Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: andhii14 - 14.07.2018, 23:53:59
-
Noniin... Elikkäs tänään jätti S60R -04 motarin varteen. Pikku nypyn yli kun ajo niin samantien iski ilmotuksen että moottori teho alentunut ja lopetti kaasuun vastaamisen. Pysähdyin, sammutin, käynnistin uudelleen niin ei mitään ilmoitusta eikä poikkeavuutta. Lähdin taas uskaliaana ajamaan ja heti kun hölläsi kaasupoljinta niin alkoi kauhea nykiminen, joten pysähdyin uudelleen ja sammutin auton. Tämän jälkeen kun löin käyntiin niin tyhjäkäynti hyppyytteli siinä 800-1600rpm tienoilla aika voimakkaasti. Totesin että en lähde enää ajamaan. Volvo hinurin kyytiin ja Kaivokselan bilian pihaan. Mikähän mahtaisi olla vikana? Katselin silmämääräisesti että kaikki letkut yms on paikallaan. Tähän loppuukin suuremmilta osin ammattitaitoni.
Auto on herjannut bensapumpulta liian pientä signaalia, voiko ongelma liittyä jotenkin siihen? Tietysti maanantaina saa varmaan bilialta apuja mutta ei tohdi kokonaista sunnuntaipäivää odotella epätietoisuudessa ???
(https://thumb.ibb.co/httn48/IMG_20180714_230141.jpg) (https://ibb.co/httn48)
EDIT Turbo 242: Poistettu reilu ylinopeus viestistä.
Linkki foorumin ylinopeuslinjaukseen. (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65385.0)
-
Pumpunohjainboksi ja johtojen läpivienti tankkiin vois olla ensimmäisenä epäilynä. Muutamia autoja on ollut joissa jompi kumpi on hajonnut.
-
Vikakoodien mukaan kaasuläppäkotelo hajonnut. Hinta-arvio asennettuna 820e...
Vähän kummastuttaa että miten se läppäkotelo teki tenän noin ihan yllättäen, välittömästi pikku töyssyn yli ajettaessa? Eikös yleensä kaasuläppäkotelo vähän ns. varoittele ja enteile viasta pikkuhiljaa? :idiot2:
-
Yleensä kyllä, itsekin ajoin parisen vuotta ETS valon loisteessa (kesäkäyttö)
-
Eipä ole tainnut vielä itselle tulla vastaan kertaakaan, että läppä ois kerrasta hajonnut tuolla tavalla. Mutta jos vikakoodit näyttää sinnepäin, niin kovin montaa muutakaan mahdollisuutta ei ole.
-
Joo soittivat että eipä selvinnytkään sillä, huomenna jatkuu selvittely... Tyhjäkäynnin hyppiminen ja vikakoodit hävisi läppäkotelon vaihdolla, mutta tasakaasulla ajaessa vielä voimakasta nykimistä.
Taitaa tulla kallis reissu ;D
-
Nyt on taas ärrä kunnossa. Ilmamassamittari oli sökönä. Yllättäen tarjoutuivat laittamaan sen vanhan läppäkotelon takaisin putsattuna :) Siinä säästyi se 600e.
Mutta köyhdytti se uusi maffikin ihan mukavasti :D