KL-varaosat  Race.fi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752598 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1125 : 16.02.2015, 12:25:53 »
Vauhtivaunulle vielä kiitos infoista nimittäin tuo hyppyjohto ainakin auttoi sen verta että RPM signaalia nyt sain pikaisella kokeella. Pitää siistiä vielä tuo hyppyjohtokytkentä ja tarkistella sytytysajoitus (virranjakajan asento siis, ennen kun joku kysyy että ohjaako tuo nyt kuitenkin sytkääkin) ja sitten saakin kokeilla josko lähtis jopa käyntiin. Kiitos auttamisyrityksistä jokaiselle ja palailen tänne kyselemään jos ei lähde tässä päivänä muutamana käymään.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2015, 14:24:54 kirjoittanut Harikeen »

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1126 : 17.02.2015, 13:58:56 »
Täällä taas kyselemässä tyhmiä. Missähän vika kun kastelee tulpat käynnistys yrityksen yhteydessä. Joo joku asetus tietysti mutta mikähän?

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1127 : 17.02.2015, 14:40:36 »
Liikaa polttoainetta saa startatessa todennäkösesti. Cranking tablesta arvoja pienemmälle niin alkaa onnistumaan. Myös cranking rpm ei saa olla liian pieni(täytyy olla niin iso ettei kone startti kierroksilla ylitä arvoa), mutta ei nyt tietysti mitään ylii 500rpm myöskään. Oletko lukenut megamanuaalia? Siinä on paljon hyödyllistä tietoa, kuten myös theseuksesta löytyvistä opinnäytetöistä, joissa mega asennettu, löytyy kaikkea hyödyllistä.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1128 : 17.02.2015, 14:52:30 »
Liikaa polttoainetta saa startatessa todennäkösesti. Cranking tablesta arvoja pienemmälle niin alkaa onnistumaan. Myös cranking rpm ei saa olla liian pieni(täytyy olla niin iso ettei kone startti kierroksilla ylitä arvoa), mutta ei nyt tietysti mitään ylii 500rpm myöskään. Oletko lukenut megamanuaalia? Siinä on paljon hyödyllistä tietoa, kuten myös theseuksesta löytyvistä opinnäytetöistä, joissa mega asennettu, löytyy kaikkea hyödyllistä.
Pitää kokeilla huomenna kun kone on "kuivunut" ja tarkistaa tuo cranking rpm myös uudelleen en muista mitä siinä oli alkujaann mutta muistelisin että en koskenut siihen. Megamanuaaliakin tuli lueskeltua mutta eipä sitä kaikkea sisäistänyt ja mielummin kyselen kun sotken asetukset arvailemalla ihan totaalisesti.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1129 : 17.02.2015, 15:33:37 »
Mulla oli priming pulse liian isolla niin meinasi tukehtua vaikka käynnistyikin.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Paikalla jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1130 : 17.02.2015, 16:07:07 »
myös laihaseos kastelee tulppia ku seos ei syty ku polttoainetta liian vähän.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1131 : 17.02.2015, 20:09:22 »
Näin ihan ekaksi onhan reg fuel määritetty oikein, ennenkuin alat muita asetuksia ropaamaan? Myöskin suuttimien dt olisi ihan hyvä olla jo säätöjen alkuvaiheilla edes sielläpäin(mielellään justiinsa) tämä nyt ei käynnistyksen kannalta kumminkaan niin tarkka.

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1132 : 18.02.2015, 12:00:25 »
Näin ihan ekaksi onhan reg fuel määritetty oikein, ennenkuin alat muita asetuksia ropaamaan? Myöskin suuttimien dt olisi ihan hyvä olla jo säätöjen alkuvaiheilla edes sielläpäin(mielellään justiinsa) tämä nyt ei käynnistyksen kannalta kumminkaan niin tarkka.
Siinäpä se, kun tietäisinkin 100% että ne on oikein kun ainut ohjeeni on ollut tuo Megasquirt-3 Setting Up manual joka löytyy tuolta msextra.comista manuaali osiosta ja suuttimistakin tiedän vain että ovat 214CC/min ja ovat korkea ohmiset. Suuttimien td on siis vain tuon Megasquirt-3 Setting Up manualin mukaisissa noin arvoissa, samoin moni muu säätö on vain tuon ohjeen varassa. Jos (ehkä jopa kun) joku tietää paremman ohjekirjasen tuon alku säätöihin niin linkitelkää ihmeessä.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1133 : 26.02.2015, 08:16:53 »
Mites onnistuu sähköflektinohajus ms1 v2.2 ?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1134 : 26.02.2015, 08:28:14 »
Mites onnistuu sähköflektinohajus ms1 v2.2 ?
Helpoiten onnistuu käyttämällä fidlen outputia maadoittamaan flektin releen ohjausta..

Asetuksista  port settings enabled
Power on value Off , Active value On

Output channel Coolant  >  Treshold(lämpötila millon haluut flektin menevän päälle) Hysteresis (kuinka monta astetta päällemeno lämpötilasta pitää laskea, että flekti sammuu).
« Viimeksi muokattu: 26.02.2015, 08:29:46 kirjoittanut Juzi »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1135 : 26.02.2015, 14:59:04 »
Helpoiten onnistuu käyttämällä fidlen outputia maadoittamaan flektin releen ohjausta..

Asetuksista  port settings enabled
Power on value Off , Active value On

Output channel Coolant  >  Treshold(lämpötila millon haluut flektin menevän päälle) Hysteresis (kuinka monta astetta päällemeno lämpötilasta pitää laskea, että flekti sammuu).

mistä ohjelmasta tuo port settings pitäs löytyä? En löytänyt tunerstudiosta enkä megatunesta  :-[
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1136 : 26.02.2015, 15:04:39 »
mistä ohjelmasta tuo port settings pitäs löytyä? En löytänyt tunerstudiosta enkä megatunesta  :-[
Tunerissa extended välilehdessä output port settings.
Kyllä semmonen sieltä varmaan pitäis hires tai extra koodilla löytyä. En jaksa uskoa, että olis vaan ms2 ominaisuus..

Edit. Voikin olla että se pitää ms1 kanssa arpoa jotenkin hankalammin. En ole tutkinut.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2015, 15:09:17 kirjoittanut Juzi »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1137 : 26.02.2015, 15:14:43 »
Tunerissa extended välilehdessä output port settings.
Kyllä semmonen sieltä varmaan pitäis hires tai extra koodilla löytyä. En jaksa uskoa, että olis vaan ms2 ominaisuus..

Ei löydy ainakaan extrakoodilla varustetusta...

Tollasen lähdön löysin Fan control (X2 / JS0 or LED18). Tarvinnee tutustua miten tuo lähtö käytännössä toteutetaan vai toteutanko jollain muulla tapaa.

EDITTIÄ

Tuolta vasemmalta alhaalta näkyy löytyvän X2. Vetäsen käytännössä tuosta piuhan flektin releellä ja näin mulla on ohjaus?



« Viimeksi muokattu: 26.02.2015, 15:28:55 kirjoittanut Miuzo »
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Paikalla Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1138 : 26.02.2015, 21:12:52 »
Tarvii trankun ja vastuksen väliin
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1139 : 26.02.2015, 21:33:51 »
Tarvii trankun ja vastuksen väliin

Onko tähän olemassa joku manuaali minkä mukaan voisi tehdä..?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Futurez  Kulkukoira