Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvon testikuskit täältä

  • 30 Vastauksia
  • 5157 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8996
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #15 : 25.02.2020, 08:46:24 »
Jännä toisaalta että meillä Oulussa asuvina ei ole koskaan ollut ongelmia jakopään kanssa missään autossa. Ei vinokoneissa eikä tinakoneissa. Tosin me ei ajeta tuota rannikon kasitietä käytännössä koskaan varsinkaan talvisin. Kemiinpäin kyllä jonkinverran.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #16 : 25.02.2020, 08:49:37 »
Nyt minä ymmärrän miksi hemmetin hienolta nettikuvissa näyttävät Volvot eivät mene kaupaksi Raahen-Oulun suunnilla!

Tämä oli jo unohtunut.  :-[ :-[

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4111
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #17 : 25.02.2020, 08:52:20 »
Ei kai sen takia tarvi jättää ostamatta mikäli auto muuten on hyvä..
Tinkaa hinnasta vähän pois ja laittaa remmin vaihtoon  ;) mikäli se sen vaatii.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #18 : 25.02.2020, 09:05:35 »
Nyt minä ymmärrän miksi hemmetin hienolta nettikuvissa näyttävät Volvot eivät mene kaupaksi Raahen-Oulun suunnilla!

Tämä oli jo unohtunut.  :-[ :-[
En usko että tuo vaikuttaa. Vaihtaa sen remmin jos se pelottaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8996
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #19 : 25.02.2020, 10:03:52 »
En usko että tuo vaikuttaa. Vaihtaa sen remmin jos se pelottaa.

Plus hihnapyörät ehkä jos on syöpynyt. Tulee kustannusta lisää mutta arvokkaampaan autoon sillä selvä, ei se enää syövy sen enempää jos auto muuttaa toiselle seudulle.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #20 : 25.02.2020, 10:14:08 »
Nyt minä ymmärrän miksi hemmetin hienolta nettikuvissa näyttävät Volvot eivät mene kaupaksi Raahen-Oulun suunnilla!

Tämä oli jo unohtunut.  :-[ :-[

Olet tainnut ymmärtää jotain väärin. Kyseessä kulutusosa.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Gt-70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 439
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #21 : 25.02.2020, 10:40:57 »
Raahe-Oulu(-Kemi) seudulla on sitten sitä jakopääntautia. Nimenomaan rannikolla ilmeisesti.

Oiskohan tuota tautia muissa kuin erään saksalaiskonsernin tuotteissa?  ???
-V60 D3-14

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8996
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #22 : 25.02.2020, 11:36:09 »
Oiskohan tuota tautia muissa kuin erään saksalaiskonsernin tuotteissa?  ???

https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/autojen-jakohihnoja-tuhoava-mystinen-oulun-tauti-jatkuu-yha-olemme-alkaneet-tarkistaa-jakohihnat-jokaisen-huollon-yhteydessa/828114/

Lainaus
Esimerkiksi Kalevan hallussa olevassa Fordin sisäisessä ohjeessa todetaan, että ongelmat aiheuttaa "Oulun seudulla esiintyvä hiova kivipöly", jota pääsee hihnan ja sitä pyörittävien hammaspyörien väliin.

...

Jakohihnaongelmaa tutkitaan Oulun yliopiston Auto- ja työkonetekniikan tutkimusryhmän koordinoimana.

...

Ongelma ei kohdistu vain tiettyihin automerkkeihin.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #23 : 25.02.2020, 11:52:49 »
Itsekin voisin ilmoittautua tänne, Heinola/Lahti alueella tulee vaikutettua. Pääsääntöisesti kokemukset vanhemmista Volvoista mutta kyllä noita 2000-luvum vehkeitäkin on sen verran roplailtu ja saa läppäriin tai nosturille auton tutkittavaksi.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #24 : 25.02.2020, 17:23:14 »
Tänään koeajoin ihan kunnolla todella mielenkiintoisen Volvon.

Se on hyvää ja luotettavaa vuosimallia 2006 ja vain noin 212 tkm ajettu bensavapari V70. Siisti kun mikä! Hyvä ajolleen, vaihtaa nätisti ja niin edelleen. Huoltokirja löytyy ja automaatin öljytkin on vaihdettu ainakin kerran.

Mutta semmoinen kysymys: autoon on liike vaihtanut aivan äskettäin CEM:n vai onko cem. Onko se hyvä vai huono asia?

Ei kai outoja sähkövikoja ole odotettavissa? Vai ovatko ne nyt keskusyksikön vaihdolla hoituneet?

Noin 100 km:n koeajon jälkeen olen hemmetin tyytyväinen. Vielä kun hintaa vähän viilataan. :) :)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2909
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #25 : 25.02.2020, 17:27:32 »
Ei näissä loppupään P2-Volvoissa ihan liikaa ole noita sähkövikoja, enemmän niitä on tuolla alkupään vehkeissä eli 2003 vuosimalliin asti. Mutta varmaan siellä on CEM-yksikössä vikaa ollut kerta se on vaihdettu, en näkisi tätä mitenkään huonona asiana. Hyvä vain, että on hoidettu kuntoon. Vaihteistokin on tuossa paljon varmempi 5-vaihteinen toisinkuin uudempien Volvojen 6-vaihteinen.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #26 : 25.02.2020, 17:35:46 »
Ei näissä loppupään P2-Volvoissa ihan liikaa ole noita sähkövikoja, enemmän niitä on tuolla alkupään vehkeissä eli 2003 vuosimalliin asti. Mutta varmaan siellä on CEM-yksikössä vikaa ollut kerta se on vaihdettu, en näkisi tätä mitenkään huonona asiana. Hyvä vain, että on hoidettu kuntoon. Vaihteistokin on tuossa paljon varmempi 5-vaihteinen toisinkuin uudempien Volvojen 6-vaihteinen.

Kiitos. Vähän noin ajattelin itsekin.

Lisää tyhmiä kysymyksiä.

Autoon on vaihdettu automaattilaatikon öljyt noin 45 tkm sitten. Kiihdyttelevässä ajossa, peruuttaessa ja normiajossa laatikko pelaa asiallisesti, etten sanoisi erinomaisesti.

Myyjänä on merkkiliike ja kahden tutun (myyjä + huoltopäällikkö) kanssa keskusteltiin, että kannattaako minun tinkiä kaupantekijäisiksi automaatin öljynvaihtoa vai ei? Olen kallistumassa siihen, että tingin mieluummin hintaa, jos enää sitäkään...  8)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2909
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #27 : 25.02.2020, 17:38:35 »
Kiitos. Vähän noin ajattelin itsekin.

Lisää tyhmiä kysymyksiä.

Autoon on vaihdettu automaattilaatikon öljyt noin 45 tkm sitten. Kiihdyttelevässä ajossa, peruuttaessa ja normiajossa laatikko pelaa asiallisesti, etten sanoisi erinomaisesti.

Myyjänä on merkkiliike ja kahden tutun (myyjä + huoltopäällikkö) kanssa keskusteltiin, että kannattaako minun tinkiä kaupantekijäisiksi automaatin öljynvaihtoa vai ei? Olen kallistumassa siihen, että tingin mieluummin hintaa, jos enää sitäkään...  8)
Tingi mielummin hintaa. Sitten vie itse auton oston jälkeen vaihteistoöljyjen vaihtoon ja huolehtii, että työ tehdään asiallisesti ja kunnolla huuhdellen. Hiukan vainoharhainen olen, mutta mulla on aina omat epäilykseni, että jos joku huolto tingitään kaupan päälle, niin se huolto voidaan tehdä mahdollisimman vähäkustanteisesti tai muuten vain tehdä vasemmalla kädellä. Laita ihmeessä sit uudesta autosta kuva, jos sen ostat.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #28 : 25.02.2020, 19:26:51 »
Tingi mielummin hintaa. Sitten vie itse auton oston jälkeen vaihteistoöljyjen vaihtoon ja huolehtii, että työ tehdään asiallisesti ja kunnolla huuhdellen. Hiukan vainoharhainen olen, mutta mulla on aina omat epäilykseni, että jos joku huolto tingitään kaupan päälle, niin se huolto voidaan tehdä mahdollisimman vähäkustanteisesti tai muuten vain tehdä vasemmalla kädellä. Laita ihmeessä sit uudesta autosta kuva, jos sen ostat.

Jep. Noin alavireisesti tai hiukan vainoharhaisesti ajattelen itsekin... Siis en oikein luota ja on vissiin aika noloa käppäillä vierellä ja kyttäillä.

Huom! Miksi cemin vaihtoa ei näy huoltokirjassa? Eikö Sinisellä ole huomattu sitä lisätä vai onko vain muuten tapahtuma, jota ei jostain syystä kirjata?  ::)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2909
Vs: Volvon testikuskit täältä
« Vastaus #29 : 25.02.2020, 19:39:32 »
Jep. Noin alavireisesti tai hiukan vainoharhaisesti ajattelen itsekin... Siis en oikein luota ja on vissiin aika noloa käppäillä vierellä ja kyttäillä.

Huom! Miksi cemin vaihtoa ei näy huoltokirjassa? Eikö Sinisellä ole huomattu sitä lisätä vai onko vain muuten tapahtuma, jota ei jostain syystä kirjata?  ::)
Samat sävelet täältä myös. :D Esim. katsastuksen ajan kyttään vieressä, kun vieras ihminen on tekemisissä autoni kanssa. Mitä tulee noihin huoltokirjan merkintöihin, niin todella laiskastihan sinne tupataan mitään merkitsemään ylipäänsä. Varsinkin valtuutetut huoltopisteet yleensä lisäävät sinne vain leiman, jos on tehty varsinainen määräaikaishuolto, mutta yleensä eivät erittele sinne erikseen mitään kuten vaikkapa "polttoainesuodatin vaihdettu" tms. Jotkut pienemmät nyrkkipajat saattavat vähän paremmin kirjoitella sinne sitten tarinaa, kovasti on ihmisestä kiinni vissiin. Mutta enemmän olisin ihmeissäni, jos se CEM-yksikön vaihto olisi merkattu huoltokirjaan Sinisen toimesta.

 

Proturbo  Autodiagnoosi