Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Monta Volvoo - 16.07.2018, 21:00:25
-
:-[ Vuosimalli on 2004 ja ajeltu liki 450tkm. Pariin otteesen tehnyt, että ajon aikana tulee kova, siis todella kova jysäytys ja mittarit painuvat nollaan ja syttyy jokin varoitus. Mittaristo palautuu hetkessä, mutta varoitus, vaikkapa "vasen takaovi auki" jää näytölle. Jysäytys on fyysinen, ikään kuin ajettaisiin isoon kumiestimeen. No, pois jää toki auton ylöspäin hyppääminen. Huollettu on ja öljyjä vaihdettu myös vaihteistoon.
Sain vian häviämään puoleksi vuodeksi vaihtamalla ns. pääreleen eli moottorin releen. Nyt se kuitenkin palasi kovalla helteellä, kuivassa kelissä. Juu, ja edellinen kerta oli ehkä parin asteen lämpötila, sateista ja märkää pitkän ajon ollessa päättymässä, vauhtia 80. Nyt oli ajo juuri alkamassa (10 km ajettu) vauhtia n. 55.
Olsikohan kellään tietoo tällaisesta? :)
-
Cem-yksikön vian oireita, etenkin tuo herja ovesta. Tänä kesänä noita on mennyt melko paljon, mutta vaihtolaitteita on vielä runsaasti hyllyssä.
-
Cem-yksikön vian oireita, etenkin tuo herja ovesta. Tänä kesänä noita on mennyt melko paljon, mutta vaihtolaitteita on vielä runsaasti hyllyssä.
Joo. Olen vähän tuota ajatellutkin. Toinen mahdollisuus on että vika on jossain puhkikuluneessa johtosarjassa, jolloinka CEMin vaihtaminen on yhtä tyjän kanssa. Paljokos CEM tuollaiseen maksaa? Luultavasti tonnin verran?
-
Meillä tiedonsiirtoineen tai tehdasnollattuna 375,- takuu 12kk. Tehdasnollattuna vaatii CEM-uudelleenlatauksen virallisella VIDA:lla.