Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Lohtaja - 28.06.2018, 21:23:15
-
Moto. Tuli hommattua tommonen 240 farkku pojalle laitettavaksi. Autossa on ilmeisesti tasonsäätö takapäässä. Onko kellään hajua kuinka tuo on toteutettu ja miten sen kuuluisi pelata, kojetaulussa on 2 nuolinäppäintä ylös ja alas ja lisäksi joku mittari joka näyttää jotain tasonkorkeudesta.
-
Ilmaiskareilla toteutettu ja jostain pitäisi löytyä kompura.
-
Kompura mulla ainakin farkussa takakontin oikeanpuoleisessa lokerossa... mittarihan näyttää järjestelmän paineen.. mittarissa tyhjennysnappula ja täyttönappula joka releen kautta ohjaa kompuraa.
Jos paineet ei pysy niin letku rikki tai iskarin kumi hapertunut.
-
Kompura mulla ainakin farkussa takakontin oikeanpuoleisessa lokerossa... mittarihan näyttää järjestelmän paineen.. mittarissa tyhjennysnappula ja täyttönappula joka releen kautta ohjaa kompuraa.
Jos paineet ei pysy niin letku rikki tai iskarin kumi hapertunut.
niin tai o-renkaat vuotaa liitoskohdista mikä on yleisin syy
-
Kompura mulla ainakin farkussa takakontin oikeanpuoleisessa lokerossa... mittarihan näyttää järjestelmän paineen.. mittarissa tyhjennysnappula ja täyttönappula joka releen kautta ohjaa kompuraa.
Jos paineet ei pysy niin letku rikki tai iskarin kumi hapertunut.
niin se on sedanissakin jommallakummalla puolella poterossa
-
Kiitos tiedoista. Pitää tutkia asiaa. Ihmettelin vain kun mitään ei tapahdu kun niitä nuolinäppäimiä painaa.
-
Itselläkään ei toimi napista kun tyhjennys. Sen verta selvitetty että virta häviää nappi-kompura välillä. Onneksi on vahvistimelle virtapiuhat konttiin nii siitä aina hyppypiuhalla kompuraan virtaa kun haluaa persettä ylemmäs ;D
-
kato nyt et siellä on vielä ilmaiskarit,ettei oo laitettu tavallisia ja jätetty paikalleen ilmaiskareiden vermeet
-
Ne o-rengasliitokset saa yleensä pitämään kun avaa ja laittaa takaisin esim silikonirasvan tms kanssa. . Mutta jos vuotaa iskarit (joko kumi haurastunut tai se kiristyspanta ruostunut) niin yleensä on korjaamaton paikka... eli halvin tapa laittaa normi iskari ja unohtaa tasonsäätö.
-
Itselläkään ei toimi napista kun tyhjennys. Sen verta selvitetty että virta häviää nappi-kompura välillä. Onneksi on vahvistimelle virtapiuhat konttiin nii siitä aina hyppypiuhalla kompuraan virtaa kun haluaa persettä ylemmäs ;D
Muistelen että siinä johtosarjassa on sen releen yhteydessä/lähellä vielä 1 kpl erillinen sulake. (sijainti kuskin puolella kojelaudan alla... sekä rele että sulake ).
-
Relevaihettu ja releessä itsessään ainakin on irto sulake, ja mitattu että napille tulee virta