KL-varaosat  Race.fi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752794 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt 3 ,asetukset.
« Vastaus #810 : 14.01.2014, 11:44:34 »
Moni osaa. Mutta annetuilla tiedoilla tarvisi kristallipallon...
Eli jonkun käytävä paikanpäällä, tai sitten aika radikaalisti enemmän tietoa asiasta. Suosittelen lämpimästi megamanuaalin lukemista ja asiaan perehtymistä.

Tyhjäkäyntiohjaus toteutettu millä? Ja miksi et laita ve-tableen numeroita pienemmäksi, jos kerta on rikkaalla?

Poissa Rose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt 3 ,asetukset.
« Vastaus #811 : 14.01.2014, 14:29:38 »
Moni osaa. Mutta annetuilla tiedoilla tarvisi kristallipallon...
Eli jonkun käytävä paikanpäällä, tai sitten aika radikaalisti enemmän tietoa asiasta. Suosittelen lämpimästi megamanuaalin lukemista ja asiaan perehtymistä.

Tyhjäkäyntiohjaus toteutettu millä? Ja miksi et laita ve-tableen numeroita pienemmäksi, jos kerta on rikkaalla?

Jos olis noin helppoo en kyselis täällä,mutta ihan pihalla enkä uskalla mihinkään koskee, kun kerran jo koskin ja auto ei käynnistyny sen jälkeen ,,tuohon on ohjelma läppärissä ja ohjelman nimi on EFI Analytics TunerStudio jolla säädöt tehdään kun en oikeen osaa edes sanoo kaikkee mitä pitäs ,kun joka tätä sääti  lähti ulkomaille ja nyt oon pulassa ja tars leima saada autoon oli CO% arvo 5,6 ,,HC ppm  352,,,CO2 % 10,1 ,,O2 % 1,84   katsa sano et olis tullu leima mut co liian korkee,,
muihin asetuksiin ei tarvi koskee kuha tyhjäkäynti pienemmäksi ja seos laihemmalle..

niin ja tampereella tai lähimaastossa jos asuis tietäjä olis oikeen hyvä  :)
t.rose
940 Turbo Farmari vm.91

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #812 : 14.01.2014, 16:03:41 »
No tuo nyt ei megan asetuksista kautta toteutuksesta kertonut tuon taivaallista. Suosittelen opettelemaan edes perusasiat siitä megan säätämisestä. Ei tuosta tule mitää, jatkossakin kumminkin joudut aina kaikkien muutosten jälkeen säätämään sitä. Ja hyvin todennäköisesti joudut jossain välissä syystä tai toisesta tekemään karttoja uusiksi muutenkin. Hätäapu tuohon nyt on, että jotain asiasta tietävää vaivaat paikan päällä. Eihän tuossa varmaankaan ole mitään muuta kun hieman tyhjäkäyntimoottorin asetusten hiomista jos siinä sellainen on. Korkea co varmaan korjautuu ihan spark-tablea ja ve-tablea hiomalla. Onko tuossa mitään laajakaista lambdan takaisin kytkentää?

Poissa Rose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #813 : 14.01.2014, 16:19:52 »
No tuo nyt ei megan asetuksista kautta toteutuksesta kertonut tuon taivaallista. Suosittelen opettelemaan edes perusasiat siitä megan säätämisestä. Ei tuosta tule mitää, jatkossakin kumminkin joudut aina kaikkien muutosten jälkeen säätämään sitä. Ja hyvin todennäköisesti joudut jossain välissä syystä tai toisesta tekemään karttoja uusiksi muutenkin. Hätäapu tuohon nyt on, että jotain asiasta tietävää vaivaat paikan päällä. Eihän tuossa varmaankaan ole mitään muuta kun hieman tyhjäkäyntimoottorin asetusten hiomista jos siinä sellainen on. Korkea co varmaan korjautuu ihan spark-tablea ja ve-tablea hiomalla. Onko tuossa mitään laajakaista lambdan takaisin kytkentää?

Voi,voi,sentään kyselet niin vaikeita ,laajakaista lambda on mutta muuta en sitten tiäkkään ,jäin tän kans ihan kun nalli kalliolle ,noh pitää haeskella tietoo,mutta kk aikaa saada edes noi kaks asiaa kuntoon,,,,ei tu ennään mittään muutoksia tähän autoon,,ainakaan ennen kun ite hallitten säädöt ja normi ajamiseen tarvittavat kaikki on jo asennettu ,ei tullu koskaan pieneen mieleenkään että jäisin näin tän homman kans yksin,,,huoh !  :'(

t,rose
940 Turbo Farmari vm.91

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #814 : 14.01.2014, 16:23:01 »
Voi,voi,sentään kyselet niin vaikeita ,laajakaista lambda on mutta muuta en sitten tiäkkään ,jäin tän kans ihan kun nalli kalliolle ,noh pitää haeskella tietoo,mutta kk aikaa saada edes noi kaks asiaa kuntoon,,,,ei tu ennään mittään muutoksia tähän autoon,,ainakaan ennen kun ite hallitten säädöt ja normi ajamiseen tarvittavat kaikki on jo asennettu ,ei tullu koskaan pieneen mieleenkään että jäisin näin tän homman kans yksin,,,huoh !  :'(

t,rose
Kaippa mää sitä voisin vilasta, mutta tyhjäkäyntimoottorista mulla ei ole sit pienintäkään tietoo, koska oon heittäny sen aina romukoppaan megan kanssa.
Pistä yv:tä niin laitan osotteeni..

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #815 : 14.01.2014, 17:22:54 »
Itsellänikään ei ollut missään mega vehkeessä tyhjäkäyntimoottoria. Ainoastaan olen jättänyt kaasuläpän hieman rakoselle. Jos kylmänä ongelmia niin lämpötilan mukaan säätyvää sytytysennakkoa säätää ja tietty soppia. Koskaan ei tyhjäkäynnin kanssa ole ollut ongelmia. Ja edellisellä turbokoneellakin ajettiin normaalia työajoa.

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #816 : 14.01.2014, 18:17:31 »
Kartasta ja required fuel arvosta sitä soppaa laihennetaan, katso myös että kaikki rikastukset menee pois kun moottori lämmin. Millainen tyhjäkäynnin ohjaus? Vakio PWM-venttiili? Ohjaustavasta riippuen pitää säätää PID säätimen arvoja tai suoraan pwm arvoa jotka löytyy idle asetuksista. Hankala vähän sanoa tuntematta tapausta tarkemmin.

EDIT: taisi yksi sivu kommentteja jäädä lukematta välistä! tyhjäkäynnin saa tehtyä helpoiten niin että laittaa sen warmup only -tilaan jolloin tyhjäkäyntimoottorille kerrotaan vain prosenttiluku moottorin lämpötilasta riippuen, tällä saanee sen verran toimimaan että saa katsurille kelpaavan lapun.

« Viimeksi muokattu: 14.01.2014, 18:29:57 kirjoittanut TD Power »
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #817 : 14.01.2014, 18:29:26 »
Päädyin nyt kuitenkin neuvomaan kysymään apua hevosvoima.comista, koska auto on kuulemma automaattikin..
D ja R päällä kierrokset kuulemma normaalit ja P ja N päällä 1300. Kaasuläppää, kun säätää niin auto kuulemma sammuu 1100rpm jälkeen.

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #818 : 14.01.2014, 18:37:48 »
Aivan, pitäisi siis laittaa PID säätö toimimaan tai kikkailla sytkäennakoilla ja seoksilla että saisi kierrokset kohdilleen molemmilla.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa Rose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #819 : 24.01.2014, 23:32:29 »
Kiitokset jokaiselle joka antoi neuvoja ,nyt pitäis asetukset olla kohillaan ja maanantaina toivottavasti saan leiman..


Kiittää rose

Leima tuli  :)
« Viimeksi muokattu: 27.01.2014, 17:17:49 kirjoittanut Rose »
940 Turbo Farmari vm.91

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #820 : 27.01.2014, 22:50:04 »
Anteeksi laiskuuteni kun en millään jaksaisi lukea topiikkeja läpi tiedonjanooni. Sellaista nyt mietin että kun sain leimattua tuollaisen b19a koneisen 244 volvon, ja se tykkää imeä ihan kohtuudella gasoliinia, niin voisiko tuollaisella megalla saada kulutusta kuinka paljon alaspäin. Saisiko menemään matka-ajossa esimerkiksi kuudella alkavia lukuja? Ja mitä lysti maksaisi? Opiskelijalle volvo on vähän kallis ajaa kulutuksen takia, mutta kun ei millään viitsisi ajaa muilla ;D Ja kiinnostaisi muutenkin roplata tuollainen ruisku kaasarin tilalle, koska jos siihen joskus saisi aikaiseksi laittaa ahtimen, niin olisi ohjelmoitava moottorinohjaus valmiina.

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #821 : 27.01.2014, 23:17:26 »
Ihan turha haaveilla että volvon tiiliskivimäisellä aerodynamiikalla pääsisi kuutosella alkaviin lukuihin matka ajossakaan  :D Kyllä se kulutus oikein säädetyllä megalla tippuu kaasariin verrattuna varmasti, mutta kuinka paljon niin se riippuu monesta muustakin tekijästä moottorissa. Onhan noilla LH:lla varustetuilla päästy noin 8 litran kulutuksiin.
Valmiiksi kasatut boksit johtosarjoineen kaikkineen n400e ylöspäin, itse kasaamalla voit säästää siitäkin vielä.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #822 : 27.01.2014, 23:19:39 »
Hintaa tulee väkisinkin muutama satanen. Jos pelkkää bensapuolta ajaa niin pääsee vähän halvemmalla kun ei tarvitse triggeriä ja anturointia rakentaa vaan ottaa puolalta kierrostiedon.
Halvin mega on tietysti Megasquirt 1 V2.2 levyllä. Valmiiksi kasattuna nettikaupoissa reilun pari sataa. Siihen sitten vähintään aihiojohtosarja kaveriksi. Mielellään sellainen jossa on liittimet valmiina niin ei tarvitse mitään tinakutistesukka viritelmiä. Imuilmanlämpö-, jäähdytysnesteenlämpö-, lambda- ja kaasuläpän asentoanturit tarvitset myös.
Purkuautosta ruiskun tankki tai ainakin tankkilaite, bensalinjat(?), bensapumppu, bensansuodatin, imusarja täydellisenä. Kaasuläpälle pitää rakentaa TPS anturille kiinnikkeet.
Releitä, liittimiä, nippusiteitä yms. pikkusälää menee paljon.

Penniä venyttämällä voi kokonaiskulut olla viidensadan luokkaa ja siinä vaiheessa on asennettuna antiikkinen versio megasta.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #823 : 04.02.2014, 12:39:38 »
nyt tarvitaan nopiaa vastausta tähän ongelmaan! elikkä protopartsin kokoama ms3 v3.0 boxi on mykkänä, vaikka boxi on ollut vuoden päivät käyttämättömänä irrallaan ja edellisen kerran siis ollut toimivana autossa. mittailin prossulle menevät pinnit (eli U1) jossa pitäs tulla jännitteet tähän malliin:
mutta mutta jostakin syystä tuohon pin16 ei tule +12V  :o voisko tää olla syynä elottomuuteen? ja mikähän mahtas tuohon vaikuttaa, ettei jännitettä tule?  :-\
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #824 : 05.02.2014, 12:19:14 »
nyt tarvitaan nopiaa vastausta tähän ongelmaan! elikkä protopartsin kokoama ms3 v3.0 boxi on mykkänä, vaikka boxi on ollut vuoden päivät käyttämättömänä irrallaan ja edellisen kerran siis ollut toimivana autossa. mittailin prossulle menevät pinnit (eli U1) jossa pitäs tulla jännitteet tähän malliin: (Kuva poistettu lainauksesta.)
mutta mutta jostakin syystä tuohon pin16 ei tule +12V  :o voisko tää olla syynä elottomuuteen? ja mikähän mahtas tuohon vaikuttaa, ettei jännitettä tule?  :-\

Tuohon pinniin 16 tulee +12V hyppyjohdolla joka pitäisi olla laudalla asennettuna jos käyttää MS2 tai MS3 prosessoria. Johdon pitäisi siis lähteä "S12C" kohdasta ja mennä kohtaan  "JS9". Tuo ei muistaakseni vaikuta prosessorin toimintaan, mutta jos meinaa käyttää askelmoottori/rele lähtöjä niin pitää olla kytkettynä. MS1 prosessori sitten kärähtää jos tuo lanka on paikallaan sen kanssa.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

 

Autoracing  KL-varaosat