Autodiagnoosi  Carcom Oy

volvo 940 D24tic

  • 11 Vastauksia
  • 5488 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa revitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
volvo 940 D24tic
« : 24.09.2014, 11:06:36 »
Tuli kuukausi sitten hommattua tämmöinen 940 volle d24tic koneella. Edellisellä omistajalla oli ajon aikana alavesiletku haljennut eikä tietenkään ollut huomannut sitä ennenkuin oli jo liian myöhäistä. Kuulin että volvon saa hakea muutamalla kympillä pois ruostumasta ja eikun hakemaan, hetken tutkittuamme huomattiin että herkkuja löytyy volvosta enemmänkin.

-arctic lämmitin
-ABS
-vakionopeudensäädin
-automaatti ilmastointi
-sähköpeilit
.sähkölasit joka ovessa
-puolinahka penkit
-alumiinivanteet
-1041 perä g80 liikkeellelähtö lukolla
-automaatti
jne.



Heti ensimmäisenä nostettiin kone pöydälle ja alettiin tutkimaan mitä sieltä oli hajonnut. Kansi saatiin irroitettua ja sehän oli selvä peli, sylinterit paksussa ruosteessa. Alakerta purettiin ja männät irroitettiin.
 

Lohko otettiin tarkempaan syyniin ja todettiin että joutaa verkon painoksi.



Käytetty moottori tilattiin kajaanista joka porataan ylikokoon ja laakeroidaan uudestaan. Tarkoituksena olisi vähän piristää konetta että kärry huilaa paremmin perässä, suunnitelmissa on laittaa holset hx35, 12mm nestepää, 3" rööri ja jotain muuta kivaa.

Volvo 240 -89 b200e, 740 -87 b230 jenkki, 740 -88 B200ET, 940 -94 D24TIC, v40 -00 1,6

Poissa revitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 D24tic
« Vastaus #1 : 24.09.2014, 11:12:16 »
Sisustaan ei varmaankaan ole tulossa mitään isompia muutoksia, mitä nyt muutama lisämittari. Mittaristo tähän on varmaankin joskus vaihdettu ko eihän tuo kilometrimäärä voi piettää mitenkään paikkansa?
Volvo 240 -89 b200e, 740 -87 b230 jenkki, 740 -88 B200ET, 940 -94 D24TIC, v40 -00 1,6

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: volvo 940 D24tic
« Vastaus #2 : 24.09.2014, 11:24:06 »
Tai sitten sillä on työnnetty yli miljoona km ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa revitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 D24tic
« Vastaus #3 : 24.09.2014, 11:36:03 »
Tai sitten sillä on työnnetty yli miljoona km ???

Sekin on kyllä mahdollista, mutta ihmetyttää että kaikki osat on Volvon alkuperäisiä. Saattaahan se olla että siihen on aina ostettu vain alkuperäisiä osia.
Volvo 240 -89 b200e, 740 -87 b230 jenkki, 740 -88 B200ET, 940 -94 D24TIC, v40 -00 1,6

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: volvo 940 D24tic
« Vastaus #4 : 24.09.2014, 11:38:51 »
Ei oo mitään huolto merkintöjä missää?

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa revitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 D24tic
« Vastaus #5 : 24.09.2014, 12:02:10 »
Ei oo mitään huolto merkintöjä missää?

En ole löytänyt muuta kuin öljyn vaihtolapun jossa kilometrit oli 62328km ja joku airbag lappu jossa oli vuosi 2004.
Volvo 240 -89 b200e, 740 -87 b230 jenkki, 740 -88 B200ET, 940 -94 D24TIC, v40 -00 1,6

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: volvo 940 D24tic
« Vastaus #6 : 24.09.2014, 12:30:31 »
Voiha siin sit olla mittaristo vaihdettu joskus :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa revitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 D24tic
« Vastaus #7 : 24.09.2014, 19:58:01 »
Tänään saapui "uusi" kone joka lähtee loppu viikosta koneistamolle.


Kansikin on niin puhtaan ja uuden näköinen eikä yksikään venttiilienväli ollut halki. Pahvissakin näkyy vielä valmistajan nimi.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2014, 19:59:56 kirjoittanut revitin »
Volvo 240 -89 b200e, 740 -87 b230 jenkki, 740 -88 B200ET, 940 -94 D24TIC, v40 -00 1,6

Poissa revitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 D24tic
« Vastaus #8 : 29.09.2014, 11:46:06 »
Sanokaas viisaammat että mikä se tämmönen vaihdelaatikko on? Onko näitä ollut volvoissa jo tehtaalta tullessa?

(klikkaamalla isommaksi)


Laatikko tulee varmaankin myyntiin jossakin vaiheessa kun saa hommattua manuaalin kytkin hilppeet, kardaanin ja johtosarjan.

« Viimeksi muokattu: 29.09.2014, 15:32:52 kirjoittanut revitin »
Volvo 240 -89 b200e, 740 -87 b230 jenkki, 740 -88 B200ET, 940 -94 D24TIC, v40 -00 1,6

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: volvo 940 D24tic
« Vastaus #9 : 29.09.2014, 14:45:43 »
ZF4HP22. Käytetty ainakin 940 Dieseleissä.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 D24tic
« Vastaus #10 : 29.09.2014, 16:18:25 »
Täysin mekaaninen automaatti ;).
Ja tätä ei saa sitten katsatuksessa ryntäyttää kuin 1500rpm. Tuo laatikko ei kestä paikallaan kovia kierroksia.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa revitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 940 D24tic
« Vastaus #11 : 29.09.2014, 16:50:51 »
Täysin mekaaninen automaatti ;).
Ja tätä ei saa sitten katsatuksessa ryntäyttää kuin 1500rpm. Tuo laatikko ei kestä paikallaan kovia kierroksia.

Oletteko yleensä sanonut konttoristille että ei saa kierrättää ja onko niitten kanssa tullut mitään ongelmia? Eli ovatko vaatineet mitään lappua siitä että ei saa kierrättää kuin 1500rpm?
Volvo 240 -89 b200e, 740 -87 b230 jenkki, 740 -88 B200ET, 940 -94 D24TIC, v40 -00 1,6

 

Carcom Oy  Ateho