Samppasport  Futurez

Volvo Turbo -84 B19ET-IBS "Helt original"

  • 19 Vastauksia
  • 10456 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo Turbo -84 B19ET-IBS "Helt original"
« Vastaus #15 : 20.07.2014, 01:58:58 »
Ai muoviämpäri. :'(

Miten hitaasti tuo keräsi ahtoja sen 0,5bar? Omassa on 1bar vasta siellä 3000rpm ja nyt alkoi jotenkin pelottamaan.  Vois sitten ottaa omasta bleedin pois ja vertailla.
Jossain 2000-3000 kierroksen välillä eli sikäli kohtalaisen hyvin, mutta turboviive eli kaasun polkaisemisen ja ahtojen nousun väli oli tavallista pidempi.

1- ja 3-pakokanavat ovat muuten öljyiset, 2 ja 4 kuivat.

e: Ja se öljyvuoto oli nähdäkseni paluuputken laippatiivisteestä. Vuotoa lienee edesauttanut ahdistava huohotus, sillä huohotusletku oli taitoksella siitä kohdasta jossa se liittyy imuputkeen.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2014, 02:02:14 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Volvo Turbo -84 B19ET-IBS "Helt original"
« Vastaus #16 : 10.03.2015, 19:44:23 »
Etelässä alkaa olla jo muuten kattoluukkujen kelit. Pikkuhiljaa kannattaa alkaa valmistautua.  :hello:


Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo Turbo -84 B19ET-IBS "Helt original"
« Vastaus #17 : 10.03.2015, 20:28:28 »
Etelässä alkaa olla jo muuten kattoluukkujen kelit. Pikkuhiljaa kannattaa alkaa valmistautua.  :hello:
Oli täälläkin jo yhden päivän :D Saapa nähdä onko tämä vielä tänä kesänä liikenteessä kun on muutamia muitakin rautoja tulessa. Mutta löytyyhän noita kattoluukkuja myös 960:stä ja V70:stä joten ainakin jollakin pystyy ajelemaan luukku auki  :hello:
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Turbo -84 B19ET-IBS "Helt original"
« Vastaus #18 : 12.03.2015, 08:19:47 »
Täällä pohjoisessa ei vielä ole kattoluukku auki kelejä, saattaa vetästä niskat jumiin ja pukata räkätaudin. Mutta asiaan, on se vaan hieno tämä teidän Turbo  S* , ei voi muuta kuin ihailla vaikka pikkurupea onkin. Toivottavasti Säilyy tämmöisenä suht orkkiksena  8).
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo Turbo -84 B19ET-IBS "Helt original"
« Vastaus #19 : 26.02.2017, 22:47:29 »
Tämäkin auto on vielä olemassa :juhau:

Otin ja pesin kun oli niin ikävällä tavalla kertynyt IkuisuusprojektipölyäTM.

Vieläkään ole ollut ihan ensimmäisenä työlistalla, mutta säilyyhän tuo tuolla sisätiloissa. Laitan tästä harmaan plyyshisisustan myyntiin, tilalle tulee mustat nahat. Sitten ei toki oo enää matching numbers mutta paljon parempi noin muuten ::) En oikein tykkää tuosta harmaasta, helmenvalkoinen olis jo ihan eri ja harvinainenkin.

Moottorin kanssa olis sellainen mahdollisuus että vaihdetaan vihreään 242:een B230-alakerta, jolloin siitä vapautuisi B21ET alapää käytettäväksi tähän autoon. Lukollisen taka-akselin ajattelin laittaa, siinä tulisi samalla uretaanipuslat. Sen verran poikkeamaa pussihousuilusta.

Joskus joutessani heittänyt keulalle tummalla maalatut ajovalot ja USA-vilkut, mutta taitavat vielä vaihtua jemmassa oleviin uusiin vastaaviin vilkkuihin ja orkkiskuntoisiin valoihin.





242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Ateho  Elekma