Autodiagnoosi  Carcom Oy

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752768 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #780 : 19.10.2013, 23:41:00 »
Onkos kellekkään sattunu moista ongelmaa että välillä nykii ja polttaa putkessa kun ajaa pinta kaasulla?
Piuhoja heiluttelemalla ei ainakaan tyhjä käynnillä tule mitään ihmeellistä häröä käyntiin. Tuo nykiminen tulee lähinnä 2000-3000rpm.
Kylmänä kun lähtee niin yleensä nykii ja hetken ajettua kun sammuttaa ja uudetaan käyntiin ni ei välttämättä tule tuota ongelmaa. Toki noinkaan ei välttämättä lähe pelittämään kunnolla.
Rikastukset on kahottu silleen että ei varmasti kytke niitä päälle.
Oletko ottanut logia että näkyisikö siinä mitään ihmeellistä?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #781 : 20.10.2013, 08:14:31 »
Oletko ottanut logia että näkyisikö siinä mitään ihmeellistä?

Ei näy logissa mitään outoa.  :P
Logi näyttää samalta sillonkun toimii tai ei toimi.  Vähän tuntus et kipinä ongelmaan liittys.
Voinhan tuosta logia vielä ottaa ja laittaa jos haluut tutkia.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #782 : 17.12.2013, 18:42:02 »
Mul on tommonen 740 b200et -86 johon mega tulos. Mites toi tyhjäkäyntimoottori? Minkä tyyppinen se on ja miten kytketään? Ms2 v3.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #783 : 05.01.2014, 19:40:49 »
Megaan pitäs siirtyä ja kysytään nyt heti että millasella ilmaraolla tuo orkkis vr-anturi osais lukea orkkis potan anturikehää? LH:ta varten asensin edelliseen lohkoon 0,8-0,9mm ilmaraolla mutta käsitykseni mukaan mega on sen verran nirso että tuota väliä pitää pienentää?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #784 : 05.01.2014, 20:39:47 »
Sillä toimii mitä originellinakin
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #785 : 05.01.2014, 20:45:24 »
Ai... Tätä topiccia lueskellut ja kovaa väitettä että liian iso ilmarako vakiona  ??? Kaiketi yksilökohtasta sitten (anturin kunto). Liekö haittaa jos "varmuuden" vuoksi pienentäs välin sinne 0,5-0,6 tietämiin? 
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #786 : 05.01.2014, 22:12:53 »
vakiolla ilmaraolla toimii ihan hyvin.
Jos tuntuu että signaali on liian heikko niin vr muunninpiirin kytkennän kuormavastuksen resistanssia voi hieman suurentaa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #787 : 05.01.2014, 23:59:02 »
itselläni oli 60-2 pyörä ja piti hieman lähemmäs laittaa, niin sai satunnaiset häiriöluennat pois. Sen jälkeen toimi moitteettomasti.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #788 : 06.01.2014, 11:47:17 »
Taidan vähän laskea tota anturia. Kiitos!  :hello:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #789 : 09.01.2014, 22:26:15 »
Saakohan tota vakio kiekkamittaria vielä toimimaan vaikka mega asennettu? Ottaako se puolasta vai mistä tiedon? 740 b200et ja ms2 v3 ohjaa bensaa ja sytytystä vakio puolalla.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #790 : 09.01.2014, 22:27:37 »
Jos vakio puola tai vastaava käytössä, niin silloin sieltä. Muutoin megan kautta omalla kytkennällään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #791 : 09.01.2014, 23:18:13 »
Bilteman tarvike kiekkamittarit neuvotaan muistaakseni kytkemään puolan miinus napaan. Tais olla niin että kaikkien puolien kanssa ne eivät toimineet miinuksessa vaan ne piti kytkeä plussa napaan (kärjetön vs kärjellinen)

Jos kököstelee megan ja hukkakipinäpuolan kanssa, olisiko mahdollista saada sama kiekkamittari toimimaan kytkemällä se hukkakipinäpuolan tulopuolelle tai maahan?

Käsittääkseni tuollainen mittari haistelee muutoksia jännitteessä/virrassa, joten eikö silloin ainakin siinä hukkakipinäpuolan plussa navassa näy yhtä monta muutosta kuin normi puolan plussassa?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #792 : 10.01.2014, 02:38:50 »
vakio kiekkamittari ottaa tosiaan 2/7/9 satkuissa (vinokone) kierroslukutiedon puolan miinus navasta.
Jos siirtyy hukkakipinään tai suora sytkään niin tarvitsee tehdä kuvan mukainen kytkentä:


Tuo relay coil on perus releen käämi. Eli otetaan tavallinen rele ja aukaistaan se ja poistetaan siitä liikkuva kosketinosa/kärki ja jätetään pelkkä käämi paikallen. (muuten releen kosketinosa pärisee kierrosluvun mukaan)
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #793 : 10.01.2014, 12:28:28 »
Bilteman tarvike kiekkamittarit neuvotaan muistaakseni kytkemään puolan miinus napaan. Tais olla niin että kaikkien puolien kanssa ne eivät toimineet miinuksessa vaan ne piti kytkeä plussa napaan (kärjetön vs kärjellinen)
Puolan plussassa ei toimi mikään jenkakello oikein (pois lukien jotkut iän vanhat plus maadoitetut vehkeet), siihen plussaan tulee jatkuva virta silloin kun sytytysvirta on kytkettynä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #794 : 10.01.2014, 15:34:45 »
Onkos noilla triggeripyörillä käytännössä toimivuudessa eroa esim 12-1 tai 36-1 välillä? Ja onko käytännössä eroa onko anturina vr vai hall anturi?

 

RallyBaron  Samppasport