Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Googen LH projekti - B230F ja B230A männät (monttu 2,2->0,6mm)?

  • 184 Vastauksia
  • 74309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Mistä ostit endoskoopin?

Ebay
http://www.ebay.de/itm/280646866682?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_5825wt_1163

Pikseleitä en saa esille kuin 300k eli 640x480. Tarkentuu ihan riittävän lähelle näin kiinan paskaksi. Juu sitä tuo on. Mukana tuleva ohjelma on naurettavan ja hirveän välillä, megapixelit jäi matkalle ja kaikkea muuta mukavaa mitä en nyt jaksa miettiä :).

---
Mutta siis tosiaan, kyllähän tuolla homma hoituu. Nytkin näkee, ettei männissä sentään reikää ole :).
« Viimeksi muokattu: 04.10.2011, 09:21:39 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Kansi on nyt irti ja kansipahvi oli virheetön ja minkäänlaista vuotoa en vielä havainnut yhtikäs mistään.

Öljyistä karstaa oli mäntien päällä ja sitä hiukkasen putsailin ja jos nakutus tekee jotain neulan piston näköistä jälkeä, niin tämä ei ole nakuttanut.

Palotiloissa ei näkynyt sen kummemmin mitään ihmeellistä sielläkään. Metallihippua oli parin imuventtiilin varressa, venttiilikoneistossa ja pakokanavassa.

Kannen laakeripukit näyttivät aika ihmeellisiltä. Viimeinen on siis naarmuilla ja naarmuja on myös nokassa. Ensimmäinen on kulunut yhdeltä sivulta reilusti ja kolmonen alapuolelta puoliksi?!?

Nokkalinja ja koko kansi on kaiketi aivan kiero ja moneen suuntaan. Eli roskiin?

Jäähdytinnesteen tie öljyn sekaan on ainakin vielä täysi arvoitus. Eikai sadevesikään voi esim virranjakajan välistä päästä koneeseen?

---
Napsin kuvia kannen tiivistepinnasta ja voisiko tuo vuotaa ihan vaan palotilaan? Liekkirenkaat on aika lähellä vesikanavia ja näyttää ehkä jopa siltä, että tuolta olisi mennyt tavaraa läpi. Tuo selittäisi miksi vettä on öljyssä muttei toisinpäin. Painetta en järjestelmässä ole havainnut, mutta se varmaankin vuotaa paisarin korkin kautta suoraan ulos. TARVIKE -paisarin suuaukko taitaa olla vähän vinossa ja korkki ei mene suoraan kiinni.

Kakkosen tai kolmosen pakoventtiilissä on ihmeellisiä roiskejälkiä?
 
Joitain kuvia kannen tiivistepinnasta:








« Viimeksi muokattu: 05.10.2011, 19:57:20 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Öljyistä karstaa oli mäntien päällä ja sitä hiukkasen putsailin ja jos nakutus tekee jotain neulan piston näköistä jälkeä, niin tämä ei ole nakuttanut.

Putsasin kannentiivistepinnan ja on siellä pientä jälkeä. Liekkirenkaiden palotilan puolelle on tullut joka pyttyyn eri kohtaan pientä reikää ja joissain kohdissa sitä on tullut vähän enemmänkin. Missä vaiheessa nuo on tulleet on täysi kysymysmerkki.

Koneella on ajettu sekalaisilla säädöillä ja voipi olla ettei nykyisellä seoksella enää nakuttaisi? Täyskaasulla max 11.5:1 ja osakaasullakin 13.5-12.5:1. Ajoin kevyellä kaasulla yhden moottoritiepätkän 15-16:1 seoksella ja koneesta kuuli ettei kaikki ole ok. Nyt osakaasulla kevyesti kuormittaen seos on aina vähintään 14:4-14.6:1 ja jos vähänkään painaa kaasua lisää seos nousee heti 13.5:1 ja siitä ylöspäin.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Edistystä tapahtuu tällekin projektille hissukseen.

Kansi oli kahdesta kohtaa halki. Halkeamat Vesitilasta venttiilikoineistoon. Varmaankin jossain vaiheessa kansi päässyt jäätymään (ei minun aikana). No, uutta kantta tilalle ja tästä sitten vähän myöhemmin jahka päästään sinne asti.

Nokkavaihtoehdot on VX tai tuo hiottu 10.6 mm nostoinen ja 271-272 asteinen malli (välykset huomioitu, mutta asteet 0-0mm nousulle), joka on voitelu fiaskosta huolimatta mitoissaan. Puristussuhde tulee vähän matalammaksi, koska kannesta tuskin höylätään yhtään pois. Mäntä tulee tällä hetkellä vähintään 0.1mm yli lohkosta ja männän monttuhan on se 0.6mm (orkkis 2.2mm). Eroa 5.65cc, vaan enpä oikein osaa näitä laskea. Sain vakio koneen puristukseksi netin laskureilla 9.3:1 ja tälle nykykoneelle olisi tulossa vain 10.2:1. Dynaaminen puristussuhde olisi tuolla hiotulla nokalla n. 8:1. Onko liian matala?

Hiottu nokka 0.4-0.45mm välyksellä:
imu pako
EYKK JAKK EAKK JYKK
26.2566.2564.75 26.25
Imun "duration" 272.5 astetta ja pakonokan 271 astetta. Overlap on 52.5 astetta.

Laskeskelin vakio B230FB:lle dynaamisen puristussuhteen 9.3:1 staattisella ja VX3 -nokalla ja sain vain 7.77:1. Vakio B230:n dynaaminen puristussuhde oli 8.79:1, mutta imu aukeaa vasta yläkuolokohdan jälkeen ja tätä ei laskurit osaa huomioida.

Toiseen 760:n tuli jarruremontti eteen ja siinä on ABS, mutta satulat on tuunattu valmistajan puolesta yhdelle jarruletkulle. Mäntien väliin on porattu kanava ja vain alemmalle männälle tulee letku. Molemmissa Girling ja Bendix/DBA  jarruissa sama juttu. Tähän nyt työn alla olevaan joutui tilaamaan satuloiden lisäksi sen vastakappaleen. Tästäpä sainkin idean päivittää myös tämän projektiauton jarruja. Laitoin tilaukseen Girlingin yksimäntäisten jarrujen vastakappaleet 280mm x 26mm levyille. Satulat tulee Bilteman alahyllyltä á 64€. Zimmermanin reikälevyt olisi myös tulossa, mutta palat on vielä päättämättä.

---
Sattui silmään alelaarissa Taroxin G88 levyt eteen. Mitat on muuten ok, mutta 6mm ero korkeudessa. Jossain ketjussa oli näiden sovitteluun vinkit eli 6.3mm holkit tolpan ja satulan kannakkeen väliin. Pulttikin kaiketi pitää olla 6mm pidempi.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2011, 17:05:56 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Hiljaksiin alkaa auto olemaan taas läjässä. Tein tällä kertaa kaiken todella hitaasti ja parin tunnin pätkissä. Vielä en ole hajottanut mitään, mutta eipä tuota konetta ole vielä kovinkaan montaa kertaa pyöräytetty ja yhtään tahtia se ei ole vielä käynyt ;D.

Puristukset laski yhden pykälän eli nyt on jotain 10.5-10.8:1. Kantta höylätään seuraavalla kierroksella lisää, jos on tarvis.

Ennen remonttia kartoista tuli tällaiset. Nyt niitä siis joutuu entraamaan ja ilmeisesti ainakin maksimiennakkoa pitää antaa lisää?

Sytytyskartta:



Bensakartta:


 

Kulkukoira  Proturbo