Elekma  Autoracing

Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.

  • 356 Vastauksia
  • 97970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #345 : 16.01.2021, 21:38:49 »
Mutta kaikkihan tietää että kun on ahdettu moottori niin ne tavoitteet tuppaa nousemaan, tehoon kun tottuu... :2funny:

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #346 : 20.01.2021, 16:10:06 »
Tässä on virtausmäärät graafina, imusarja paikoillaan, 2*45mm imusarjalla.



Maksimitehon kone antaisi ulos vaparina 7840rpm kohdalla

Rajoitin tulee kuitenkin jonnekkin vähän päälle 7krpm

Imusarja paikoillaan imukanava virtaa 12mm nostolla 213.82cfm ja pakopuoli virtaa 66% imukanavasta.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #347 : 27.01.2021, 15:13:36 »
Tuli pakosatsi, hitsasin siihen lähdön pakopaineanturille ja ruuvaan kierteet pakolämpöanturille, kunhan postimies tuo 1/8 tapin.






Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #348 : 28.01.2021, 00:08:07 »
Mahtuuko turbon öljynmeno olemaan tuollaisenaan vai vaatiiko lähtöön 90asteen kulmanipan? Periaatteessaha tuo mahtuu tulemaa apulaitehihnoje välistä vaa melko vauhdikas ratkaisu tulee  :D
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #349 : 28.01.2021, 10:39:04 »
Kylläpä se mahtuu laturin päältä tulemaan, eikä ota hihnat kiinni ja letku ei ota lämpöpeltiinkään kiinni, mutta laitan silti koko öljynpaluuseen semmoisen silikoni lämpösuojan letkun päälle. Loppuun tulee 45 asteen mutka, joka kääntyy öljypohjaan, ihan hyvin se mahtuu, laitan kuvia kunhan saan tuon eilen tilaamani liittimen.

Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #350 : 28.01.2021, 11:31:18 »
Ootko mittaillut mahtuuko konepelti kiinni. Näyttää aika korkealle paketille ainakin alemman kuvan perusteella öljyntulon kanssa  :idiot2:

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #351 : 28.01.2021, 13:22:29 »
Ootko mittaillut mahtuuko konepelti kiinni. Näyttää aika korkealle paketille ainakin alemman kuvan perusteella öljyntulon kanssa  :idiot2:

Jos ei mahdu tuon öljyletkun kanssa niin sitten se menee vaihtoon, mutta tuolla pakosatsilla ja hx40sellä varustettuja autoja on suomessa monia, tuo pakosarja on nimittäin tältä foorumilta peräisin ja kuulemma mahtuu turbo olemaan. Siis noita pakosarjoja on muillakin ku mulla.

Tässä on pakosatsissa egt kiinni ja siinä on provisio jarruputkiliittimelle josta saa sitten otettua pakopaineen ahtopainemittarilla. Mulla kun on kaksi samamlaista 30 psi:n ahtopainemittaria, jotka ostin saksasta hintaan kympin kipale...




Vaihdan jossain vaiheessa tuon lämpöpellin prikan järkevämmän näköiseen, nyt en löytänyt muuta...

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #352 : 29.01.2021, 15:08:22 »
Nyt sain tommosen an-liittimen, 30 asteisen, vai oliko se nyt 45 asteinen, anyways nyt on öljyletkut valmiit.
Tuli oikein jämerän näköinen:



Letku viettää koko ajan alaspäin ja ensimmäiset 20cm menee ihan pystysuoraan alaspäin, hullumpiakin virityksiä ja ryssänmutkia on nähty joten tuo toiminee!

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #353 : 29.01.2021, 15:31:16 »
Mulla on toiminut, tosin kuulalaakeri Garret, niin että keskiötä on käännetty hieman kun öljynpaluu ei mahtunut muuten paikoilleen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #354 : 29.01.2021, 21:30:33 »
Jos ei mahdu tuon öljyletkun kanssa niin sitten se menee vaihtoon, mutta tuolla pakosatsilla ja hx40sellä varustettuja autoja on suomessa monia, tuo pakosarja on nimittäin tältä foorumilta peräisin ja kuulemma mahtuu turbo olemaan. Siis noita pakosarjoja on muillakin ku mulla.


No eiköhän se sit mene ilman ongelmia  ::)

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #355 : 11.02.2021, 21:41:26 »
Tilasinpa sitten eilen KKD:ltä semmoista pakosarjan keraamista pinnoitusainetta.
Mitä luulette lämpeääkö öljy öljynpaluuputkessa liikaa, pakosarjassa on hitsattu kolme pinnapulttia joihin on ripustettu semmoinen muotoon taivutettu peltiläpäre, joka on noin kaksi cm irti itse pakosarjasta. Ja öljynpaluu menee noin sentin päästä tuota lämpöpeltiä.

Niin että tuskin öljy siinä 5cm matkalla kun se on lähellä lämpösuojaa kovin paljon kerkeää lämmetä. Pinnoitan sekä pakosarjan että myös lämpöpellin ja laitan öljynpaluuputkeen vielä semmoisen silikonisen lämpösuojan.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #356 : 13.02.2021, 11:49:39 »
EI lämpee..  se lämpösuojapelti tekee jo ison eron, todennäköisesti toimisi ihan paljaaltaankin, ainakin niin pitkään kun pakosarja ei ole punaisena.. ja jos pakosarja on punaisena, sulle tulee kyllä muitakin ongelmia kuin se öljyn paluu.

« Viimeksi muokattu: 13.02.2021, 11:51:37 kirjoittanut Jule »

 

RallyBaron  Samppasport