Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: volvo99 - 11.07.2018, 15:26:57
-
Tässä vikakoodit, mistä vikaa vois etsiä? (S80 2.9 -99)
ECM 3523
ECM 3533
ECM 3513
ECM 3503
ECM3522
ECM 3522
ECM 3512
ECM 3502
E: lisätty otsikkoon malli-moottori-vuosimalli, -TPK1980
-
Vaurioituneeseen katalysaattoriin viittaavat ainakin nuo koodit ECM 3513, ECM 3523 ja ECM 3533. Ongelmia sytytyksen/päästöjen kanssa?
-
Vielä ei asia selvinnyt.
Kun kiihdyttää motarille, niin ei kiihdy. Ihan kun olis tukos jossain :-\ pööööö..
Voiko lämpöanturi antaa tuon tyylisiä oireita?
Näkyykö pakokaasu arvoissa, jos katalysaattori rikki?
-
Veikkaan, että katti on tukossa. Vasta pari viikkoa sitten eräässä autossa samat oireet, siis max 60 km/h. Katista sisukset ulos ja takaisin ja eipä ole niin hyvin kulkenut ennen, tosin uuttahan sinne pitää laittaa. Ne katin sisukset on muuten kierrätyskamaa ja niistä saa muutaman kympin romiksella.
-
Eikös kutoskoneisissa ole kaks kattia?
Vetääkö auto ensin ja sitten booaa tai kun pitää kaasua pohjassa lähteekö vetämään vai booako kokoajan?
Nää kasikympit ja seitenkympit yleensä antaa katalysaattoriherjaa, enempi säöntö kun poikkeus, vaikkei vikaa oliskaan. Ja katit harvoin tukkeentuu tai rikkoutuu. Toki kaikki on mahdollista. Ensimmäisenä en alkais kyllä kattia tyhjentämään on sen verran kallis osa.
Itellä oli joskus vikaa cvvt solenoidissa ja aiheutti juur tuommosta booausta..
Niin edit. Jos lämpöanturissa vika niin sillon luulis myös lämpömittarin viisari heittävön häränpyllyä.
-
Eikös kutoskoneisissa ole kaks kattia?
Vetääkö auto ensin ja sitten booaa tai kun pitää kaasua pohjassa lähteekö vetämään vai booako kokoajan?
Nää kasikympit ja seitenkympit yleensä antaa katalysaattoriherjaa, enempi säöntö kun poikkeus, vaikkei vikaa oliskaan. Ja katit harvoin tukkeentuu tai rikkoutuu. Toki kaikki on mahdollista. Ensimmäisenä en alkais kyllä kattia tyhjentämään on sen verran kallis osa.
Itellä oli joskus vikaa cvvt solenoidissa ja aiheutti juur tuommosta booausta..
Niin edit. Jos lämpöanturissa vika niin sillon luulis myös lämpömittarin viisari heittävön häränpyllyä.
Totta turiset. Olishan se outoa jos molemmat olis tukossa. Anturien vaihtokin tosin maksaa aika paljon. Huoltoonhan se kai kannattaa viedä ja tutkia.
-
Missä cvvt solenoidi sijaitsee?
-
Eikös kutoskoneisissa ole kaks kattia?
Vetääkö auto ensin ja sitten booaa tai kun pitää kaasua pohjassa lähteekö vetämään vai booako kokoajan?
Nää kasikympit ja seitenkympit yleensä antaa katalysaattoriherjaa, enempi säöntö kun poikkeus, vaikkei vikaa oliskaan. Ja katit harvoin tukkeentuu tai rikkoutuu. Toki kaikki on mahdollista. Ensimmäisenä en alkais kyllä kattia tyhjentämään on sen verran kallis osa.
Itellä oli joskus vikaa cvvt solenoidissa ja aiheutti juur tuommosta booausta..
Niin edit. Jos lämpöanturissa vika niin sillon luulis myös lämpömittarin viisari heittävön häränpyllyä.
Nyt en vielä ole kattia katsonut, mutta muistaakseni siinä on kaksi.
Kaupunki liikenteessä ok, mutta kun lähtee kiidyttämään moottoritielle, laiska kiihtymään ja kuuluu buuausta. Puuttuu vääntö.
-
Eikös kutoskoneisissa ole kaks kattia?
Vetääkö auto ensin ja sitten booaa tai kun pitää kaasua pohjassa lähteekö vetämään vai booako kokoajan?
Nää kasikympit ja seitenkympit yleensä antaa katalysaattoriherjaa, enempi säöntö kun poikkeus, vaikkei vikaa oliskaan. Ja katit harvoin tukkeentuu tai rikkoutuu. Toki kaikki on mahdollista. Ensimmäisenä en alkais kyllä kattia tyhjentämään on sen verran kallis osa.
Itellä oli joskus vikaa cvvt solenoidissa ja aiheutti juur tuommosta booausta..
Niin edit. Jos lämpöanturissa vika niin sillon luulis myös lämpömittarin viisari heittävön häränpyllyä.
Lämpömittari pysyy normaali lukemissa.
-
Vaihdettu letku, joka oli halki uuteen. Kaasuläppäkotelon alta lähtevä.
Vikakoodit
Aja hitaasti huolla heti
ECM 3533
ECM 3513
ECM 3503
ECM3522
ECM 3512