KL-varaosat  Race.fi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 753010 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1080 : 26.12.2014, 23:50:16 »
Kiitoksia vaan kaikille neuvoista jälleen kerran. Ongelmana tainnu nyt olla tuo cranking rpm. Kun oli liian alhainen niin ei ollut käynnistys tilaa juuri ollenkaan käytössä  ;D Huomenna täytyy kokeilla kylmällä koneella nuo säädellä.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Mustikkasoppa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1081 : 28.12.2014, 14:32:03 »
Mikä tooth #1 angle teillä on ollut volvon omalla 60-2 triggerpyörällä? Anturi on siis volvon oma vr anturi. Kone on siis b230fb ja moottoriohjauksena toimii ms2 v3.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1082 : 28.12.2014, 16:21:15 »
Hmm olisikohan ollut niin, että vauhtipyörän sai pultattua 8 eri asentoon :-\ Onko varmasti samassa kohdassa kun tehtaalta tullessa?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1083 : 28.12.2014, 16:25:53 »
ykk:ssa tyhjä kohta startin aukon kohdalla.  Muutenhan tuo menee niinkuin ohjeessa.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1084 : 28.12.2014, 16:32:12 »
Mikä tooth #1 angle teillä on ollut volvon omalla 60-2 triggerpyörällä? Anturi on siis volvon oma vr anturi. Kone on siis b230fb ja moottoriohjauksena toimii ms2 v3.
87 astetta
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Mustikkasoppa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1085 : 28.12.2014, 16:51:16 »
Kiitos vastauksista :) tarkistan vielä startin aukosta

Poissa napo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • b21et 240
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1086 : 06.01.2015, 16:45:19 »
Koitin starttailla ekaa kertaa, mutta kierroslukutietoa ei tule. Mega ohjaa siis VIELÄ pelkkää polttoainetta.
Puolan miinus navalta (b21et vakio sytkä)  tietoa koitetaan ottaa.
Boksi on ms 1 v2.2. Ostin tuon vuosia sitten jonkun valmiiksi kasattuna ja siinä on kuulemma "sytkä otettu fiddlestä". Olisi pitänyt kasata itse, niin tietäisi mitä siellä on tarkalleen tehty  ::)
Otin pois nuo edikselle tehdyt muutokset ja lisäsin poistetut komponentit. Epäselvää on vielä, että pitääkö xg1 ja xg2 olla jumpperoitu vai xg1 ja x11? d8 paikalle laitoin myös jumpperin.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1087 : 11.01.2015, 23:23:12 »
Kesäks olis tarkotus laittaa ms2/3 940 turboon. Miten tuo on järkevin tehä? Megan johtosarjalla vai yhdistää vakioon? Valmiiks kasattu boksi suunnitelmissa ostaa. Siihen johtosarja samaan pakettiin bosch liittimillä? Osa vakioantureista pelaa vissiin megan kanssa myös? Tarkoitus pitää ainakin alkuun oma ykk anturi jne. Mahdollisimman nopeasti toimivaksi ja ajoon kun käyttöauto on. Millanen homma sitten olis taas vetää lh2.4 boksien kautta tuo niinkun tälläkin foorumilla jotkut tehneet?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1088 : 02.02.2015, 11:29:22 »
Mul tuli juuri Autotunen oma ohjain yksikkö.
Meinasin virittää vanhaan johtosarjaan.
Mutta kyllä ne tahtoo olla aika korppuna, uudet johdot toiminta varmuus.....
« Viimeksi muokattu: 02.02.2015, 16:10:09 kirjoittanut tasamaantallaaja »
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1089 : 07.02.2015, 17:21:37 »
Mitäs kannattas koittaa säätää kun auto hörähtää kylmänä hyvin käymään mutta sammuu heti. Toisella startilla jo jää käymään. Vähän hankala keltanokkana tehä noita muutoksia kun aina pitäs antaa koneen jäähtyä että tietää tekikö säätö vaikutuksen huonompaan vai parempaan  :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1090 : 07.02.2015, 17:28:56 »
Lisää after start enricment tai jos käy sekunnin kaks niin, siinä on semmonen ku fixed then decay ja mulla on siinä 5(sek). Onko sulla monenko kierroksen ajan ase käytössä? Itellä max 255. Tuo fixed tuen decay tarkottaa että  ekat  esim 5s antaa täydellä arvolla mikä on asetuksissa ja sitten sen jälkeen tuo 255 kierrosta vähentäen joka kierroksella. Onko sulla primetablen mukaan vaika vakio ase? Nuo säädöt voi tehä ainaki ykkös megalla nuin.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1091 : 10.02.2015, 12:49:59 »
Aloin megaa ohjelmoimaan megan setting up manuaalin mukaisesti, mutta kierroslukutietoa ei tule. Megan on tarkoitus ohjata pelkkää polttoainetta, joten kierrostieto on koitettu ottaa Puolan miinus navalta. Purkkina mega 3 versio 3.0 piirilevyllä. kierrostiedon johto laitettu megan liittimen napaan 24, menikö tuo edes kohdalleen? Oireena käynnistys yrityksen aikana on RPM signaalin puuttuminen JA megan oletettu sammuminen koska tunerstudio ilmoittaa noin 5-10 sekunnin startin jälkeen "offline". Sytkänä volvon perus sytkä b200E/K koneesta vuodelta 86 eteenpäin, tyyppiä en tiedä mutta on sillä pienemmällä sytkäpäätteellä. Tarvitseeko tälläinen kokoonpano jotain modifikaatioita joita ei perus kasaus ohjeessa ole?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1092 : 10.02.2015, 14:43:12 »
Aloin megaa ohjelmoimaan megan setting up manuaalin mukaisesti, mutta kierroslukutietoa ei tule. Megan on tarkoitus ohjata pelkkää polttoainetta, joten kierrostieto on koitettu ottaa Puolan miinus navalta. Purkkina mega 3 versio 3.0 piirilevyllä. kierrostiedon johto laitettu megan liittimen napaan 24, menikö tuo edes kohdalleen? Oireena käynnistys yrityksen aikana on RPM signaalin puuttuminen JA megan oletettu sammuminen koska tunerstudio ilmoittaa noin 5-10 sekunnin startin jälkeen "offline". Sytkänä volvon perus sytkä b200E/K koneesta vuodelta 86 eteenpäin, tyyppiä en tiedä mutta on sillä pienemmällä sytkäpäätteellä. Tarvitseeko tälläinen kokoonpano jotain modifikaatioita joita ei perus kasaus ohjeessa ole?
Tottahan toki mega tarvii aina tietylle kokoonpanolle sopivan kytkennän levylle. Eipä se kierrosluku muuten siellä näy.
Tässä ohje tohon sun systeemiis: http://www.msextra.com/doc/pdf/html/MS3baseV30_Hardware-1.3.pdf/MS3baseV30_Hardware-1.3-61.html
Sit startin solenoidin heräte irti ja mittaat ettei megalta häviä jännite avain starttiasennossa.

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1093 : 10.02.2015, 14:50:22 »
Kiitoksia vastauksesta, pitää tutustua tuohon kytkentään ja katsoa miten käy.

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1094 : 11.02.2015, 14:46:38 »
Täällä taas ongelmien kanssa, ei oo toi autosähkö selvästikään minun vahvuuteni. Tein nyt tuon Juzin linkittämän kytkennän megaan, mutta.. kierrostieto ei edelleenkään näy. Se tosin luulatavasti johtuu siitä että mega todellakin sammuu kun väännän avaimen starttaus asentoon... Eli epäilen nyt kytkeneeni releiden herätteen jonnekin sopimattomaan paikkaan (volvon sulakerasiassa sulakkeelle numero 3), kysymys siis kuuluukin että mistäs ihmiset on sen ottaneet? Jos joku keksii jotain muuta mitä kannattaa tarkistaa niin saa vinkata kiitos.

(edit: auto on siis 240 vuodelta 86 jos tuota tietoa joku sattuu kaipaamaan)
(edit2: laitin releiden herätteen hetkellisesti suoraan akun + napaan.. kierrossignaali puuttuu edelleen)
« Viimeksi muokattu: 11.02.2015, 15:12:18 kirjoittanut Harikeen »

 

Proturbo  Autodiagnoosi