Elekma  Autoracing

Uudet GTDi moottorit

  • 24 Vastauksia
  • 10816 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 348
Uudet GTDi moottorit
« : 17.11.2010, 15:57:44 »
 Ja tästä tuoretta juttua näistä uusista GTDi moottoreista http://www.aftonbladet.se/kampanj/volvo/innovation/article8136077.ab
« Viimeksi muokattu: 17.11.2010, 15:59:22 kirjoittanut Kaide »

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5864
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #1 : 17.11.2010, 16:12:58 »
Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa.

Mutta miksi bensakoneen tyyppimerkinnässä on dieseliin viittaava D-kirjain? Sotkee ihan turhaan moinen. :(

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 348
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #2 : 17.11.2010, 16:15:47 »
Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa.

Mutta miksi bensakoneen tyyppimerkinnässä on dieseliin viittaava D-kirjain? Sotkee ihan turhaan moinen. :(

Samaa asiaa mietin , muutamalla  automerkillä on GTD  dieselit ( esim Golf )

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #3 : 17.11.2010, 16:29:08 »
ihme merkintä mut kai se meinaa sitä suorasuihkutusta... luulin jo että olis aika kova kone ennenkö tajusin että se T5 onkin 2.0 eikä 1.6  :-[
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #4 : 17.11.2010, 16:39:17 »
Eihän se 240hv/2l, ja vain ~8l/100km oo pahakaan.
Dieselistä luulin myös ensin että oli kyse, mut olikin Gasoline Turbocharged Direct Injection.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #5 : 17.11.2010, 17:18:55 »
Ihmeen kauan Volvolla meni että korvaa kuutiotuumia turbolla. T4 teho ja vääntöarvot on melkein samat kuin viimeisten 2.4 vaparien. Olisi joskus mukava kokeilla kuinka mopo S80 oli 2.0 vapari bensalla ;D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #6 : 17.11.2010, 20:03:07 »
Ihmeen kauan Volvolla meni että korvaa kuutiotuumia turbolla. T4 teho ja vääntöarvot on melkein samat kuin viimeisten 2.4 vaparien. Olisi joskus mukava kokeilla kuinka mopo S80 oli 2.0 vapari bensalla ;D
0-100 km/h:  puoli toppaa punasta norttia..

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #7 : 17.11.2010, 20:21:15 »
Jännä, että tuola linkin takana sanotaan T4 ja T5 mallimerkinnällä noita parilitraisia.
Nykylinjahan volvolla on se, että noi mallimerkinnät moottoreille menee tehon mukaan, olikohan te bensakoneissa T2-T8 ja dieseleissä D2-D8
Mutta tuo 2 litrainen on lanseerattu merkinnällä 2.0T koska kuulemani mukaan T4 merkintä haluttaisiin säästää muuhun käyttöön  (luultavasti S/V40 sarjan T4 suosion takia se haluttaisiin käyttää vähän tehokkaampaan koneeseen)

Toi moottori oli tosi mahtava S60 nokalla, se alkaa vääntämään tosi alhaalta huippuväännöllä eikä tule missään kohtaa tilannetta, että tuntuisi, että nyt turbo tulee mukaan, vaan se on siinä kokoaika.
Pirunmoisen tikityksen pitää se korkeapainepumppu, uskon, että siitä tuleekin tänne foorumille vielä monen monta kysymystä, että mikähän moottorissa on vikana, kun se tikittää aivan älyttömästi.
tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik

Tuossa myllyssä on muuten aika erikoinen ratkaisu, rosteripellistä prässätty turbo

Tuliskohan mulle tosta moottorista muuta mieleen.... no, kyllähän mä siitä kaiken tiän, mutta mitään en muista :D

Volvon edellinen käyttämä suorasuihkubensa (eli S/V40 sarjassa ollut 1.8 mitsun kone jota ei suomeen tuotu) on ollut vissiinkin aika susi... toivottavasti tämä kone toimii paremmin.


Ainiin, tulihan mulla mieleen yksi superhyperextraturbo juttu nimeltä overboost, kun polkaisee kaasun pohjaan, niin käytettävissä on (ainakin 2 litraisen koneen kohdalla V70:ssä manuaali lootalla) 320Nm  300:n sijaan, eli tulee 20Nm lisää vääntöä hetkellisesti.
Eip täs muuta :)
« Viimeksi muokattu: 17.11.2010, 20:35:53 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #8 : 17.11.2010, 20:45:11 »
Jännä, että tuola linkin takana sanotaan T4 ja T5 mallimerkinnällä noita parilitraisia.
Nykylinjahan volvolla on se, että noi mallimerkinnät moottoreille menee tehon mukaan, olikohan te bensakoneissa T2-T8 ja dieseleissä D2-D8
Mutta tuo 2 litrainen on lanseerattu merkinnällä 2.0T koska kuulemani mukaan T4 merkintä haluttaisiin säästää muuhun käyttöön  (luultavasti S/V40 sarjan T4 suosion takia se haluttaisiin käyttää vähän tehokkaampaan koneeseen)

Ainiin, tulihan mulla mieleen yksi superhyperextraturbo juttu nimeltä overboost, kun polkaisee kaasun pohjaan, niin käytettävissä on (ainakin 2 litraisen koneen kohdalla V70:ssä manuaali lootalla) 320Nm  300:n sijaan, eli tulee 20Nm lisää vääntöä hetkellisesti.
Eip täs muuta :)
Kyllä tuo T4 mallimerkitä tulee takaisin :). Tuo 2.0T jää tuohon T4 ja T5 mallien väliin. Itsekkin miellän aina tuon T4 merkinnän tehokkaaksi kun 40-sarjassa se oli se tehokkain.

Tuo overboost taitaa olla T4 sekä T5 malleissa. Ainakin T4 kohdalla Volvoviestissä luki että maksimi vääntö tulee tuon overboostin avulla. Normaalisti vääntö oli sama kuin T3 mallissakin. T4 ei pitäisi olla rajoitettuna laatikkoon tuo toiminto, olisi jännää jos T5 mallissa olisi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2117
    • Instagram kuvat
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #9 : 18.11.2010, 09:58:37 »
Onhan volvossa (X40) jo ollut GDI moottori, joten ei se D aina siellä voi kiisselimiehiä hämätä  :)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #10 : 18.11.2010, 13:46:54 »
Taisi olla mitsun tekele se x40:n suoraruiskutus-moottori
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Mika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • 320hv/450nm
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #11 : 18.11.2010, 19:23:51 »
Eihän se 240hv/2l, ja vain ~8l/100km oo pahakaan.

Mutta kun kilpailijoilla löytyy 306hv/3l ja 8.4 niin mun mielestä toi ei ole hirveen hyvä kuitenkaan...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #12 : 18.11.2010, 19:25:27 »
kovemmat litratehot volvossa kuitenkin kuin kilpailijalla...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #13 : 19.11.2010, 09:03:06 »
Tulispa sieltä D6,D7,D8 akselilta tänne isompiin koppiin jotakin muuta kuin viismukista, tilaongelma poikittain ja vaihdelaatikot rajoittaa, mutta...
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #14 : 28.11.2010, 01:31:01 »
2.0T ihan OK tuntuinen moottori mutta Powershift sen jatkeena jättää toivomisen varaa. Onhan noissa jo litratehot kohdallaan ja alentaa pienet ilmoitetut kulutuslukemat hintaakin hiilidioksidiorientoituneessa verottajan paratiisissa  :)

 

Elekma  Autoracing