Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: vekkuli - 21.07.2018, 14:46:58

Otsikko: 1.6D Suutinharmia
Kirjoitti: vekkuli - 21.07.2018, 14:46:58
Oisko kellään tietoa/hyviä arvauksia mistä dieseli tulee noihin suutinkoloihin?

Joka suuttimelle vaihdoin kaikki tiivisteet kupari prikasta paluulinjan o-renkaaseen, jonka jälkeen vuotaa ''enään'' puhdasta naftaa.

Kuvan (ensimmäinen vänkärin puolelta) suutin kastuu ensimmäisenä jo lyhyen ajon jälkeen, josta sitten jatkaa leviämistä muihin?
 
Vuotopaikkaa en löydä kun ei vuoda paikalla kaasuttaessa, vaan kovemmassa rasituksessa.

Pidemmällä ajolla sotkee paikat ja räiskii laturinki märäksi :idiot2:








(https://thumb.ibb.co/frNw9J/20180721_133842.jpg) (https://ibb.co/frNw9J)


Otsikko: Vs: 1.6D Suutinharmia
Kirjoitti: pepper2 - 24.07.2018, 07:13:24
Oliko suutin vuotanut pahasti juuresta aikasemmin?
Jos oli niin hoonasitko tiivistyspinnan kannesta, siihen voi jäädä syöpymää josta vuotaa uudellakin kupariprikalla.
Otsikko: Vs: 1.6D Suutinharmia
Kirjoitti: vekkuli - 24.07.2018, 11:02:47
Ei ole kovin pahasti vuotanut minun aikana (reilu 1v) lähinnä kupli tuo lilluva dieseli suuttimien juurilla vanhoilla prikoilla. Nyt kupliminen on loppunut.

Käytin kyllä porakoneeseen kiinnitettävän teräsharjan tyyppisen rassin joka suutinkolossa ja lopuksi imuroin.

Jos aine tulisi palotilasta, niin oisko se noin kirkasta?
Otsikko: Vs: 1.6D Suutinharmia
Kirjoitti: timo27 - 14.08.2024, 01:19:46
Hommasin kalvaimen kun prikkojen vaihto ja hyvä putsaus ei näköjään riitä. Mikähän on tuon kalvaimen oikea hylsykoko ettei tarvis arpoa?