Samppasport  Futurez

Liikennemerkkien tunnistus

  • 5 Vastauksia
  • 3315 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Liikennemerkkien tunnistus
« : 26.11.2018, 08:41:43 »
Kun talvirajoitukset ilmestyivät tienvarsille niin huomasin ettei nopeusrajoitusten tunnistus poimi näitä alennettuja rajoituksia näyttöön vaan tieto on GPS perusteella kartan mukaan eli näyttää kesärajoituksia heti merkin kohdalla. Ennen piti ajella pitkään ennen kuin luettu nopeus muuttui kartan tietoihin jos uudempaa merkkiä ei tullut vastaan. Mitenkähän voisi itse testata onko vikaa kamerassa vai softassa vai kenties joku asetus? Uusia ohjelmistopäivityksiä ei ole vuoteen asennettu enkä asetuksiinkaan ole koskenut. Tosin kartat päivitin kesällä mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa tunnistukseen, eihän?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Liikennemerkkien tunnistus
« Vastaus #1 : 26.11.2018, 09:01:49 »
Kun talvirajoitukset ilmestyivät tienvarsille niin huomasin ettei nopeusrajoitusten tunnistus poimi näitä alennettuja rajoituksia näyttöön vaan tieto on GPS perusteella kartan mukaan eli näyttää kesärajoituksia heti merkin kohdalla. Ennen piti ajella pitkään ennen kuin luettu nopeus muuttui kartan tietoihin jos uudempaa merkkiä ei tullut vastaan. Mitenkähän voisi itse testata onko vikaa kamerassa vai softassa vai kenties joku asetus? Uusia ohjelmistopäivityksiä ei ole vuoteen asennettu enkä asetuksiinkaan ole koskenut. Tosin kartat päivitin kesällä mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa tunnistukseen, eihän?
Itsellä on mielikuva, että auto tunnistaa liikennemerkit ja talvinopeusrajoitus tulee näyttöön hetkeksi, mutta aika pian tieto haetaan kartalta ja aletaan näyttämään kesänopeusrajoitusta. Liittyisikö enempi valaistusolosuhteisiin? Kamerat eivät välttämättä toimi yhtä hyvin pimeällä kurakelissä kuin valoisana kesäpäivänä.

Täytyy vähän tarkkailla tilannetta, päivitin viikonloppuna tuoreimmat kartat.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Liikennemerkkien tunnistus
« Vastaus #2 : 26.11.2018, 12:07:46 »
Itsellä on mielikuva, että auto tunnistaa liikennemerkit ja talvinopeusrajoitus tulee näyttöön hetkeksi, mutta aika pian tieto haetaan kartalta ja aletaan näyttämään kesänopeusrajoitusta.

Tämä vastaa mun kokemuksia. Kyllä se poimii taulun tien laidasta, mutta joskus saattaa ihan ominpäin palauttaa rajoituksen karttapohjaiseen jos ei ole pitkään aikaan tullut uutta kylttiä vastaan. Ihankuin se miettisi että "kyllä mä muistelen että tässä sai ajaa satasta..."

Työmaarajoituksethan se hoksaa myös, vaikkei niitä mihkään karttaan ole tallennettu.

Poissa Aripe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Liikennemerkkien tunnistus
« Vastaus #3 : 26.11.2018, 15:24:57 »
Tästä aiheesta kirjoitin tuonne toiseen osioon, kartta-ohjelma päivittynyt. Eli kuun alussa päivitin ohjelmiston jolloin navi alkoi näyttämään nopeuksia ilmeisesti kartan pohjalta. En ole vielä kokeillut 22.11 tullutta päivitystä josko ongelma ratkeaisi.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Liikennemerkkien tunnistus
« Vastaus #4 : 26.11.2018, 17:47:29 »
Minulla on viimeisimmät kartat ja ihan hyvin tänään tunnisti työmaan nopeusrajoitukset, jotka eivät voi olla kartassa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Aripe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Liikennemerkkien tunnistus
« Vastaus #5 : 01.02.2019, 11:26:43 »
Nyt kun päivitin viimeisimmän version 1246 kartasta alkoi taas liikennemerkkien tunnistus pelaamaan oikein. Optiona mittariston alareunaan tulee joillakin teillä näkyviin tulevan risteyksen ryhmittymis vaihtoehdot.

 

RallyBaron  Samppasport