KL-varaosat  Race.fi

Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????

  • 25 Vastauksia
  • 7468 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rommeli 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« : 17.12.2015, 20:23:42 »
Tervehdys! Saksalaisvalmisteilla olen ajellut vuosikaudet ja nyt auton vaihto olisi edessä. Volvo olisi listan kärkisijoilla.
Arvoisa raati..tarkoitus olisi vaihtaa perusvarma käyttöauto. Volvo S60 d5 manuaalina olen katsellut.

Kysymyksiä:
-Minä vuonna Volvoihin tuli euro 4=dpf+muut saaste paskat(tarpeeksi saanut noista) :o
-Onko tuo S60 dieselinä -04/-05 perusvarma vielä 200-300tkm.ajettuna
-V50/S40...kannaattaako unohtaa,jos luotettavuus mittarilla ajattelee versus S-sarja

 :)

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #1 : 17.12.2015, 21:19:32 »
S60 uskaltaa kyllä noilla kilsoilla ostaa. V50/S40 monella on huonompiakin kokemuksia, mutta porukat ajo tuommosella 140tmk -> 370tkm eikä mitään ihmeellistä tarvinnu tehdä, yksi pyöränlaakeri ja muuten perushuoltoja. Noitakin joitakin on D5 tekniikalla, ja silloin on pienemmässä kopassa isonvolvon tekniikkaa.

Kaksoismassavauhtipyörä se manuaalista tuppaa 3...400tkm haarukassa tulemaan tiensä päähän. Entiseen S60 D5 tuo jumppa maksoi aikatarkan tonnin itse tehden, kytkin ja vauhtis briteistä, muut tiivisteet ja pultit jne. siniseltä alkuperäisosana.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #2 : 17.12.2015, 21:33:00 »
Tulikos se hiukkassuodatin 185hv D5 aikoihin? Kaveri osti 2005 D5 V 70, se vanhempi kone ja ei ole vielä tuota riesana, halusi nimenomaan välttää sen.

S 60 Volvon tekoa, noissa pienemmissä sitten Ford mukana.
a car you can believe in

Poissa pennola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #3 : 18.12.2015, 11:08:55 »
Miksi manuaali? :o
Volvo S60 T6 -10/-11 Designed by Heico Sportiv
Volvo V70 2.4D -09

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #4 : 18.12.2015, 13:20:10 »
-V50/S40...kannaattaako unohtaa,jos luotettavuus mittarilla ajattelee versus S-sarja

 :)

En nyt ihan noin sanois, kyllä mulla oli enemmän ongelmia S60:ssä kuin nykyisessä S40 2.4i vm2006.
Kohta 50tkm omassa ajossa ja tosi vähän ongelmia. Virtalukko meni heti alussa mutta on kuulemma tyyppivika tämän ikäisessä.. Omasta mielestä tämä on paljon parempi ajaa kuin S60.

Mutta ilmeisesti näissä PSA ja ford, mazda koneellisissa on ongelmia. Mutta saa näitä pikku volvoja myös Volvon tekniikalla kuten 2.4, 2.4i, T5 ja D5..

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #5 : 18.12.2015, 13:31:29 »
Joo, hiukkassuodattimet tulivat, kun moottorit päivittyivät. Eli D5 185 hv / 2,4 D 163 hv ovat hiukkassuodattimellisia malleja. Nämä tunnistaa esim. harmaasta moottorinpeitteestä.

Itse pitäisin ensimmäisen polven D5:sta (163 hv) varmempana kuin noita uudempia, koska vanhemmissa on öljynvaihtoväli 20 tkm ja uudemmissa 30 tkm. Papatuksesta eli venttiilinnostajavioista voi lukea tuolta. Varmasti tähän asiaan on useita näkemyksiä, mutta oma käsitykseni on, että nimenomaan tuo 30 tkm vaihtoväli aiheuttaa nostajavikoja. Vanhemmissa niitä ei ole juuri ollut.

Tosiaan, manuaali on noilla kilsoilla sellainen ostos, että kannattaa varautua kytkinremonttiin. Itse maksoin reilut 1400 töineen ja osineen, kun tilasin kytkinsetin itse Englannista. Tuolla rahalla tekis aika paljon remppaa automaattiinkin. Periaatteessa en nää mitään syytä karsastaa ajallaan huollettua ja asiallisesti toimivaa automaattia. Tietysti ne vievät kaupungissa enemmän ja vero on kovempi CO2-lukeman takia.

Hankintakeskustelussa on varmasti sanottu kaikki mahdollinen. Omasta mielestäni yleisimpiä vikoja/ominaisuuksia dieseliä koskien
- Mittariston juotosviat, 2003 ja vanhemmat (korjaus n. 200 e)
- Etupään pyöräntuennan osat ovat kulutustavaraa kuten muissakin aikakauden isoissa etuvedoissa
- Kuskinpenkin saumat ratkeavat ja/tai selkänojan sivutoppaus hajoaa
- tankinluukun sarana hajoaa (10 e osa)
- takavalojen polttimot ovat kulutustavaraa
- koukun sähköjen asennus on kallista
- käsijarru on häiriöherkkä: ei kestä mitään käkkärikäännöksiä ja nätilläkin käytöllä voivat hihnat irrota (--> takapyörä jumissa)
- Välijäähdytin voi haljeta alaosasta, tod. näk. jäätyvän kondenssiveden takia.
- ilman Ardiccia lämpeää hitaasti

Silloin kun alustassa ei ole mitään väljää, niin mukava pelihän tuo on kaikin puolin. Teknisesti ehkä paras juttu on erittäin hyvä ruostesuojaus. Ei tarvii viettää unettomia öitä ennen katsastusta tai olla metsarihitsaaja.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #6 : 18.12.2015, 15:57:29 »
Miksi manuaali? :o
Miksi ei? En minäkään ihan hevillä tomaattia ostaisi.

Aloittajalle, kun varautuu edellä mainittuihin "ominaisuuksiin" joita ilmenee tai sitten ei niin perus varman pelin saa. Korjaamopuolella on paljon näistä tarinaa, mm. Volvon hankinta-topikit mallisarjoittain. Edit: mheguli linkkasikin jo  :-[
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa pennola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #7 : 19.12.2015, 01:17:54 »
zemexin listaan lisättäköön vielä luotettavamman tekniikan ruotsalaiskoneista T6, joka on kyllä S60:n keulilla täydellinen kumppani, mutta hörppää toki menovettä.

Niin, että miksi ei manuaalia? No henkilökohtaisesti en vain keksi yhtään hyvää syytä hankkia tavallista käyttöautoa manuaalina, kun olen kerran päässyt automaattien makuun. Seka-ajoa ajavana olen ollut erittäin tyytyväinen tomaattiin varsinkin kaupungissa (meiltä löytyy S60&V70 molemmat aut., manuaalina ainoastaan asuntoauto). Jos tulee matka-ajoon, niin silloin ei ole juuri väliä.

Volvon automaattilootat ovat lpääosin luotettavia ja kestävät oikein huollettuna (=öljynvaihdot ajallaan) pitkään. Kytkinremontit lienevät sitten noiden manuaalien ongelma. Mene ja tiedä - kaikissa autoissa ilmenee ennen pitkää laitettavaa. Vanhan, yli 200 tkm ajetun auton (merkistä riippumatta) laittamalla saa millä tahansa kokoonpanolla satasia ja joskus tonnejakin palamaan, mutta se kuuluu asiaan.

Sanottakoon vielä, että itsellä on ollut se mielikuva, että suurin osa Volvoista on automaatteja - ainakin uusimmista malleista. Sekin kertoo jotain.
Volvo S60 T6 -10/-11 Designed by Heico Sportiv
Volvo V70 2.4D -09

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #8 : 19.12.2015, 12:35:39 »
zemexin listaan lisättäköön vielä luotettavamman tekniikan ruotsalaiskoneista T6, joka on kyllä S60:n keulilla täydellinen kumppani, mutta hörppää toki menovettä.

Niin, että miksi ei manuaalia? No henkilökohtaisesti en vain keksi yhtään hyvää syytä hankkia tavallista käyttöautoa manuaalina, kun olen kerran päässyt automaattien makuun. Seka-ajoa ajavana olen ollut erittäin tyytyväinen tomaattiin varsinkin kaupungissa (meiltä löytyy S60&V70 molemmat aut., manuaalina ainoastaan asuntoauto). Jos tulee matka-ajoon, niin silloin ei ole juuri väliä.

Volvon automaattilootat ovat lpääosin luotettavia ja kestävät oikein huollettuna (=öljynvaihdot ajallaan) pitkään. Kytkinremontit lienevät sitten noiden manuaalien ongelma. Mene ja tiedä - kaikissa autoissa ilmenee ennen pitkää laitettavaa. Vanhan, yli 200 tkm ajetun auton (merkistä riippumatta) laittamalla saa millä tahansa kokoonpanolla satasia ja joskus tonnejakin palamaan, mutta se kuuluu asiaan.

Sanottakoon vielä, että itsellä on ollut se mielikuva, että suurin osa Volvoista on automaatteja - ainakin uusimmista malleista. Sekin kertoo jotain.


Suurin osa esim Ruotsissa on kyllä manuaaleja

Poissa pennola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #9 : 19.12.2015, 17:09:03 »

Suurin osa esim Ruotsissa on kyllä manuaaleja
Ok, tuota en itse tiennyt. Jokainen toki valitsee oman makunsa mukaan. Itse en manuaalina perus-Volvoa ottaisi. Ei Volvon tomaatti toki paras mahdollinen (vrt. esim. Audi, BMW ym.) ole koskaan ollut, mutta luotettavana pidän.
Volvo S60 T6 -10/-11 Designed by Heico Sportiv
Volvo V70 2.4D -09

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5123
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #10 : 19.12.2015, 19:20:39 »
Jos hyvän S60:sen manuaalina löydät, niin mikä ettei kauppoja tekisi..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Markusboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #11 : 19.12.2015, 19:32:18 »
Olen tuota S60 163 heppasta D5 versiota ajanut, ja kyllä S60 purkki sillä liikahtaa aika ilosestikkin. Tosin oli automaattiversio ja tykkäsin kyllä kovasti. Puhumattakaan että olis vielä tehokkaampikin versio

Poissa Rommeli 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #12 : 22.12.2015, 18:46:21 »
Kiitoksia vastauksista! Noista V50/S40 jotenkin jäänyt huonompi kuva,kuin S-sarjasta.
Tuttava osti aikanaan uutena muistaakseni 1.6 d v50 ja vaihtoi pois ennen kuin oli takuu aika ohi. Laskeskeli,että yli 10t€ edestä oli uutta palikkaa laitettu. :P Tiedä sitten?

2kpl.Volvoja on taloudessa ollut hetken aikaa. S40-98,josta meni kansi ja V70 muistaakseni vm-04 D5, ~300tkm. johon suutin,apulaite jumppaa sai tehdä.
Moniurahihna meni myös poikki tyhjäkäynnillä muttei onneksi jakopäähän eksynyt.

Eniten hirvittää noi jakopää ja kytkin/laatikko hommat,tiedä kuinka yleistä ovat nm.hiljattain Saksalaiseen koneen vaihtanut.



Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #13 : 22.12.2015, 19:56:34 »
Eniten hirvittää noi jakopää ja kytkin/laatikko hommat,tiedä kuinka yleistä ovat nm.hiljattain Saksalaiseen koneen vaihtanut.

Jakopään ko remppaa huolto-ohjelman mukaan niin ei pitäisi mikään iso riski olla.
Manuaali laatikot kyllä kestää, automaatit vaihtelevasti käyttötavoista ja huolloista riippuen, kuten jo todettu.
Ja vauhtipyörä remppa manuaalissa on sääntö, ei poikkeus, ja samalla kannattaa laittaa kytkin, ja muutamat stefat jotka siinä nätisti samalla vaihtuu. Tähän jo hintoja tuossa kerrottiin.

Pidän tuota D5 tekniikkaa luotettavana. Edellisen S60 D5 manuaalin myin veljelle, ja itellä nyt V70 D5 automaatti, kummassakin 400tkm menee rikki vuoden sisään.
Katsele lyhyen omistushistorian omaava ns. suomiauto (tuossa ikäluokassa 4...5 omistajaa). Sillä reseptillä nuo lähipiirissä olevat yksilöt on valikoitu ja tyytyväisiä oltu.

Poissa Rommeli 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #14 : 22.12.2015, 22:52:50 »
Minkälaisissa km.ssä noita massapyörä/kytkin remppoja tulee vastaan? Kannattaako noi V50/S40 sarjan vempeleet unohtaa?  ???
Paljon oon juttua täälläkin ko.autoista,mut niin on autojakin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi