Kulkukoira  Proturbo

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752896 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1005 : 17.08.2014, 23:16:44 »
Kannattaa tuota ilmarakoa muutella, kun taitaa olla ihan kuun asennosta kiinni miten toimii kenelläkin. Itsellä hall-anturilla ilmarako 0,5mm ja sillä toimii nyt tosi hyvin. Alkuun oli reilu 1mm ja ei antanut ollenkaan singaalia. Mulla on tosin 36-1 pyörä. Ja toinen asia niin kulkeehan pyörä suoraan anturin keskeltä?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1006 : 18.08.2014, 15:26:06 »
Rakotulkki lainassa, joten siirsin anturia sivusuunnassa silmämääräisesti keskelle hammasta, kierrosluku tulee kylmänä edelleen muutaman sekunnin viiveellä, mutta nyt signaali ei katkea käydessä.

Ajattelin kokeilla 12-1 pyörää ja anturi ja teline on syytä kohdistaa ajatuksella.

Tattikset osanotosta!

Poissa mise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1007 : 18.08.2014, 16:17:25 »
6-1 pyörä ja Honeywellin halli ollut mulla käytössä ykkös Megan kanssa jo useamman vuoden.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1008 : 18.08.2014, 16:48:49 »
Mistä sulla tulee käyttöjännite hall-anturille?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1009 : 18.08.2014, 17:00:51 »
Rakotulkki lainassa, joten siirsin anturia sivusuunnassa silmämääräisesti keskelle hammasta, kierrosluku tulee kylmänä edelleen muutaman sekunnin viiveellä, mutta nyt signaali ei katkea käydessä.

Ajattelin kokeilla 12-1 pyörää ja anturi ja teline on syytä kohdistaa ajatuksella.

Tattikset osanotosta!
Kyllä 6-1 toimii ihan ilman ongelmia, kun kaikki muu on kunnossa.
Näytäs millasta käppyrää tulee tunerstudion tooth loggerilla ihan vaan startatessa.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2014, 17:04:10 kirjoittanut Juzi »

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1010 : 18.08.2014, 21:15:15 »
Mistä sulla tulee käyttöjännite hall-anturille?

Käyttöjännite tulee virtalukon ohjaaman releen kautta sulakkeelle josta otettu virta myös laajakaistalambdalle(ei lämmitykselle). Saman releen mutta eri sulakkeen kautta myös MS virransyöttö. Johto on suojattua, vaippa ms:n liittimessä maissa, anturin pää ei kytketty.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1011 : 18.08.2014, 21:18:09 »
Kyllä 6-1 toimii ihan ilman ongelmia, kun kaikki muu on kunnossa.
Näytäs millasta käppyrää tulee tunerstudion tooth loggerilla ihan vaan startatessa.

Auto toimiikin lämpöisenä hyvin, vain kylmäkäynnistyksissä pätkimistä. Saan huomenna otettua lokia, tuo toothlogger onkin kokeilematta.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1012 : 19.08.2014, 20:34:35 »
Tässä käppyrää suuttimien sulakkeet irroitettuna. Tässä kone lämmin, nin omaan silmään vaikuttaisi tolkulliselta?


Kämmäsin kylmäkäynnistyslokin oton, huomenna uudestaan.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1013 : 19.08.2014, 20:43:35 »
Ei tosta kyllä mitään selvää ota. Mikä käppyrä edes lie.
Niin sulla taitaa olla joku ms1 niin ei tunerstudiossa taida olla edes näitä valikoita http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2-Extra_tooth_logger.html

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1014 : 19.08.2014, 20:57:37 »
Kyllä valikot on tunerstudiossa, mutta ei tollasta käyrää siinä saanut näkymään. Kuva on megalogWieveristä. Kyllä, Ms1 on käytössä.

Poissa riivio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1015 : 23.08.2014, 15:58:23 »
Kipinä ei tule oikeessa kohtaa ja tuon kuvan mukaan asennettu triggeri ja hall anturi. Puolana on VAG 032 905 106 tarvike hukkakipinäpuola (ms1 v3). Mistäköhä tota vikaa lähtis ettimää :)?


Ovatko nämä asetukset oikein?

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1016 : 23.08.2014, 21:36:34 »
Kuinka paljon kipinä tulee väärään aikaan? Samalla puolalla, mutta ms2 v3 ja 36-1 pyörällä heitti kymmeisen astetta kipinää väärään paikkaan, korjaantui pelaamalla trigger anglella.

Poissa riivio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1017 : 23.08.2014, 22:04:35 »
Noin 30 astetta. Huomenna tutkittava isommalla akulla lisää. asia korjaantui pienellä säädöllä :)
« Viimeksi muokattu: 24.08.2014, 18:03:55 kirjoittanut riivio »

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1018 : 28.08.2014, 21:01:16 »
MS2 V3 ja 5cyl vw 1.6fsi suorasytkäpuolat joita pitäis ohjata 5v pnp tyyppisesti. Kipinät A, B ja D toimii, mutta C ja E eivät. Eli C ois D15 led ja E on js5. Suoraan prossun pinnistä kun mittailee ihan yleismittarilla niin jännite ei vaihtele vaikka tunerstudiosta laittaa testin päälle. Eli suoraan prossun pinnistä tulee jännitteeksi joku 0.6v kun esim. spark A prossun pinnissä on 4.6v kun mega ei saa pyörimis tietoa. Eli C ja E lähdöt saa kokoajan 5v ja puolat lämpenee... Onkohan prossu viallinen?
« Viimeksi muokattu: 28.08.2014, 21:59:05 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1019 : 31.08.2014, 13:03:25 »
Ongelmana olisi kierroslukutiedon häviäminen kun kone on vielä kylmä. Kierroslukutieto tulee startatessa muutaman sekunnin viiveellä ja auto käynnistyy kyllä, mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua, myös ledit 17 ja 19 sammuvat jotka tomivat sytytyslähtönä. Autoa joutuu käynnistelemään monta kertaa kunnes moottorinlämpö nousee n. 50 asteeseen niin vikaa ei enää tule.

Käyntilämpöisenä kierrosluku tulee startatessa heti ja kone käy pätkimättä ylös asti.

Kokoonpano:
-triggeri 6-1 kampiakselilla, Honeywell 1gt anturilla
-hukkakipinäpuola erillisellä päätteellä
-em. kytkennät tehty finsquirt sivujen esimerkin mukaan http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=2167

Onko raadilla ollut ongelmia hall- anturin kanssa, vai onko tuo 6-1 pyörä liian harva tai rako liian suuri hampaan ja anturin välissä, pienenee kun moottori lämpenee?

Tähän löytyi vika, oli opton hyppylangassa xg1-xg2 välissä huono juotos.

 

Samppasport  Futurez