Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kaldonia1 - 09.07.2018, 18:35:11
-
Sain reilu tunti sitten iltojeni valon ja aamujeni auringon Volvon (S80 2,4 D vm. -03) mittarihuollosta. Mikkeliläinen firma ei saanut tolkkua, vaan mittari piti lähettää Kalajoelle Sercapille, joka hoiti homman kuten pitikin.
Autossa palaa edelleen kaksi viestiä moottorin huollosta ja hapensaannista tms.
Helevetin kallis mikkeliläinen huoltofirma väitti, ettei se saanut noita valoja tai huolto-ohjeita pois.
Mikä avuksi?
Poistumattomat vikakoodit ovat 6000 ilmastoinnin poiskytkentä, katkos - 4400 EGR säätöpiiri, katkos - 6800 Paineenmuunnin ahtop säätö, katkos/maavuoto - 6600 hehkutusrele, katkos/maavuoto - todennäköisestä että moottorin häiriövalon palaminen aiheutunut näistä ongelmista.
Auto oli ajettaessa kuin mopo. Ei ottanut kierroksia, hyytyi, ilmastointi ei toiminut ja muutenkin v.tutti raskaasti lähes 400 euron laskun jälkeen!
Alkujaan mikkeliläinen autosähköyritys meinasi rahastaa yli 500 euroa, prkl! >:( >:( >:(
-
Sinulla on palanut huohottimen lämmitysvastus ja sen vuoksi sulake moottoritilan sulakerasiasta.
10A ja olisiko ollut sulake nro 11... Egr, ahtopaineen solkku ja ilmastoinnin kompura ovat saman sulakkeen takana.
-
Sinulla on palanut huohottimen lämmitysvastus ja sen vuoksi sulake moottoritilan sulakerasiasta.
10A ja olisiko ollut sulake nro 11... Egr, ahtopaineen solkku ja ilmastoinnin kompura ovat saman sulakkeen takana.
Eli ei aivan maatakaatava lisäremontti tiedossa? Vai kuinka?
Kiitos!
8) 8)
-
Otat sen huohottimen liittimen irti ja vaihda sulake näin alkuun.
-
Otat sen huohottimen liittimen irti ja vaihda sulake näin alkuun.
KIITOS
-
Sinulla on palanut huohottimen lämmitysvastus ja sen vuoksi sulake moottoritilan sulakerasiasta.
10A ja olisiko ollut sulake nro 11... Egr, ahtopaineen solkku ja ilmastoinnin kompura ovat saman sulakkeen takana.
Näin se taitaa olla. Tuon liittimen kun irrottaa, niin sulake ei enää pala. Mutta ei kyllä toimi turbokaan...
Mistä löytyy tuo huohottimen lämmitysvastus? Siis muualta kuin Siniseltä? Vai löytyykö?
Kiitos.
-
Vikakoodien nollausta voisi kokeilla vielä. En muista vaatiko silloin itsellä ko. toimenpiteen että tehot palasivat.
Kumityynyn rikkoontuminen voi aiheuttaa myös ahtimen toiminnassa ongelmia. Vetämällä kumityynyjen alipaineletkut kaksinkerroin voi vikaa yrittää paikallistaa.
Ahtimen säätö tapahtuu alipainekellon välityksellä ja alipaineen taso on noin -1bar tyhjäkäynnillä, kun kaikki on kunnossa.
-
Paikallisella korjaamolla löysivät vastuksen liittimen ja olivat sitä mieltä, että siinä vastuksessa ainakin on vikaa. Koska poltti heti sulakkeen, kun laittoi liittimen takaisin kiinni.
Siniseltä lupasivat äsken vastuksen nasakkaan (?!) 78,63 euron hintaan. Tilaanko??
-
Selvähän se että vikaa siinä jos noin polttaa. Ei taida olla aikaa odottaa pakettia maailmalta? Eli pakko lähteä siniselle makso mitä makso
-
Selvähän se että vikaa siinä jos noin polttaa. Ei taida olla aikaa odottaa pakettia maailmalta? Eli pakko lähteä siniselle makso mitä makso
Pakettia maailmalta...??
Auto on iltojeni valon ja aamujeni auringon ja hän on lomalla, joten mitään tulipalokiirettä ei ole.
Millaisista vaihtoehdoista on kysymys? Siniselläkin kertoivat vastuksen viipyvän nelisen päivää. 8)
-
Ekana tuli mieleen eBay, sieltähän löytyy kaikki. Osanumeron löytäminen helpottaisi huomattavasti.
Ja onhan noita "kotimaisia" varaosa liikkeitä pilvinpimein.
Löysin vanhan keskustelun jossa mainittiin ettei uusia vastuksia olisi myynnissä, vaan myydään kokonaista putkea vastuksineen. Jos näin, sinisen hinta on kohtuullinen.
-
Ekana tuli mieleen eBay, sieltähän löytyy kaikki. Osanumeron löytäminen helpottaisi huomattavasti.
Ja onhan noita "kotimaisia" varaosa liikkeitä pilvinpimein.
Löysin vanhan keskustelun jossa mainittiin ettei uusia vastuksia olisi myynnissä, vaan myydään kokonaista putkea vastuksineen. Jos näin, sinisen hinta on kohtuullinen.
"Jos näin, sinisen hinta on kohtuullinen."
Samaa ajattelin minäkin. Tsekkailin toki noita keskusteluja. Mutta ajattelin, että täältä voisi irrota uutta ja tarkempaa tietoa.
Onko niin, että käytettyä (purkaamo) osaa ei uskalla ostaa? Mistä löytyisi, jos rohkaistuisi?
-
Tuolta olen etsinyt varaosanumerot:
https://www.volvopartswebstore.com/
-
Tuota tuota.
Siniseltä saa tuolla hinnalla vain sen pienen pienen vastuksen, joka kyllä periaatteessa riittää.
Mutta onko sen vaihto kovin vaikeaa?
-
Vaihto on helppo. Mutta kannattaa silti mitata se vanha vielä. Minä ostin uuden lämmitysvastuksen Sahilta ja mittasin molemmat vastusmittarilta. Samaa näytti molemmat. Sain palautettua osan. Ajoittain polttaa sen sulakkeen. Nyt taitaa olla johto irti eikä siitä ole ollut mitään haittaa koskaan.
-
Vaihto on helppo. Mutta kannattaa silti mitata se vanha vielä. Minä ostin uuden lämmitysvastuksen Sahilta ja mittasin molemmat vastusmittarilta. Samaa näytti molemmat. Sain palautettua osan. Ajoittain polttaa sen sulakkeen. Nyt taitaa olla johto irti eikä siitä ole ollut mitään haittaa koskaan.
"Nyt taitaa olla johto irti eikä siitä ole ollut mitään haittaa koskaan."
Tuota samaa ajattelin minäkin!
Liekö tuosta mitään haittaa? Siis jos autossa on jonkinlainen lohkolämmitin (piuha menee, lie ns. säteilylämmitin tms.), toimiva webasto ja seisoo kovassa pakkasessa vain muutaman yön. Ja silloinkin voidaan passata seisomisaika vain muutamiksi tunneiksi.
Hittovie. Hankala kuvio. :( :(