuin tuohon toiseen autoon mikä toimii ainaki 0,8bar paineilla, mutta siinä on.
B200et kone, 3bar bensanpainesäädin, turbon bensapumppu.
mulla on B230f(t), 2,5bar bensanpainesäädin, Kjetin bensapumppu.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2013, 11:27:24 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #714 : 16.08.2013, 14:05:18 »
Aika pienoiset noi suuttimet on. Mutta jotta ei arvailla tarvitse niin sen suuttimien loppumisen näkee duty cycle mittarista megasta, eli jos se menee sataan, niin suuttimet ovat koko ajan auki  ja laittaisipa karttaan lisää miten paljon tahansa niin enempää bensaa koneeseen ei mene. Järkevä maksimiarvo tuolle duty cyclelle on ~85%, ettei suuttimet tykkää kyttyrää.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #715 : 16.08.2013, 17:41:59 »
Aivan liian pienet suuttimet ja tuo 2.5bar bensapaineen säädin ei auta asiaa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #716 : 16.08.2013, 22:44:13 »
Aika pienoiset noi suuttimet on. Mutta jotta ei arvailla tarvitse niin sen suuttimien loppumisen näkee duty cycle mittarista megasta, eli jos se menee sataan, niin suuttimet ovat koko ajan auki  ja laittaisipa karttaan lisää miten paljon tahansa niin enempää bensaa koneeseen ei mene. Järkevä maksimiarvo tuolle duty cyclelle on ~85%, ettei suuttimet tykkää kyttyrää.
maksimi mitä sain oli vähän päälle 50% kun sitten alkaa temppuilemaan.
vaihdoin toisen bensapumpun ja tulpat, ei vaikutusta.
säätelin silti megaa niin alle 3000 kierroksen toimii jopa kaasu pohjassa jos kartta on laihalla mutta yli 3000 kierroksen ei muuta kuin pintakaasulla ajaen ettei ahda kuin 0,2bar.
Ei ymmärrä miten se voi noin toimia, bensakartassa oli yhessä ruudussa 71 niin laitoin siihen 75 niin ei toiminut enää millään kierroksilla eikä kaasun asennolla, ei kai se yhden ruudun muuttaminen nyt pitäis koko auton toimintaa muuttaa  :idiot2:
Pitäis noidenkin suuttimien pidemmälle riittää mutta tilasin nyt säädettävän bensanpainesäätimen niin katsotaan mitä se vaikuttaa
« Viimeksi muokattu: 16.08.2013, 23:02:42 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #717 : 17.08.2013, 09:58:34 »
Tilaa isommat suuttimet, äläkä mitään paineita nostele. Eihän regfuel vaan ole määritetty ihan päin kettua?

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #718 : 17.08.2013, 11:26:33 »
Tilaa isommat suuttimet, äläkä mitään paineita nostele. Eihän regfuel vaan ole määritetty ihan päin kettua?
joo pitäis varmaan tilata, vaik pitäis sen mun järjen mukaan noillakin toimia paremmin, kun mun 760,ssa oli motronikki ja samat suuttimet ja se sieti ajaa kaasun pohjassakin. tällä ei voi 3000 kierroksen jälkeen kun hipasta kaasua.
Kjetin bensapumppujen pitäis ilmeisesti riittää?
« Viimeksi muokattu: 17.08.2013, 11:43:04 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Paikalla jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #719 : 17.08.2013, 15:14:09 »
joo pitäis varmaan tilata, vaik pitäis sen mun järjen mukaan noillakin toimia paremmin, kun mun 760,ssa oli motronikki ja samat suuttimet ja se sieti ajaa kaasun pohjassakin. tällä ei voi 3000 kierroksen jälkeen kun hipasta kaasua.
Kjetin bensapumppujen pitäis ilmeisesti riittää?

tarkista bensanpaine että se pysyy siellä missä pitääkin.

 

Kulkukoira  Proturbo