KL-varaosat  Race.fi

IMM

  • 4 Vastauksia
  • 2451 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
IMM
« : 06.01.2011, 22:23:40 »
auto on siis 940 2.3 turbo /B230FT vm.-91 ja ongelma on seuraavanlainen: ajoittain rupeaa nykimään taikka siis lähinnä pätkimään nii per**leesti että ajaminen lähes mahdotonta ellei saa kierroksia yli 3000. vika häviää joskus kun polkasee kierrokset punarajan tuntumaan, vikakoodia on antanut ilmamassamittarista ja valittanut lambda säädön olevan mahdotonta tyhjäkäynnillä. kylmänä tyhjäkäynti on hyvin korkea vaihdellen joskus 1500-3000 välillä lämpimänäkin joskus yli 1000. moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala, joten kysymys kuuluu onko uuden IMM hankinta ajankohtainen vai kannattaako lähteä hakemaan vikaa muualta?

volvo s80 2,5t

hevonen

  • Vieras
Vs: IMM
« Vastaus #1 : 06.01.2011, 22:51:26 »
Ootko kokeillu immun töpsä irti?
Tuollaisessa immuviassa yleensä vaikkapa akunkengän irroitus hetkeksi normalisoi joutokäynnin, sitten alkaa taas tekemään temppujaan.
Jos se selvän koodin antaa immuun, eiköhän se melko varma ole.

Joskus immuvikainen on omassa antanut vain koodia seos liian rikas tai laiha joutokäynnillä ja joutokäynti jotain ehkä 1200 ja vaihtelee. Meno vähän aneemista kovemmalla kuormalla ja kierroksilla.
Jotkut väittää ettei imm vaikuta 3000rpm jälkeen, se on ihan höpöpuhetta.

Äläkä mitään piliteeman immua sinne hommaa :nuhtelu, markkinapaikalta(tai kierrätyskeskuksesta) vaan alkup. purkuosa tai jos oot rahamies niin uusi bosch. 8)
« Viimeksi muokattu: 06.01.2011, 22:53:06 kirjoittanut hevonen »

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: IMM
« Vastaus #2 : 06.01.2011, 22:57:35 »
akunkenkää en ole irroittanut, mutta käyttäytyy samalla tavoin kun ottaa töpselin irti. eli uutta tilalle siis (tai tosiaan käytettyä alkup.)  8)

volvo s80 2,5t

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: IMM
« Vastaus #3 : 06.01.2011, 23:24:51 »
Jotkut väittää ettei imm vaikuta 3000rpm jälkeen, se on ihan höpöpuhetta.
Omasta levisi immu tuossa ennen vuodenvaihdetta. Otin töpselin irti mutta kaasun painaminen tukehdutti koneen. Pintakaasulla herkuttelmalla sain kierrokset yli 3000 ja sitten pystyi kytkintä nostamaan ja antamaan enemmän kaasua.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

hevonen

  • Vieras
Vs: IMM
« Vastaus #4 : 07.01.2011, 09:42:28 »
Omasta levisi immu tuossa ennen vuodenvaihdetta. Otin töpselin irti mutta kaasun painaminen tukehdutti koneen. Pintakaasulla herkuttelmalla sain kierrokset yli 3000 ja sitten pystyi kytkintä nostamaan ja antamaan enemmän kaasua.
Varmaan mutta se imm vaikuttaa myös 3000 jälkeen. Jos se ei anna tarpeeksi suurta arvoa, ei menosta tuu mitään. Koettu juttu. Immun vaihto ratkaisi ongelman.
Voihan tuo imm vioittua eri tavoilla. :o

 

Kulkukoira  Proturbo