Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ilkka. - 30.08.2023, 19:45:08
-
Tuli vaihettua 1031 avoimen tilalle rallybaronilta Blackline Volvo 1030-1045 (140-940) LSD, Helical torsen- rataslukko ja uudet poskilaakerit. Perä alko vaihdon jälkeen ujeltaan nii onkohan muilla kokemuksia tästä murikasta? Laitoin myös g80 perästä pienemmät välitykset.
-
Väärä hammaskosketus pinjonin ja lautaspyörän välissä sen yleensä aiheuttaa.
-
Mitenhän korjata tuo hammaskosketus ku semmosta ennen tehnyt? Uuet rattaat sisään?
-
ympäri pyöreesti hammaskosketus pitää säätää lautaspyörän ja pinjoni pyörän hampaiden kanssa siten että kosketus pinta olisi mahdollisimman keskellä lautaspyörän hammastoa.
tuossa vähän osviittaa. https://youtu.be/yE-2IVqAwOw?si=jBmJyyrx-AbC5B__
Volvon tai perän valmistajan spekseillä säätö sinun tapauksessa, ei videon..
tuossa vielä säädöstä ja tahnan käytöstä apuna . https://youtu.be/w2kneEjXw6E?si=-XptGUPpiYVSYeUv