Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: woodsman - 03.07.2018, 22:29:45
-
Autolla mittarissa 250000 ja öljyä menee korjauksista huolimatta 1L / tankillinen dieseliä.
Vikaa selvitetty useampaan otteeseen korjaamolla ja rempattu seuraavat: Kansiremontti, turbo vaihdettu, DPF putsattu, jäähdytin järjestelmä ja moottori huuhdeltu (meni aluksi vedet ja öljyt sekaisin), öljyt ja suodattimet vaihdettu.
Katsastuksessa päästöt olivat jotain 7 luokkaa kun sallitut rajat jossain 1 pinnassa. Päästää ajossa selkeän harmaata savua vähänkin kiihdyttäessä ja tuoksuu voimakkaasti öljylle.
Keinot rupeaa loppumaan kun ei enää oikein keksi mistä öljyt voi vuotaa sylintereihin.
-
Paljonko näyttää DPF paine-ero vaikka tyhjäkäynnillä?
-
-Kävikö männät ulkona rempan yhteydessä ja oliko kaikki ok siellä tai vaihtuiko uutta osaa?
-Kerääkö ylimääräistä painetta kampikammioon? Jotain silloin tukossa huohotinsysteemissä.
-turbonvaihdon yhteydessä uusittu psa:n ohjeitten mukaiseti osat? (turbon putket ym. olikohan öljypumppukin) Esim. vanhan banjon sihti tukossa ja uusi turbo menee nopeasti huonoilla öljynpaineilla
-söikö öljyä välittömästi rempan jälkeen?