Futurez  Kulkukoira

Volvo 740 -87 Käsijarruvaijerit

  • 6 Vastauksia
  • 2870 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 -87 Käsijarruvaijerit
« : 17.07.2013, 22:40:54 »
Eli otsikon mukainen auto, mistä edellinen omistaja katkonut sivuleikkureilla käsijarruvaijerit viime talvena, kun oli jarrut menneet jumiin. Hain uudet vaijerit ja tiskiltä sain yhden melko normaalin näköisen vaijerin ja sitten toisen lyhyen pätkän. Mitä olen ymmärtänyt, niin näissä vanhemmissahan ei oikeastaan ole oikean ja vasemman puolen vaijeria, vaan päävaijeri menee jotenkin vain toiseen pyörään ja sitten tuo lyhyt vaijeri sieltä toiseen? Omassa Buick Electrassa on juurikin näin, mutta Volvosta on nyt aikamoisen vaikea hahmottaa, että miten tuo systeemi kuuluisi kasassa olla, kun mitään vanhoja vaijereita ei ole paikoillaan, pelkkiä katkottuja päitä näkyy pyörissä... Voisiko joku siis auttaa ja kertoa, että miten tuon systeemin kuuluu toimia?
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 740 -87 Käsijarruvaijerit
« Vastaus #1 : 17.07.2013, 23:01:54 »
kahvalta tuleva vaijeri menee vasempaan takapyörään,mikä kiinnittyy matkalla taka-akselissa olevaan kiinnikkeeseen,kiinnikkeen kohdalta lähtee pikkupätkä oikeaan takapyörään kulkien reikien läpi mitkä on taka-akselissa,toivottavasti edes vähän selvensi,joku vois vaikka linkittää kuvan joka osaa sen tänne laittaa niin apu ois varmasti hyvä. ;)
« Viimeksi muokattu: 17.07.2013, 23:04:24 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!


Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 -87 Käsijarruvaijerit
« Vastaus #3 : 18.07.2013, 15:28:12 »
Kiitos paljon, viimeistään tuo kaavakuva selvensi asian täysin. Jonkinverran erilainen systeemi, mitä tuossa omassa amerikanraudassa, kun siinä on tietysti polkimella käsijarru, joten vaijeri kulkee erilailla.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 -87 Käsijarruvaijerit
« Vastaus #4 : 24.07.2013, 20:26:58 »
Kysytääs nyt vielä senverran lisää, että kun uusien vaijereiden mukana ei tullut vaijerit yhdistävää taka-akseliin kiinnittyvää linkkua ollenkaan, niin onko nyt kyseessä sitten tämä osa: http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/247043?ajoneuvo=655

Jotain rääppeitä näkyi olevan akselissa jäljellä vanhasta osasta.

Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7605
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 740 -87 Käsijarruvaijerit
« Vastaus #5 : 24.07.2013, 23:42:05 »
Vaikuttaisi oikealta. Samaa osaa saa Biltemasta pultattavana versiona.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 -87 Käsijarruvaijerit
« Vastaus #6 : 24.07.2013, 23:48:09 »
Vaikuttaisi oikealta. Samaa osaa saa Biltemasta pultattavana versiona.

Ok. Pultattava tuokin lienee, kun erikseen sanotaan, että ei saa hitsata.  :) Hankalaa tämä Volvo-harrastaminen Porissa, kun asuu keskellä sitä Etelä-Suomen suurinta aukkoa Biltema-verkostossa. Vähän paha lähteä aina Turkuun tai Tampereelle jonkun yhden kalikan takia...
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

 

Autoracing  KL-varaosat