Joo, ylimääräistä vaivaa tosiaan tulee ja mahdollisiin korjaustoimenpiteisiin sijoitetut rahat menee samantien roskakoriin.
Tällä kertaa lopputulos oli kuitenkin melko inhimillinen, bongasin auton työmatkan varrelta eräälle isolle parkkipaikalle hylättynä. Etäisyys kotiin oli jotain pari kilometriä. Mittariin oli kertynyt vähän toistakymmentä kilometriä. Tosin autossa on perus 700-sarjalaisen mittaristo, jonka toiminta on hieman vaihtelevaa joten kokonaisajomatkasta on vaikea sanoa tarkkaa lukua.
Päällisin puolin auto oli ihan ehjä, ammattilaisvehkeet olleet sikäli käytössä kun lukot oli ehjät eikä muitakaan murtojälkiä ollut havaittavissa. Toinen peili oli taipunut/ taitettu, muttei kuitenkaan ollut vaurioitunut.
Sisältä oli mukaan tarttunut Bilteman kannettava 900A apukäynnistin, nippu työhanskoja ja kuormaliinoja vajaa 10 kpl. Lohkolämmittimen johto roikkui vaurioituneena moottoritilasta, oli siis lähdetty liikkeelle johtoa autosta irroittamatta.
CD-levyt oli jätetty paikoilleen vaikka radio oli käyttökuntoon pistetty. Muutenkin oli tarkastettu sisätilat läpikotaisin josko jotain tarpeellista löytyisi, muttei kuitenkaan ollut sotkemalla sotkettu.
Auton löytämisen jälkeen soitin poliisille ja tarkistin toimintaohjeen jatkotoimenpiteiden osalta. Luvan saatuani siirsin auton takaisin kotipihaan.
Tilanteen aamulla huomattuani poistin auton välittömästi liikennekäytöstä siltä varalta että auto jää sille tielle. Tästä heräsi kysymys että osaako joku sanoa kuinka sanktio liikennekäytöstä poistetulla ajoneuvolla ajamisesta kohdistuu tapauksessa jossa auto on varastettu ja poliisi bongaa sen liikenteestä siinä vaiheessa kun tieto liikennekäytöstä poistosta on päivittynyt ajoneuvotietoihin?
Tuleeko tästä ylimääräinen vähintään 1000 e kustannus, jota peritään valtion/verottajan/Traficomin toimesta niin kauan kunnes se on suoritettu vaikkei syytevaatimuksia auton omistajan taholta olisikaan?