Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: tarzan - 23.07.2018, 09:28:08
-
Niin siinä sitten kävi: "autokuume" iski taas.. Tuli ikävä Volvoa ja automaattia :)
Tässä nyt monta päivää surffannu, mutta kun ei oikeen osaa kattoo :(
Neliveto ja sisätiloilta iso olis ne ensimmäiset vaatimukset.
Mitä PITÄÄ osata kattoo kun noita eri XC vertailee ? Mieluummin bensakoneella..
ja alle 15t hintanen
Ja antakaa pojat sellasii vinkkei et akkaki jymmärtää :)
Jos (ja kun) osasto on väärä.. ylläpito varmaanki siirtää ;)
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=359.0
tuolla on keskustelua v70(xc)/XC70 ostosta jne huomion arvosia juttua.
mutta kun sulla oli V70 niin saman kokonen olisi sit XC70 niitä kyllä on tarjolla. 15k€ luulisi saavan jo aika tuorettakin yksilöä.
-
Iso nelikko XC niin kait se olis XC90 sitten? Löytyy hyvinkin alle 15 k€, nettiautossa tuohon hintarajaan esim. noin 160 tkm ajettuja.
-
justiinsa oottelen liikkeestä soittoo ja tarjousta vaihtoon xc90 .... peukut pystyy :)
-
Juu jos tosiaan isoa halutaan niin lämpimästi suosittelen XC90:ä ja sitten 2.5T bensa tomaattia. varaosat on hieman kalliimpia kuin "pienemmissä" mutta ei kaikki kun moni osa on sama kuin muissakin malleissa.... T6 on laatikoltaan huonompi kuin 2.5T ja vaparia et halua... ;)
-
tää mistä nyt kauppoja saattasin hieroa on just toi T6 :( vaihteisto vaihdettu alle 50000 sitten. Mut historiaa ku kattelin ni alko kyllä ite epäilyttää kauppojen järkevyys. "joka" leimalla eka kerta o ollu hylsy... toinen vaihtoehto olis tosiaan toi 2,5T ja juur leimattu... luultavasti kallistun tähän jälkimmäiseen ja jonnii verran saattaa asiaan olla vaikutusta Ristuksen sanoilla ;)
-
T6 kyllä liikuttaa isoakin autoa ihan kohtalaisesti vaikka kyllähän 2.5T:lläkin kerkee.
2.5T jos olet ostamassa niin aja lämpöiseksi ja kuuntele pelti auki konetta joutokäynnillä jolloin sen pitää käydä nätisti, jos sieltä kuuluu dieselin kaltaista nakutusta tms. sivuääntä niin vvt-pyörä(t) voi olla rikki. Uusiminen maksaa useita satasia/kpl koska pyöriä saa vain alkuperäisenä.
-
tää mistä nyt kauppoja saattasin hieroa on just toi T6 :( vaihteisto vaihdettu alle 50000 sitten. Mut historiaa ku kattelin ni alko kyllä ite epäilyttää kauppojen järkevyys. "joka" leimalla eka kerta o ollu hylsy... toinen vaihtoehto olis tosiaan toi 2,5T ja juur leimattu... luultavasti kallistun tähän jälkimmäiseen ja jonnii verran saattaa asiaan olla vaikutusta Ristuksen sanoilla ;)
Auto on vanha jos T6 koneella. Se että joka katsastuksessa on tullut hylsy niin en siitä vetäisi mitään johtopäätöksiä. Vanhoissa autoissa on kuluvia osia. Silloin helppoa hakea katsastuksesta ennen vuosi huoltoa vikalista että missä on väljää. Tunnustan että itsekkin tätä kikkaa käyttänyt.
-
Mitä eroa T6 ja 2.5T automaateissa on?
-
T6:sessa gm:n 4vaihteinen joka on tunnettu heikosta kestostaan.
2.5T:ssä aisin warnerin 5 vaihteinen jossa ei näitä kestävyysongelmia niinkään ole jos öljyt on vaihdeltu ajallaan.
-
Mitä eroa T6 ja 2.5T automaateissa on?
edellä tuli se oleellinen vastaus... ihan viimesiä T6:sia vissiin sai aisinin 5 lovisella, paino sanalla vissiin, paremmuudesta en tiedä aisinin kohdalla mutta kestää ne kauemmin käytössä kuin tuo GM.
-
edellä tuli se oleellinen vastaus... ihan viimesiä T6:sia vissiin sai aisinin 5 lovisella, paino sanalla vissiin, paremmuudesta en tiedä aisinin kohdalla mutta kestää ne kauemmin käytössä kuin tuo GM.
Aina ollut se GM:n laatikko mutta niissä taisi jotain muuttua ettei ole niin huonoja ollu.
-
Aina ollut se GM:n laatikko mutta niissä taisi jotain muuttua ettei ole niin huonoja ollu.
Jep, huoltoliikkeen mukaan 2003 vuosimallista eteenpäin laatikkoon muutettiin sisuskaluja kestävämmiksi.
Joka tapauksessa jos T6:een päätyy, niin varautuisin laatikon vaihtamiseen - itse ehdin omallani ajaa vajaa 30 tkm kun laatikon vaihto tuli ajankohtaiseksi.