Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: KakeB - 27.05.2020, 23:21:27
-
Elikkäs potilaana olis 940 vm95 B230FT joka nyt täydellisen koneremontin jälkeen alkoi huohottamaan kun ~50-100km ajon jälkeen remontista käytin vähän reippaammin ahdoilla (ahtaa noin 1.2-1.3). Oli puskenut öljyä ainakin tikusta ja korkin juuresta.
Moottoriin tehty seuraavaa:
Porattu 96.6 lohko
-Mahlen uudet männät
-Uudet Takoveivit
-Uudet laakerit,tiivisteet,stefat KAIKKI
Myös huohotin putsattu 1000 kertaan ennen asennusta ja ostin siniseltä vielä uuden huohotinputken siitä pöntöltä öljypohjaan korvakkoineen...
Tietääkö joku vinokone guru onko tuo alkuperäinen huohotus riittämätön vai mikä tässä mättää..
-
Liikaa ennakkoa ja/tai liian laihalla ja meni männänrengasväli halki?
-
Ennakoa ei ole muuteltu ja seokset on laajakaistan mukaan tyhjäkäynnillä 14.5 ja vedätyksessä meni ~13. Auto muutenkin pelasi ihan ongelmitta, ei paukkunut,pätkinyt tai mitään muutakaan vastaavaa. Moottorinohjauksena siis vielä vakio LH
-
Eikös se kannata sisäänajaa sen 500km nii asettuu männänrenkaat. Jos ei vieläkään lopu niin ohivuotomittaus, selviää onko vika renkaissa
-
Jos siellä on perus fuelcutin poistolastu ja muuten vakio niin kyllä se noilla ahdoilla vois olla ritissy vaurion johonkin. Ajelisin sen muutama sata km ihmisiks ja kahtelee asettuuko vai joko on vaurio saatu aikaseks. Nuilla ahdoilla voi nimittäin käydä niin, että sieltä loppuu sumut kesken jolloin nakusuojauksella ei oo oikein eväitä tehdä asialle mitään...