Autoracing  KL-varaosat

C70 Manuaaliksi

  • 3 Vastauksia
  • 196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Duuberitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • Maanantain hallikrapula iskee ja lujaa.
C70 Manuaaliksi
« : 26.03.2024, 13:09:10 »
Tämän kevään ideana olisi tehdä tuosta T5 coupesta manuaali.

Itse mekaanisien osien, polkimien ym. Vaihtaminen on aika simppeli homma.

Eniten päätä raavituttaa tuo ohjauspuoli näissä. Ecu menee varmaan uudelleenohjelmointiin mutta miten esim. Vaihteiston ohjaus, heitänkö vaan purkin mäkeen miettimättä vai pitääköhän tässä alkaa kikkailemaan?
-850 T-5
-C70 T-5

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 Manuaaliksi
« Vastaus #1 : 27.03.2024, 06:08:06 »
Jos on vanha C70 AW-vaihteistolla niin mitään erikoisia kikkailuja ei tarvita. ECU voi jäädä laatikkoonsa mutta esim. sen liittimeltä on kätevä  etsiä ohjaus peruutusvaloille. Samoin neutral asennon jumpperointi. Toki moottorin ECUn ohjelmointi manuaaliksi saattaa poistaa tuon neutral-jumpperoinnin tarpeen.
Meillähän on toi diesel mk1 manualisoituna, hyvinkin suoraviivainen toimenpide. AW -> M56.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Duuberitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • Maanantain hallikrapula iskee ja lujaa.
Vs: C70 Manuaaliksi
« Vastaus #2 : 12.04.2024, 09:58:32 »
Joo elikkä yhtä suoraviivainen kuin esim. 940 kanssa. Jostain joskus luin että automaatin ecu pitää vaihtaa manuaaliin, ettei auto rupea nostelemaan kierroksia parkissa(esim 940 piti katkaista ecun liittimestä yksi johto.) Pitänee vielä tutkia asiaa tarkemmin.
-850 T-5
-C70 T-5

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 Manuaaliksi
« Vastaus #3 : 13.04.2024, 11:10:04 »
Joo elikkä yhtä suoraviivainen kuin esim. 940 kanssa. Jostain joskus luin että automaatin ecu pitää vaihtaa manuaaliin, ettei auto rupea nostelemaan kierroksia parkissa(esim 940 piti katkaista ecun liittimestä yksi johto.) Pitänee vielä tutkia asiaa tarkemmin.
Toi meidän kilometritehdas kävi silloin manualisoinnin tiimoilla paikallisen pikkukorjaamon hoteissa kun onnistuin möhlimään SRS-valon tauluun. Korjaamoukon kaveri kävi Volvon testerillä sammuttamassa valon ja samassa yhteydessä oli puhe että moottori ECU voidaan ohjelmallisesti muuttaa auto->manual jos tulee tarve. Dieselin kanssa ei ole muuta murhetta kuin cruisen toimimattomuus, ECU ei löydä vaihteistoa ja sytyttää vikavalon jolloin cruise toimi.
Tämä on niin pieni vaiva etten vaivautunut enempää, olisi pitänyt käydä eri reissu kun sopiva softa ei ollut silloin mukana.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Futurez  Kulkukoira