Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: rausku - 06.10.2011, 23:34:30
-
Eli eli.. Tuli haettua tänään pikku kolari rojekti AVK:lta Autohan on vuoden 1998 940 volvo, joka on b230fk ja ajettu vain 244tkm
Pari tosi huonoa kännykkä kuvaa
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/06102011207.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/06102011211.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/06102011205.jpg)
Lokasuoja ja puskuri tulikin jo hommattua, vielä pitäs ostaa oikean puolen kirkas vilkku ja ehkä umpio saa nähdä saako kiinnikeet korjattua vielä.
Pitipä tehdä tämmönen oma aihe missä voi kysellä kaikkea tyhmää tästä uutukaisesta. Onko tässä jokin obd pistoke kun kattelin tuonne keskikonsoliin niin sieltä jokin obd pistokkeen reikä löytyi, saako siitä mitään irti obd2 lukijalla?
ja sitten mikähän mahtaa olla kaukosäätöisessä keskuslukituksessa kun ei pelaa? Onko tyyppivikoja?
-
No ei kauvaa menny, kun eilen tuli avk:lle myyntiin.. :)
Tsekkaa kaukosäätimestä paristo nyt ihan ekana..
-
Ei voi olla nauramatta :D Koomista kun omistan volvon mikä näyttää 99.99% samalle. Kaveri lainasi autoa ja "driftaili" rekan aisaa päin. Aivan saman näköistä jälkeä samoihin kohtiin tuli. Aisa upposi umpion läpi niin syvälle, ettei pakittamalla irronnut ;D
-
rekan aisaa päin.
OT, mutta pakko viilata. :juhau: Mistä tommosen löytää ??? ;D
Ja sitten aiheeseen. Toivottavasti selviät vähällä, ettei tarvi koria mistään oikoa ja pyöränkulmia hakea lekalla :buck2:
-
Ja sitten aiheeseen. Toivottavasti selviät vähällä, ettei tarvi koria mistään oikoa ja pyöränkulmia hakea lekalla :buck2:
Joo tänään tuli annettua oikomishoitoa, ja voin sanoa että melkosen helpolla päästiin. Todella mukavasti oikiaa tommonen yksinkertainen pelti, ja varsinkin kun ei ollut mitään runkoaisoja vääntynyt, ja pyörän kulmista puhumattakaan.
Eli kori ois nyt suurinpiirtein oiottu, nyt sitten alkaa sovitus työ että saa kaikki osat käymään yks yhteen.
Lisää huonoja kännykkä kuvia.
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/IMG_20111007_152048.jpg)
Sen verran tuli otettua takapakkia että tyhmyyksissäni menin ostamaan 760 volvon etulokasuojan, ja todellakin luulin että se käy 940 volvoo mutta paskan vitut se mitään käynyt, käytävä huomenna hakemassa toinen lokasuoja. Puskuri toivottavasti käy :D
-
Uuskoppasen 740 loksu käy tohon myös..
-
mitä pitää maksella et saa avk:n auton rekisteriin korjauksen jälkeen? ja kuinka kauan siinä kestää et saa kilvet?
anteeksi topiikin lainaus mutta kysymys osoitettu sinulle rausku, toki joku muukin saa vastata :)
-
Riippuu asemasta mutta jostain 150-300 rekisteröintikatsastus..
Kilvet saa samantien jos kaikki on kunnossa ja samat kilvet voi tilailla etukäteen valmiiksi odottamaan.
-
Riippuu asemasta mutta jostain 150-300 rekisteröintikatsastus..
Kilvet saa samantien jos kaikki on kunnossa ja samat kilvet voi tilailla etukäteen valmiiksi odottamaan.
Ja katsatusasema voi vaatia pyäränsuuntaukset vaikka sitä ei avk:n ehdoissa olisi mainittukkaan.. Tästä kannatta olla ensiksi konttoriin yhdeydessä ja kysellä mitä mieltä ovat.
-
Jännä väri, oliskos 430, Sandstone Pearl Metallic?
-
mitä pitää maksella et saa avk:n auton rekisteriin korjauksen jälkeen? ja kuinka kauan siinä kestää et saa kilvet?
anteeksi topiikin lainaus mutta kysymys osoitettu sinulle rausku, toki joku muukin saa vastata :)
Rekisteröinti katsastus vaurioituneena poistetun auton kohdalla maksaa 130e ja siihen tilasin alkuperäiset kilvet ja ne maksaa jotain 20e ? ja kestää 2 - 3 viikkoa. Semmonen vajaa pari sataa se maksaa täällä jyväskylässä.
Ja katsatusasema voi vaatia pyäränsuuntaukset vaikka sitä ei avk:n ehdoissa olisi mainittukkaan.. Tästä kannatta olla ensiksi konttoriin yhdeydessä ja kysellä mitä mieltä ovat.
Jaa? Tälläistä ei kyllä ole koskaan käynyt. En oo kyllä ennen kuullutkaan moista.
Jännä väri, oliskos 430, Sandstone Pearl Metallic?
Joo ihan mielenkiintoinen väri en tosiaan tiiä mikä volvon väri on kyseessä. Eikös sen värin numeron löydä sieltä tyyppikilvestä.
-
Tietääkö joku että Käypikös 760 umpio tähän 940?
-
Tietääkö joku että Käypikös 760 umpio tähän 940?
Joissain 760 on erilainen järjestys valoilla(sumu ja apukauko). Nimimerkillä Ghost tais olla tämän väriseen lokasuoja myynnissä jos en väärin muista.
-
Jaa? Tälläistä ei kyllä ole koskaan käynyt. En oo kyllä ennen kuullutkaan moista.
Joo Trafi vaatii kaikista noista avk autoista pyöränsuuntaukset, paitsi varastetuista millä ei ole ajettu kolaria.
Tosin jotkut katsastusasemat ei välitä tosta tyhmästä säännöstä tai edes tiedä sitä..
Ihan hyväkin, koska onhan se ihan turhaa niitä suuntauksia tutkia, jos pyöriin tai koriin ei ole kohdistunut suurta iskua(Myyntitapa: Korjattavaksi).
Joo ihan mielenkiintoinen väri en tosiaan tiiä mikä volvon väri on kyseessä. Eikös sen värin numeron löydä sieltä tyyppikilvestä.
Juu siellä se on tyyliin ###-## ja ne kolme ensimmäistä numeroo kertoo sen värikoodin.
Tässä viellä linkki koodeihin: http://www.volvolandia.com/korjaamo/varikoodit.htm
-
tämmöstä tänään. lokasuoja istu aika hyvin
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/PA090006.jpg)
Huomenna vielä kun saan "uuden" umpion ja vilkun, niin pääsee katsomaan loppullisesti kaikkien osien sopivuuden.
Millä laitteella saa tosta obd pistokkeesta jotain irti, kun ei ainakaan Auteltech:in launch creader v osannut kommunikoida ecun kanssa?
-
Pistokkeesta et saa muuten tolkkua kuin ledi-kyhäyksellä( http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0 )tai volvon korjaamon omalla testerillä.
-
OT, mutta pakko viilata. :juhau: Mistä tommosen löytää ??? ;D
Ja sitten aiheeseen. Toivottavasti selviät vähällä, ettei tarvi koria mistään oikoa ja pyöränkulmia hakea lekalla :buck2:
Selaasen löysi varikkoalueelta. Kaveri harjoitteli sielä kylkimyyryssä ajamista. Oli vain rakennuksen takana ollutkin rekan vaunu aisa edellä ;D
-
no niin nyt ois osat sitten soviteltu, ja todella hyvin näytti istuvan.
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/PA100001.jpg)
"Uusi" umpion alalista ei kerennyt vielä kuvaan.
Nyt vielä pohjatyöt osiin ja osat maalarille.
Parit kuvat minkälainen auto oli kun se tuli
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/ennen.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/ennen3.png)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/ennen2.jpg)
-
Teetkö sää tätä itelles vai meinaatko myydä ? Joko 3" on paikoillaan 740:ssä ?
-
No niin nyt se ruttu tukku ois oiottu, ja ihan hyvähän siitä tuli
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/PA270011.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/PA270014-1.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/PA270017.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/PA270018.jpg)
Kilvitetty ja omassa kotopihassa toisen vieressä. Kummankohan noista pitäis, ehdotuksia?
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/PA280019.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/PA280020.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx196/Rausku66/PA280023.jpg)
Auto myllytettiin ja vedettiin perus vaha ja sen päälle vielä yks kovempi vaha.
Niin ja väri numero oli 437 taitaa olla helmiäis väri kun näyttää välillä ihan violetilta.
Teetkö sää tätä itelles vai meinaatko myydä ? Joko 3" on paikoillaan 740:ssä ?
Joo en kyllä tiiä vielä että kummasta tulis käyttis, ja en oo vielä saanu aikaseksi sitä putkea sinne alle.
-
Pidä se millä on oletettavasti enemmän huolettomia kilometrejä edessä. Nii ja ysissä on helpompi väri ja tuskin lähtee kukkimaan nii helposti kun tuo seiska. ;)
-
Siistiltä näyttää muuten, mutta onhan toi konepellin kulma ja vilkku+ajovalopaketti jonkin verran vintturassa vielä.. Laskee arvoa jos myyntiin laitat.
-
Siistiltä näyttää muuten, mutta onhan toi konepellin kulma ja vilkku+ajovalopaketti jonkin verran vintturassa vielä.. Laskee arvoa jos myyntiin laitat.
Kylläpä ne on ihan suorassa. konepelti on vaan vähän viturallaan, kun se on vääntynyt tosta kulmasta, se ois pitäny vaihtaa, mutta ei sitä kyllä huomaa jos ei oikein rupea katselemaan.
-
Kylläpä ne on ihan suorassa. konepelti on vaan vähän viturallaan, kun se on vääntynyt tosta kulmasta, se ois pitäny vaihtaa, mutta ei sitä kyllä huomaa jos ei oikein rupea katselemaan.
ihan samaa kattelin,eli vielä pientä hienosäätöä.
-
Eikös tämä b230fk ole jokin volvon hienostunut matalapaine turbo malli? Eli ahtoja ei ole kun sen 0,3bar? Jos en väärin muista lukeneeni niin eroa on ainoastaan hukkaportin kellossa? Eli tähän pitäs saada b230ft mallin hukkaportinkello, niin ahdot sais järkevästi 0,5 ja siitä voisi vielä bleedillä laittaa vaikka 0,7bar vai mitä tuolla vakio hiluilla nyt uskaltaa ahtaakaan?
Kattelin tuota ebay ihmeellistä mailmaa niin bongasin tommosen http://viewitem.eim.ebay.fi/Turbo-Actuator-Mitsubishi-Greddy-TD04-TD04H-05-Bar/110675950026/item Mutta en todellakaan tiedä käykö tuo b230fk:n turboon? Ei ois paha hinta uudesta hukkaportin kellosta :P
-
Eikös tämä b230fk ole jokin volvon hienostunut matalapaine turbo malli? Eli ahtoja ei ole kun sen 0,3bar? Jos en väärin muista lukeneeni niin eroa on ainoastaan hukkaportin kellossa? Eli tähän pitäs saada b230ft mallin hukkaportinkello, niin ahdot sais järkevästi 0,5 ja siitä voisi vielä bleedillä laittaa vaikka 0,7bar vai mitä tuolla vakio hiluilla nyt uskaltaa ahtaakaan?
On ja on. Eli kello vaihtoon, noin 0,7 bar voi ahtaa vakiona 98E tai paremmalla bensalla, lastulla noin 1 bar. Onhan toi linkittämäsi kello ainakin oikean näköinen ja oikeaan sarjaan (TD04). Suomesta/Ruotsista saa reilu tuplahintaan vaikka 0,6/0,8/1 bar kellon.
-
On ja on. Eli kello vaihtoon, noin 0,7 bar voi ahtaa vakiona 98E tai paremmalla bensalla, lastulla noin 1 bar. Onhan toi linkittämäsi kello ainakin oikean näköinen ja oikeaan sarjaan (TD04). Suomesta/Ruotsista saa reilu tuplahintaan vaikka 0,6/0,8/1 bar kellon.
Tuolla samalla myyjälä oli 0,8bar kello myös myynnissä, samaan hintaan kumpikohan ois fiksumpi?
-
Mites mulla on tuollanen menny ohi silmien :o ?? Ostitko Pirkkalasta? Itse joskus vanhempien -97 FK malliin pääsin OBD pistokkeen kautta Autocomilla ja sieltä pysty lukeen aika pitkälti kaikki järjestelmät ja dataa tulvi antureista.
-
Mites mulla on tuollanen menny ohi silmien :o ?? Ostitko Pirkkalasta? Itse joskus vanhempien -97 FK malliin pääsin OBD pistokkeen kautta Autocomilla ja sieltä pysty lukeen aika pitkälti kaikki järjestelmät ja dataa tulvi antureista.
Tää oli lahdessa purkaamolla, menossa vissiin espooseen. Tuli illalla myyntiin ja ostin seuraavana aamuna.
-
Jep eli kolarit on saatu korjailtua. Viime viikolla tuli asennettua ahtomittari, ja tuo ebayn hukkaportin kello, joka nyt ei aivan mennyt heittämällä, mutta pienellä askartelulla.
Auto on pelannut hyvin, mutta yksi asia ihmetyttää. Mistä voi tulla semmonen palaneen kumin käry kun ajaa pitkää matkaa? Sitä ei haista sisälle mutta ulkona kun on, niin sen haistaa ja se ei tule konehuoneesta. Ja ihan niinku kiihdyttäessä tuntuisi pientä tärinää. Voisiko olla kardaanin tukilaakeri paskana?
-
Etukulmasta tuli erittäin siisti. Väri sopii 940 kyllä hyvin.
-
aivan sama juttu,olen sitä ihmetelly itekin,mutta sitä ei tule kuivalla kelillä eikä oikein märällä kelillä vaan kostealla kelillä,luulen että pakoputkeen tulee jotain suolaskeidaa tai jotain en tiedä,mutta on kestänyt tää homma monta vuotta ja mitään ei o hajonnut,mutta odotellaan!
-
Mulle joku selitti, että se olis maantiesuola mikä käryää.. oma auto teki kans tuota.