Kulkukoira  Proturbo

Googen LH projekti - B230F ja B230A männät (monttu 2,2->0,6mm)?

  • 184 Vastauksia
  • 74834 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Näyttää ikävältä tuo sarja. Noista kuvista en pysty varmuudella sanomaan onnistuisiko tuo nelosen putken vääntäminen koneeseenpäin kun antais lämpöä tarpeeksi ylä ja alamutkaan.
Onko siinä tilaa muihin putkiin nähden?
Vois sitten riittää tila koneen kallisteluun.
Hankalampi on sitten ottaa alhaalta vaikka muutama sentti putkesta välistä pois ja lämmön kanssa vetää kohilleen ja sauma.
Kromi tietty kärsii mutta ei se kulkua haittaa. :)

Mihin tuon sarjan sanottiin sopivan, onhan niissä oltava takuu. Kiperää meiliä myyjälle, sitä on joutunut harrastaan tankeroenklannilla... :knuppel2:

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Näyttää ikävältä tuo sarja. Noista kuvista en pysty varmuudella sanomaan onnistuisiko tuo nelosen putken vääntäminen koneeseenpäin kun antais lämpöä tarpeeksi ylä ja alamutkaan.
Onko siinä tilaa muihin putkiin nähden?

Hankalampi on sitten ottaa alhaalta vaikka muutama sentti putkesta välistä pois ja lämmön kanssa vetää kohilleen ja sauma.
Kromi tietty kärsii mutta ei se kulkua haittaa. :)

Tosiaan, nuo putket on irrallallisia ja muokkaus onnistuu yksittäin.

Jonkin verran siellä olisi varaa taitella, mutta pitäisi saada taitettua pelkästään nelosen alamutkaa sinne koneeseen päin tai sitten mutka alkamaan hieman aiemmin. Leikkely ja sauma olisi varmaankin parempi ratkaisu, mutta paras taitaa olla pistää putket pakettiin ja postiin.  Kun ensimmäisen kerran tuota sovittelin, nuo tomaatin putket oli tiellä ja tuo näytti menevän niitä siirtämällä paikoilleen. Monen viikon äherrys  ja sitten yksi prkleen putki on pari senttiä väärässä asennossa.

Materiaali noissa putkissa on jotain johon magneetti ei tartu.

Mihin tuon sarjan sanottiin sopivan, onhan niissä oltava takuu. Kiperää meiliä myyjälle, sitä on joutunut harrastaan tankeroenklannilla... :knuppel2:

Olisi pitänyt sopia, mutta ei vaan sovi. Ehkä on vaan parempi luovuttaa ja palauttaa sarja. Ihan reilu meininki myyjällä. Ei tässä tappelemaan tarvitse ryhtyä, mutta tosiaan kasa osia, verta, hikeä ja kyyneleitä valuu roskiin :'(.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2011, 17:35:04 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
onko tuo sarja hiipakan tekemä?

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Nukuttuani yön yli on vaihtoehdot on tässä:
1. palauttaa
2. leikellä pätkiin ja hitsauttaa takaisin kasaan
3. taivuttaa tuota putkea eri asentoon

Yritin hahmottaa tuon putken taivuttelua ja tulos on ettei sen kulmat siitä parane. Putki vain menisi lynttyyn ja silti rälläkkä laulaa. Paras vaihtoehto on rälläkällä pari senttiä keskeltä pois ja alhaalta keskeltä vaikka yksin sentti pois.

----
Nyt on nelosen putki pätkitty ja mallailtu uuteen uskoon. Alamutka piti pätkäistä kokonaan irti, lyhentää keskeltä laskevaa putkea n. 2cm ja käännellä irtopätkiä uuteen asentoon.  Jigissä (530 -kansi) heppaillen kiinni ja sovitus autoon -> Nyt mahtuu. Vielä saumat niin se on siinä.

« Viimeksi muokattu: 12.05.2011, 18:38:38 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Öljynjäähdyttimen ryöstölaippa tuo suodatinta 3.5cm ulospäin. Yllätys yllätys suodatin ei ehkä mahdu kääntymään auki asti :).

Originaali suodatin on ilmeisesti MANN W917 jonka korkeus on 85mm. Tuon tilalle sopii suoraan Mann W914/2 jonka korkeus on 69mm. Kaikki muu on samaa paineet, venttiilit, kierteet yms.

Yritin etsiä Motonetin kataloogista, muttei oikein aukea mikä W914/2 voisi olla?
« Viimeksi muokattu: 10.05.2011, 08:49:10 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi


Yritin etsiä Motonetin kataloogista, muttei oikein aukea mikä W914/2 voisi olla?

mitä tietoa tarvit? mulla on suodatinkirja jossa on kääntötaulukot.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
mitä tietoa tarvit? mulla on suodatinkirja jossa on kääntötaulukot.

Mann:n sivuilla on myös jonkinlainen kataloogi, joka kertoo mihin kaikkiin tuo  W914/2 suodatin sopii, mutta hain ja hain ja hain ja silti Motonetin suodattimet eivät jostain syystä täsmää? Tehon öljynsuodatin numerolla 4019 on "sama" kuin tuo W914/2.

Mikä on Motonetin tuotenumero tuolla MANN W914/2 -suodattimelle? Aika puuduttavan sekavaa on tuota yrittää etsiä.



« Viimeksi muokattu: 10.05.2011, 11:44:25 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Mann:n sivuilla on myös jonkinlainen kataloogi, joka kertoo mihin kaikkiin tuo  W914/2 suodatin sopii, mutta hain ja hain ja hain ja silti Motonetin suodattimet eivät jostain syystä täsmää? Tehon öljynsuodatin numerolla 4019 on "sama" kuin tuo W914/2.

Mikä on Motonetin tuotenumero tuolla MANN W914/2 -suodattimelle? Aika puuduttavan sekavaa on tuota yrittää etsiä. Onko 15-2035 oikea?

katoin kirjasta ni W914/2 kääntää numerolle MH325  ja fram numerolle PH5365, nämä suodattimet sopii lada takavetosii ja samara/110 malleihin.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
katoin kirjasta ni W914/2 kääntää numerolle MH325  ja fram numerolle PH5365, nämä suodattimet sopii lada takavetosii ja samara/110 malleihin.

Silloin Motonetin numero on 15-0169. Mann:n kataloogi tarjoaa tuolle Samaralle suodattimeksi vain ja ainoastaan W914/2 eli tämän pitäisi olla selvä. Kiitos avusta.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2011, 11:33:17 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
katoin vielä tehofilterin 4019 ni senki kääntää MH325 suodattimelle.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Taas on edetty ainakin ajatusten tasolla. Pakosarja menee joidenkin senttien päässä rungosta. Laitan siihen lämpösuojan joko putkeen tai sitten runkoon. Samoin jotain tulee tuohon moottorituesta parin millin päästä menevään putkeen. Kollektorin ja loppuputken välissä on nyt laipat (kiitos hitsaajalle).



Nuo laipat kääntyivät aivan makkaralle ja ne pitikin hioa suoraksi. Viimeisessä kuvassa nakee selvästi kollektorin puolen pinnan ja hiojan laiskuuden :). Lasilevyllä 240 hiekkapaperi ja armotonta jynssäämistä. Viimeistely venttiilien hiontatahnalla. Pinta jäi sopivan karkeaksi tiiviste mömmöille. Jonkunverran on vielä pörräiltävä tuota saumaa sisäpuolelta sulavaksi. En omaa mitään peittausvehkeitä tai tietoa miten se tehdään, joten kiillottelin nuo saumat Autosolin chromglanzilla. Ihan siistihkö tuli. Korroosionkestosta en tiedä?

Öljyjäähyt on hallussa ja niihin on stanssattu "2". Syy on aika ilmeinen. Sivut on vähän vinossa :). Vetäisin nuo roudarin teipillä yhteen ja tungin puskurin alta syylarin eteen ja juuri ja juuri nuo mahtuu sinne. Pikkusen rälläkällä siistin reunoja niin mahtuu vielä paremmin. Taittelen teräksestä tuennan siten että teräs kulkee syylarin etupuolelta palkin yli ja menee syylarin toisella puolella palkin alle. Parilla läpipultilla palkkiin kiinni. Jäähdyttimet laitan noilla kumitötsillä kiinni. Joku lattarauta tulee myös noiden jäähdyttimien väliin ettei notkahda.





Uusi pienempi suodatin on myös hommattu.


Sekä suodattimen ryöstölaipassa, että noissa jäähyissä on 1/2" bsp -kierteet kartioilla. Öljyjäähy onnistuisi varmaankin sikahintaisella ptfe -letkulla ja ryöstöhintaisilla liittimillä ja nipoilla, mutta tomaattia pitää vielä miettiä.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2011, 19:05:28 kirjoittanut googe 2.0 »

EVO8

  • Vieras
Mitenkäs LH-projekti? Pääsitkö yhtään jyvälle Ostrichin/ TunerPron kanssa pelaamisesta? On kyllä melkoinen sekametelisoppa mitä olen muutaman päivän selvitellyt nyt kun sain pelivälineet :buck2:

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vastasin tuonne LH:n muokkaus ketjuun.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2011, 22:36:19 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Venttiilit rallattavat aika ikävästi ja jotain niillekin pitäisi tehdä. Kun edellisen kerran säädin välykset (nokat harittaen), laitoin välykseksi 0.49-0.50mm. Mittasin äsken venttiilin välykset (nokka pystyssä) ja sain 0.45-0.55mm arvoja.

Kunkin nokan oikea välys löytyisi ilmeisesti myös pyörittämällä nokka-akselia nolla välyksellä ja vetelemällä noston perusteella viivoja hihnapyörään. Kun viivat alkavat tihentyä, lasketaan viivojen määrä ja se on oikea venttiilinvälys. Eli heittokellolla ihmetellään venttiilin nousua ja kun alkaa nousta nopeasti -> siinä on sopiva välyksen määrä.

---
Säädin välykset nokka pystyssä 0.4-0.45mm välille. Saa nähdä kuinka toimii.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2011, 11:47:20 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Öljyjäähyjen kannakkeesta tuli sitten tällainen:






Ajattelin ensin, että tuo pultataan jäähdyttimen alla kulkevaan "palkkiin", mutta palkki on sen verran rapeaa tavaraa, että tuli pieni muutos. Sivuilla nousee latat pulttaan törmäyksen vaimentimien kiinnityspulteille runkoon kiinni. Jäähdyttimien alareuna tulee aika tarkasti spoilerin reikien alareunaan. Ainoa ongelma on rungossa tököttävä hinauslenkki, joka on vähän tiellä.

Pulttasin tuon kokonaisuuden paikoilleen ja hinauslenkkiä lähinnä oleva pultti piti vaihtaa pidempään. Jäähyt ovat juuri spoilerin reikien kohdalla. Tuosta rakenteesta tuli vähän liian leveä, mutta eipä tuosta lattaraudasta ole pultin vastustajaksi. Sinne vääntyi mukisematta :).

Tuo varsinaisen jäähdyttimen alla kulkeva "palkki" on sen verran hapan, että se vaihtuu hetimiten. Tarvikkeena ostamani "palkki" on niin ohutta foliota, että se kaipaa heti jotain vahviketta. Ajattelin vahvistaa tuota hitsaamalla 1.x mm peltiä koko matkalle palkin alle. Jonkinlaista valumareikää keskelle ja avot.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2011, 10:30:40 kirjoittanut googe 2.0 »

 

Ateho  Elekma